Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
wat ik me nu net bedacht...
je kan de eerste periode bij je vader gaan wonen, en as het met je moeder dan weer wat beter gaat, als ze weer normaal tegen je doet (ik neem aan dat ze voordat er van scheiding sprake was, geen rotopmerkingen tegen je maakte) maar als ze dus weer normaal tegen je doet, dat je da beslist of je bij je vader blijft wonen, of dat je bij je moeder gaat wonen. Een vriendin van mijn zus heeft ook gescheiden ouders. Die woonde altijd 2 weken bij d'r vader, en dan 2 weken bij d'r moeder. Ongeveer 3/4 jaar geleden is ze voor een jaar naa Italie gegaan (gewoon, omdat ze dat heel graag wou) en straks komt ze weer terug in Nederland, en dan gaat ze op kamers (ze is dan bijna 18) Misschien is dat voor jou ook een idee... 2 weken bij je vader en dan 2 weken bij je moeder. |
![]() |
|
Dat lijkt me sowieso niet handig, omdat ik volgend jaar in m'n examenjaar zit. Ook mag ik niet eerst bij de één wonen en dan bij de ander. Er is gezegd dat we moeten kiezen en dat we dan niet mee terug kunnen. Ik denk ook niet dat mijn moeder na de shceiding anders wordt. Ze is namelijk alleen hier in huis zo en zodra ze het huis uitstapt is ze weer één en al vrolijkheid. Dat is ook één van de dingen die het extra moeilijk maakt. Op zo'n moment twijfel ik of ik het gedrag van m'n moeder in m'n hoofd niet overdrijf. dat ze dus in het echt helemaal niet zo erg is, maar dat ik het erger maak dan het is....
|
![]() |
|
zolang je maar onthoud dat dit NIET jouw schuld is, je moet je in je hoofd geen verwijten gaan maken. zij hebben dit beslist, de gevolgen zijn voor HUN verantwoordelijkheid.
die dingen die je moeder tegen je zegt in je hoofd erger maken kan niet, jij voelt je der rot bij en zij heeft dat gedaan, en ze zou beter moeten weten. de beslissing over bij wie je gat wonen moet je helemaal zelf maken, dat kan je best, je weet zelf het beste wat goed voor je is.
|
![]() |
Je moet je in deze periode niets aantrekken van je moeders gerdrag. Waarschijnlijk doet ze alleen maar zo, omdat ze gestresst en gekwetst is door de hele situatie. Daarbij komt misschien nog dat ze heel bang is dat jij wel eens niet voor haar zou kunnen kiezen.
Uiteindelijk kan ik hier natuurlijk niets over zeggen, maar ik denk dat je even voor jezelf moet bedenken naar wie je altijd het meest toetrok.. naar je vader of je moeder? Want uiteindelijk zullen beide ouders zich weer hetzelfde gaan gedragen als vroeger, denk ik. Zodra er wat tijd over de scheiding gegaan is, zal alles volgens mij weer steeds normaler worden. Ik vind overigens wel dat je even een ernstig gesprek met je moeder moet aanknopen over de opmerkingen die ze maakt. Het kan echt niet dat ze jou de schuld geeft van de scheiding. Daar kan een kind het heel lastig mee krijgen en dat zou ze moeten weten. Bij het maken van de keuze bij wie je wilt blijven, moet je dus even niet kijken naar hoe je ouders nu zijn en hoe ze zich tegenover jou gedragen. Bedenk hoe ze vroeger waren en bij wie je dan het liefst wil blijven. Ik zou echter ook even je moeder duidelijk maken dat ze kwetsende dingen tegen je zegt. Misschien beseft ze het niet eens ![]() Liefs, Eefje |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vraag je ouders waarom je NU moet kiezen tussen je vader en je moeder, en waarom je later niet bij je moeder gaat wonen, als jij bij je vader bent gaan wonen, en andersom...
