Hoi,
Ik moet voor mijn spaans mondeling een aantal teksten maken en voorbrengen, maar ik weet niet (ben er bijna zeker van) dat het niet goed is vertaald. Kunnen jullie kijken en corrigeren?
1.
Hallo, mijn naam is dennis en ik ga wat over mijzelf vertellen. Ik ben 16 jaar en woon in hoofddorp. Ik heb een broertje en een zusje, ze heten marco en christa, en ze zitten ook op de ksh. Verder speel ik vaak op de computer en werk ik bij de AH. Ik heb nog geen idee wat ik later wil worden, maar dat zie ik wel. Ik heb zin in de vakantie, want dan hoef ik eindelijk niets meer te leren of te doen, alleen werken en luieren.
Hola, soy Dennis y voy a decir a mi. Soy 16 años y vivo en Hoofddorp. Tengo un hermano y una hermanita, se llaman Marco y Christa, y tambien se sientan en el KSH. Juego más en el computador y trabajo en la AH. No tengo la más remota idea que quiero ir hace, pero ya veo. Me gusto las vacaciones, porque entonces no tiene que apprender, solo trabajar y holgazanear.
2.
Welkom dames en heren, hier spreekt uw gezagvoerder. Momenteel hebben we enige vertraging omdat er een band lek is geschoten door een van onze medewerkers. De vertraging kan een uur duren, we hopen dat u dit begrijpt. Als troost kunt u nu luisteren naar de piloot die een liedje voor u gaat zingen.
Bienvenido señors y señores, aqui hable su copiloto. Por el momento tenemos algunos retraso, porque hace [???] por unos de nos colaboradors. El retarso puede durer una hora, nosotros esperamos que usted comprendre esto. Si consuelo. puede usted ahora escuchar el piloto que cantará una canción para usted.
3.
En nu iets uit het nieuws. Deze week is Michae; Jackson in de rechtbank vrijgesproken. Hij werd ervan verdacht seks te hebben met minderjarige kinderen. Hij heeft alles ontkent. Michael woont op zijn ranche Neverlands en sliep wel eens met kinderen. Dit zal hij nu niet meer gaan doen..
Y ahora algo de las noticias. Esta semana Michael Jackson es en la corte ha estado cleared. Él pasó con él sospechó el sexo para tener con los 21 niños inferiores. Él tiene todo niega. Michael vivo en su ranche Neverlands y dormido a veces con niños. Esto que él ahora querrá hace no más de largo.
|