Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
helemaal mee eenzz wat kunnen wij er nouw weer aan doen dat onzze voorouders iets vaags deden met slaven....komt het dan ook in mij op de een of andere manier ofzo. en die mensen die de nakomelingen (100 generaties d'r na) zijn van die slaven die willen alleen maar geld wat kan geld nou weer voor die dooie voorouders beteken niks toch??
![]() |
![]() |
|
ik vind het goed, maar op de voorwaarde dat ze ook afrikaanse landen zoals Ghana (het vroegere Slavenkust), vanwaar de Nederlanders de slaven opkochten, aanklagen
ik denk dat de mensen die aanklacht niet uit verlangen naar gerechtigheid hebben ingediend, maar uit verlangen naar geld.
||
Citaat:
Gauw allemaal de Amerikanen aanbidden jongens ![]()
||
Citaat:
![]() alsof je recht van de sterkste altijd letterlijk moet nemen ofzow... je bent pas egt sterk als je anderen durft toe laten tot wat ze zijn zeg maar (kromme zin maar kan em ff niet anders formuleren) van opmerkingen zoals jij die maakt wordt ik een beetje ziek en pisnijdig eigenlijk kvben overigens wel benieud dat als je in een situatie zou komen waarin jij 'de zwakke bent' en jou onrecht wordt aan gedaan of je je daar dan bij neerlegt want hey, het recht van de sterkste! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
een van de reden dat Europa zo lang de wereld heeft overheerst, is het paard. Het Europese paard is namelijk, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Afrikaanse zebra, zeer goed te domesticeren en als trekdier te gebruiken. Dit heeft onze productie zeer ver opgeschroefd. Andere redenen: het zeer geschikte klimaat, de goed te bebouwen grond en het aanwezig zijn van grondstoffen zoals hout, steen, en later, kolen en ijzererts.
||
Citaat:
mwah ik denk niet dat wij mensen veel aan paarden hadden gehad. ik dach meer aan ezel's en ossen. kolen en ijzererts? heeft afrika niet diamanten goud en meer waardevolle mineralen/edelstenen?
||
Citaat:
de macht van deze gebieden kwam vooral voort uit de technologische voorsprong, gecombineerd goede verbindingen. daarnaast is mesopotamie het grootse gedeelte van de tijd verdeeld geweest, en pas van ongeveer 700 tot 330 vc een machtig rijk geweest. later werd de techniek verspreid en met de komst van de zeevaart konden andere gebieden opkomen. de macht van een gebied is dus afhankelijk van de geografische gesteldheden en de technologische ontwikkelingen.
|
-- Ja, triest, enne, ik stam af van de Hugenoten, en die werden ook veel opgejut door de katholieke Fransen, dat ze maar naar Nederland gingen, en de Gouden Eeuw was niet daar te danken aan alle Nederlanders, maar aan het goede politieke en vrije klimaat, voor protestanten, maar die werken nu eenmaal harder (Max Weber). Dat geheel terzijde, ik ga nu niet als 15de generatie geld eisen van de Franse staat. En Frankrijk is nu eveneens een moderne deomocratie, wat toen, eeuwen terug, niet het geval was.
PUNT, REIE |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Ik wil een slaaf zijn HeyEverybodyxx | 20 | 08-12-2015 15:53 | |
De Kantine |
Slaaf van de saaiheid #208 Verwijderd | 500 | 18-05-2008 20:08 | |
Verhalen & Gedichten |
Ook slavernij Mazzie | 0 | 22-06-2003 01:18 | |
Seksualiteit |
Slaaf zijn ( speciaal voor morgan ) Raven | 1 | 31-03-2003 14:22 | |
Muziek |
Een nummer bij angst, onzekerheid, gekte, paniek.. de emoties van een slaaf Gwen. | 28 | 21-10-2002 20:05 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Terugbetalen aan nazaten slaven WeZeNLoOs | 2 | 02-04-2002 19:26 |