Dat vind ik dus echt een vage 'regel' "Je moet nu kiezen,en mag niet meer van gedachten veranderen" Verder kan ik je denk ik ook niet helpen iig, nogmaals succes en sterkte *knuffol* |
![]() |
|
kies voor halve week vader, halve week moeder, dan hoef je niet te kiezen...
heb ik gedaan en ik vind het prima, tis alleen niet handig als je ouders ver uit elkaar wonen...
||
Verwijderd
|
Citaat:
hadden gezegt dat ze een keer moest kiezen, en daarna, eens gekozen blijft gekozen... |
![]() |
|
Ik besef me nu pas dat mijn vader eigenlijk altijd gewoon normaal geweest is. Hij werkte we gewoon veel en daardoor trok ik automatisch meer naar me moeder toe. Toch heb ik ook nooit echt botsingen gehad, en de botsingen die ik had kwamen achteraf gezien gewoon door mijn gepuber.
Ik denk ook niet dat mijn moeder na de scheiding veel zal gaan veranderen. Ze heeft altijd al veel stemmingswisselingen gehad en we zijn een maand met het hele gezin in therapie geweest. Dit was niet alleen voor mijn moeder, maar voor de hele gezinssituatie. Daarna ging het een paar weken beter, maar al snel was het weer het oude. Het gevolg hiervan is de scheiding van mijn ouders. Ik heb vandaag heel goed nagedacht en allerlei afwegingen gemaakt en besloten dat ik sowieso de eerste tijd bij mijn vader zal blijven wonen. Ik ga het over ongeveer een uurtje aan mijn ouders vertellen en weet echt niet hoe ze gaan reageren. Dank jullie wel voor alle goede adviezen. KUS Merijn |
![]() |
||
Citaat:
Sterkte, onthoud 1 ding goed. Beide ouders houden van je, en zij hebben je tot een keuze gedwongen... dus als word je moeder boos ofzo, dan wordt ze vooral boos op zichzelf omdat ze zo stom is geweest je te laten kiezen... tis dus niet jouw schuld...
|
Ik heb het gisteravond verteld en toen reageerden ze allebei heel erg normaal en rustig. Daar was ik wel blij om. Nu kom ik vamorgen naar beneden en de verwijten beginnen alweer hoor. 'Jij hebt gezegd dat je vader en ik uit elkaar moesten, dat heb ik gedaan en nu flik je me dit' Ze maakt me gewoon helemaal kapot. Ze zegt dat m'n oom en tante (haar broer) het me ook heel erg zal verwijten en dat die ook kwaad op me zal zijn. Ze zegt dat ik alleen bij mijn vader blijf wonen om haar pijn te doen enzo.....Toen ik voorstelde om een paar dagen in de week bij haar te slapen kreeg ik helemaal de wind vanvoren. Ik ben een rpofiteur die een luxe leventje wil en enorm gebruik wil maken van de situatie. Toen zei ik dat ik bij haar alleen een bed nodig had en dat vond ze teveel. Ik mag niet bij haar of m)n broertje of zusje op de kamer en een eigen kamer krijg ik niet van d'r.......
KUS Merijn |
![]() |
|
Verwijderd
|
hee merijn,
goed dat je een keuze hebt gemaakt! alleen jamer dat je moeder die keuze niet accepteerd... Misschien moet je het er es met je moeder over hebben, waarom ze zo tegen jou doet, en vooral waarom je niet dan bij je vader en dan bij je moeder mag wonen. Ik ben een rpofiteur die een luxe leventje wil en enorm gebruik wil maken van de situatie. waar slaat dat nou weer op... Zoiets zeg je als moeder zijnde toch niet tegen je kind???! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
wie helpt ons in een paar minuutjes met ons pws? (enquete echtscheidingen) nummer12345 | 6 | 25-08-2012 20:37 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn dichtbundel Dingaantouwtje | 20 | 22-08-2009 19:26 | |
Werk, Geld & Recht |
[IB-Groep] Weigerachtige ouders Daantje_0705 | 40 | 17-09-2005 11:59 | |
Werk, Geld & Recht |
Scheiding van mijn ouders Kimisa | 28 | 03-09-2005 18:32 | |
Liefde & Relatie |
Mijn ouders gaan, na 27 jaar, uit elkaar... Verwijderd | 40 | 04-08-2003 19:52 | |
Verhalen & Gedichten |
Weg uit het huis van pijn, een nieuw begin? Gothic | 6 | 28-03-2002 07:12 |