Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
de tweede heeft een punt! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verder laat ik mijn mening achterwege, want volgens mij is iedereen hier zwaar politiek correct. (no offense). Het is onbeleefd wanneer een medewerkster een hoofddoek draagt, omdat het de communicatie tussen klant en medewerkster verstoort, omdat men niet helemaal zichtbaar is en men wel herkenbaar zou moeten zijn. een medewerker moet neutraal zijn en geen zichtbare uitingen van religie e.d. vertonen omdat dit de klant kan irriteren en/of zich hierdoor buitengesloten kan voelen. Tegenargument Iedereen is vrij om zijn/haar eigen geloof te kiezen, en zich aan de regels die daarbij horen te houden. Maar wanneer het om werk draait, en het helpen van andere mensen, moet men neutraal blijven. Naast het werk heeft iedereen het recht om een hoofddoek te dragen. nog één voor agrument |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Er zijn twee sterke argumenten te noemen: -in beroepen waar een kledingcode geld mag de werkgever dit opleggen. -wie betaald bepaald, de werkgever is dus vrij zo'n code in te stellen. En maak hier nou gvd eens geen flamethread van, puur omdat niet heel Nederland islamiet is.
Laatst gewijzigd op 23-05-2005 om 01:04. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het zou niet de eerste thread zijn waar elke voorstander van zoiets, hoe genuanceerd ook van racisme beticht wordt, ondanks dat dit volledig aan hun standpunt en argumenten voorbij gaat. In een vorige thread gebeurde mij dat ook, ondanks dat mijn enige standpunt is dat een werkgever dit mag instellen als hij een reden heeft om een representatief uniform voor zijn medewerkers te voeren.
||
![]() |
Citaat:
Mocht dit ooit in Nederland gebeuren, pak ik mijn koffers ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ontopic: - Vrijheid van godsdienst - Vrijheid van meningsuiting - Vrijheid van expressie - Vrijheid. - Vrije 'Westen'. - Democratie. - Gelijkwaardigheid, en dus mag de vrouw zelf kiezen hoe ze dr bij wilt lopen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() - Vrijheid van meiningsuiting: Je brengt immers je mening naar voren. Je laat zien waar je voor staat en wat je daar voor over hebt. - Vrijheid van expressie: uitdragen van een hoofddoek. - Vrijheid: vrijheid van keuze, vrijheid om er bij te lopen zoals je wil. - Vrije 'Westen': als in: Iedereen kan doen en laten wat hij/zij wilt, als je er maar niemand anders mee belemmert. Geen regeltjes overtreed. - Democratie: We leven hier niet in een dictatuur, waar enkelingen het voor het zeggen hebben. Kortom: Een vrij land en dus moeten er geen belemmeringen zijn, En de werkgever beslist. Als hij/zij geen hoofddoekdraagende dames wil, moet hij die niet aannemen. Maar dan moet men ook niet zeuren en gillen dat er veel allochtone vrouwen in de uitkering zitten. |
![]() |
|
![]() |
Nog een argument tegen:
Een hoofddoek kan niet bij het imago van het bedrijf passen. Zo kan ik me voorstellen dat bijvoorbeeld een kapperszaak alleen werknemers wil hebben waarvan hun mooie kop met haar goed te zien is. Met een hoofddoek kan dit niet.
