Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2005, 12:11
Yurgentje
Yurgentje is offline
ik heb een tv zonder scart ingang... alleen 2 van die gekleurde plugjes... een audio in en video in... kan je hier dan wel een dvd speler met scart op aan sluiten??? dmv een hulpstuk ofzow...

Alvast bedankt
Oud 13-06-2005, 12:23
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
jaaa, moet je geloof ik een verloopstekkertje voor de 2 geluidskabels hebben
Oud 13-06-2005, 12:44
Yurgentje
Yurgentje is offline
ow okeej... heeft iemand bv de exacte nam van zown ding
of een andere oplossing
Oud 13-06-2005, 14:32
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Yurgentje schreef op 13-06-2005 @ 13:44 :
ow okeej... heeft iemand bv de exacte nam van zown ding
of een andere oplossing
Gewoon naar een elektronicaboer lopen en vragen naar zo'n ding. Zal wel zoiets heten als scart-naar-tulp verloopstukje oid. Hebben ze volgens mij wel bij elke audio/video zaak.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 16:23
Yurgentje
Yurgentje is offline
owkeej.... heel erg bedankt.. en als je bv een hoe cinema set erop aansluit??? kun je dan wel dat surround sound krijgen???
Oud 13-06-2005, 21:36
Shock
Shock is offline

Blok stop je achterin je dvd-speler (let op het schakelaartje!), rood en wit sluit je aan op de line-in van je versterker en geel gaat naar de ingang van je tv. Klaar!
Oud 14-06-2005, 09:25
Yurgentje
Yurgentje is offline
owkeej dan thank you..
Oud 14-06-2005, 20:28
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Yurgentje schreef op 13-06-2005 @ 17:23 :
owkeej.... heel erg bedankt.. en als je bv een hoe cinema set erop aansluit??? kun je dan wel dat surround sound krijgen???
Hangt er vanaf natuurlijk he. Als je DVD speler geen Dolby Digital/DTS/whatbloodyever decoder aan boord heeft, en je versterker wel dan moet je de digitale uitgang van de DVD speler gebruiken. De versterker decodeert de boel dan naar zes analoge kanalen. Heeft je DVD speler wel decoders en je versterker niet moet je met zes analoge verbindingen naar je versterker gaan. Hebben ze allebei decoders gebruik je diegene met de meeste kwaliteit.

Enfin, dat afgebeelde scartplugje is eigenlijk alleen maar goed voor de videouitgang en stereogeluid. Misschien heeft je dvd speler wel gewoon een videouitgang met een tulpstekker, dan gebruik je die.
Oud 15-06-2005, 12:48
Shock
Shock is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 14-06-2005 @ 21:28 :
Enfin, dat afgebeelde scartplugje is eigenlijk alleen maar goed voor de videouitgang en stereogeluid. Misschien heeft je dvd speler wel gewoon een videouitgang met een tulpstekker, dan gebruik je die.
Hmja, ik mocht aannemen dat ie zelf ook zo bijdehand was
Oud 15-06-2005, 14:26
Wandering
Wandering is offline
Hmmz, heb ik het nu mis of zegt de TS dat hij enkel 2 audiokanalen heeft? Dan kan hij toch helemaal geen dvd speler er op aansluiten (ja, als je alleen geluid wilt horen...) want hij heeft geen video ingang, de gele ingang dus.
Oud 15-06-2005, 15:40
Shock
Shock is offline
Citaat:
Wandering schreef op 15-06-2005 @ 15:26 :
Hmmz, heb ik het nu mis of zegt de TS dat hij enkel 2 audiokanalen heeft? Dan kan hij toch helemaal geen dvd speler er op aansluiten (ja, als je alleen geluid wilt horen...) want hij heeft geen video ingang, de gele ingang dus.
De tv heeft eenmaal video en eenmaal audio als ik het goed begreep, mono dus. Vandaar dat waarschijnlijk die home cinema set er ook bij betrokken wordt?
Oud 15-06-2005, 16:09
Wandering
Wandering is offline
owja, sorry, had over een zinnetje gelezen.

Edit: Ik wijt het maar aan de examenperiode he...
Reageren

Regels voor berichten