Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Zal je zien wat er zal gebeuren wanneer de rechter de aanklager gelijk geeft. ![]() Edit: Voor de duidelijkheid.
Laatst gewijzigd op 06-06-2005 om 15:10. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
De rechter zal waarschijnlijk wel beoordelen in hoeverre er daadwerkelijk informatie achtergehouden is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat is waar, maar er is wel een belangrijk verschil. Het is op zichzelf niet onrechtmatig om schadelijke stoffen te verkopen, als je er maar bij vermeldt dat ze schadelijk zijn. Het is tegenwoordig, of in elk geval vanaf het punt dat die fastfoodzaken begonnen op te komen, allang een feit van algemene bekendheid dat vet en eenzijdig eten ongezond is. Daarentegen is het van sigaretten lang niet altijd bekend geweest dat het roken ervan schadelijk was. Wat in elk geval wel vaststaat is dat op een gegeven moment de industrie het wel wist, of het in elk geval behoorde te weten, terwijl de klanten het nog niet wisten en ook niet konden weten. Dus ik denk eigenlijk wel dat hier aansprakelijkheid komt. En terecht, als de industrie echt is doorgegaan met produceren en verkopen terwijl men de rokers had moeten inlichten. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat als de industrie al wist dat roken schadelijk was, maar dat pas jaren later eindelijk naar buiten heeft gebracht? Hoe zit het dan met mensen die in die periode toch sigaretten hebben gekocht, in de veronderstelling dat het niet schadelijk was? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan moeten mensen iig over die periode schadeloos gesteld worden. En met roken kan altijd gestopt worden. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Trouwens wat kortzichtig om te beweren dat hem NOOIT gezegd is dat het schadelijk is. Iedereen die de eerste keer rookt, en die rook inademd denkt dat ie stikt, en dan zou roken niet slecht voor je zijn?! Ieder denkend mens kan wel bedenken dat het inademen van rook niet goed voor je is. Je gaat toch ook niet vuilniszakken verbranden, en er lekker als een afzuigkap boven hangen om alles eens lekker te inhaleren. Ik hoop niet dat hij het wint, dit is allemaal achteraf en erg zielig dat die man er zo slecht aan toe is, maar dan had hij maar moeten stoppen toen hij het wist.
||
Citaat:
Zoals Irene Moors zegt: waar een wil is, is een weg... Zoals ik de meeste rokers ken schuiven ze het stoppen met roken steeds maar verder door. "ohh dat komt nog wel, dat ene jaartje erbij maakt ook niets meer uit" of "Iedereen gaat toch dood"
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat soort opmerkingen over de Koran mag je trouwens in het vervolg even achterwege laten. Laatst gewijzigd op 07-06-2005 om 13:25. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Toen hij dat wel wist, heeft hij geprobeerd te stoppen, en dat is hem na 2 jaar ook gelukt. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik denk eerder dat de rechter hier, naar analogie van de asbest-zaken, zal grijpen naar wat creatievere wijzen van rechtsvinding, zoals een langere verjaring op grond van de redelijkheid of retroactieve aansprakelijkheid. Maar stel dat de verjaringstermijn uit de asbest-zaken wordt gehanteerd (dertig jaar) dan zou hij dus maximaal in 1975 bekend moeten zijn geweest met de schade. Als die man in de jaren zestig is begonnen en de gemiddelde verwachtingstermijn voor longkanker bij twee pakjes per dag is zeg twintig jaar, dan is het dus zeer wel mogelijk dat hij nog een vordering kan instellen. Maar ik hoop eigenlijk niet dat zoiets strandt op een verjaring, want ik wil wel eens zien of we hier nu ook dergelijke aansprakelijkheid kunnen aannemen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|