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
[QUOTE]S. schreef op 23-05-2005 @ 15:24 :
[B]Leuk dat iemand hapt. ![]() Ja, ik had al zo'n voorgevoel dat jij wel uit je tent zou zijn te lokken om nogmaals te reageren ![]() Citaat:
- Vrijheid van expressie is geen grondrecht. Expressie en uiting zijn synoniemen voor elkaar, hoewel je zou kunnen betogen dat expressie ook op kunstzinnige uitingen zouden slaan, maar daar gaat het nu niet over. In elk geval is vrijheid van expressie bij ons geen grondrecht. - Is vrijheid (en het Vrije Westen) überhaupt iets anders dan het niet overtreden van regeltjes? Alle manieren waarop je iemand kunt hinderen zijn vastgelegd in regeltjes, maar er zijn ook dingen die verboden zijn terwijl niemand er direct last van heeft. Het Vrije Westen erbij halen is trouwens nogal een dubbelopisme als je ook al de vrijheid van geloofsbelijdenis aanvoert die in de meeste Vrije Westerse landen wel aanwezig is. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
1 wat men van iem. of iets vindt, hoe men oordeelt => gedacht, gedachte , geluid, gevoelen , inzicht , oordeel , opinie, opvatting, standpunt , stellingname Citaat:
1 uitdrukking van het gezicht 2 uitdrukking van de taal, gezegde 3 gevoelsuitdrukking Gevoel van geloven, hoofdoek uitdragen om zo het gevoel te hebben dat je het juiste doet. Dit komt allemaal bij gevoel kijken. Misschien hebben we hier een dergelijke vorm van vrijheid (nog) niet vastgesteld. Wel opmerkelijk, maar ik blijf een optimist. Citaat:
Ach, misschien zoek ik wat te ver. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een hoofddoek is een belemmering in het directe contact dat winkelier (werknemer in dit geval) en klant met elkaar moeten kunnen hebben. Een hoofddoek is naast een godsdienstig voorwerp een politiek statement. Een hoofddoek is onderdrukking van de vrouw. Als werkgever geef je toch graag het goede voorbeeld? En een tegenargument dan: Die moslima is te lelijk om zonder hoofddoek werkzaam te kunnen zijn in het bedrijf, dus dank mohammed voor het verplicht stellen van dergelijke kopbedekking. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het geld eerder andersom, aangezien de werkgever verplicht is dingen te pikken die hij vanwege persoonlijke redenen mischien niet wil. Afijn, we weten allemaal dat dat dan simpelweg eindigt in dat moslima's dan niet aangenomen worden met het excuus van andere redenen, maar ja.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
En als deze werkgever een persoonlijk probleem heeft met een hoofddoek, dan kiest hij gewoon voor een andere sollicitant, want dat mag hij.
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hetzelfde effect geld dat je niet snel een Sikh in de bouw zult zien werken, aangezien ze geen helm kunnen dragen. Wil je principes, mooi, maar betaal daar dan voor, de maatschappij past zich niet aan je aan, maar andersom. Verder schijnt het niet over te komen dat persoonlijke redenen niet eens een voor iedereen geldige reden hoeft te zijn. Met een hoofd vol piercings wordt je ook niet aangenomen als ober in een vijfsterren restaurant, maar om dan direct te gaan bleren dat er mensenrechten geschonden worden... zwaar overtrokken. En stop aub het gedoe over 'mijn ware aard', het heeft geen bijdrage voor de discussie, zelf ken ik er ook zo nog wel een paar op die manier.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nouja, je hebt natuurlijk ook werkgevers die ervoor uitkomen. Maar zo'n moslima staat daar machteloos tegenover. Sommigen blijven het proberen en gaan door met solliciteren, anderen geven op en komen in de bijstand terecht. Het werkt nu eenmaal demotiverend. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik weet zeker dat ze worden aangenomen wanneer ze geen hooffdoek op hebben. Werkgevers willen nu eenmaal dat hun klanten geen verkeerd beeld krijgen van het bedrijf. Laatst gewijzigd op 28-05-2005 om 00:10. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
|
![]() |
|
![]() |
Mensen weetje waar ik niet tegen kan
![]() Damnz, sinds wanneer onderzoekt men de koran??? Weet een niet- moslim beter dan een moslim? Dacht het niet he, ik zit er in, die andere hoort alleen maar wat!!! Hoofdoek is geen verplichting zegt iedereen, de 1 heeft over schaam haar de ander weer over wat anders. Mensen kom op, hou op met deze onnodige discussies! Je moet feiten voor je hebben, en niet wat men wilt. Als een werkgever geen hoofdoek wilt, heb ik er respect voor, uiteindelijk ben jij de persoon die moet kiezen of je daar wilt werken ja of nee... niemand dwingt je. Maar ik kan er absoluut niet tegen, wanneer personen doen alsof ze veel weten? hoe kan je in godsnaam over deze onderwerp discusseren wanneer de 1 beweert dat die god is? damn... het is allemaal bull shit! |
![]() |
|
Andersom kan ik me afvragen of elke moslim per definitie een expert is op het gebied van de koran en de uitleg ervan, en of het niet gewoon arrogant en onterecht is dat te beweren...
||
![]() |
Citaat:
Men weet veel over de dingen waar je je indiept, tuurlijk zijn er mensen die alleen maar zeggen we zijn 'moslims', die niet zo veel weten. Maar het verbaasd me dat er veel ongelovigen zijn, en die wel kunnen beweren wat wel en niet in de koran staat? hou tog op joh, als je het niet weet, moet je ook niet uit je duim zuigen, en alles zeggen hoe jij het liever zou hebben... laat dit dan liever aan de gelovigen over vind je niet? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoofddoeken verbod patricalientje | 452 | 04-11-2005 20:34 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Betoog; hulp gevraagd! Ronaldox | 2 | 23-05-2005 22:57 |