Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2005, 18:52
niempje..
niempje.. is offline
ik heb de laatste dagen last van verschrikkelijke jeuk aan mijn intieme plek om het zo te zeggen.
ik dacht dat het gewoon wat geïrriteerd was dus had ik het zo gelaten, maar omdat die jeuk echt bleef hebben we zalf gekocht.

de zalf heet gyno-daktarin. ( is voor inwendig gebruik, staat dat het goed is voor schimmelinfecties, het zijn van die soort inbrenghulsjes waarmee je 10 dagen lang elke avond zalf moet inbrengen ) ik had dit gisteren voor de eerste keer gedaan , alleen jeukte het bijna nog meer daarna en vanmorgend liep het er zowat uit. Niet bepaald prettig dus.

heeft iemand dit al gebruikt?heeft het bij jou gewerkt?
ik weet dat het maar de eerste dag is dat ik het gebruik, en dat ik misschien wat ongeduldig ben , maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

ook heb ik een vriendje , zijn sinds kort seksueel actief, kunnen we gewoon verder doen , of wachten we best dat die 10 dagen voorbij zijn?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 18:56
Bloem
Bloem is offline
Het klinkt inderdaad een beetje als een schimmelinfectie, daar kan je misschien beter even voor naar de huisarts gaan.

Het zou ook een SOA kunnen zijn, aangezien je seks hebt gehad. Dan moet je sowieso naar de dokter want dat gaat met zo'n zalfje niet over.

Kan me voorstellen dat je het liever zelf probeert, maar je huisarts zal er niet raar van opkijken, die ziet dit soort dingen zo vaak, en dan ben je er als het goed is weer snel van af.

Tot die tijd iig geen seks zonder condoom hebben, als het een schimmelinfectie is kun je hem ook besmetten (of al besmet hebben).
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 19:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb het gebruikt en bij mij werkte het niet omdat mijn schimmelinfectie al te ver gevorderd was. Ik had echt zware medicijnen nodig om er vanaf te komen. Ik kan je wel vertellen dat je niet direct na een dag al effect merkt met die medicijnen dus dat je wel even door moet zetten. Gebruik ze sowieso 10 dagen lang ook al heb je al eerder geen jeuk of klachten meer want anders heb je kans dat het terug komt of dat die schimmels resistent worden.

Het is normaal dat het er terug uitkomt. Gebruik daarom ook even een inlegkruisje of maandverbandje als je die dingen gebruikt.

Het is verstandig om zeker deze tien dagen geen seks te hebben met je vriend. De kans is groot dat je hem dan besmet en dan kan hij je weer terug besmetten en dan blijf je bezig met behandelen.

Regels voor berichten