Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Een pauze die langer duurt dan een kwartier wordt in de regel niet uitbetaald. De werkgever kan je dan ook niet verplichten om aanwezig te blijven op de werkvloer of in het gebouw tijdens de pauze. De pauze is nadrukkelijk geen arbeidstijd, maar vrije tijd.
- Per dienst die langer duurt dan 5,5 uur heb je recht op minimaal 30 minuten pauze. - Per dienst die langer duurt dan 8 uur heb je recht op minimaal 45 minuten pauze, waarvan 30 minuten aaneengesloten. - Per dienst die langer duurt dan 10 uur heb je recht op minimaal 1 uur pauze, waarvan 30 minuten aaneengesloten. bron : http://213.218.70.68/bijbaan/index2.html
||
Verwijderd
|
Citaat:
En die wordt niet uitbetaald. Heb ik dan recht op meer pauze? Want de mac is toch niet illegaal ofzo? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
ik krijg zelf als ik van 12c tot 21 werk 1x een half uur en zou recht hebben op 2x 10 minuten waarvan we er 1 zelden nemen, maar gewoon efef snel wat drinken in de winkel grtz ivo
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zodra je nergens voor getekend hebt dan kan je in je eigen tijd (NIET DOOTBETAALDE PAUZES gewoon de werk plek verlaten. De uitzondering daargelaten die jij zegt, als je ervoor getekend hebt, maar goed ik zou tenzij het echt veiligheidsoverweging is en dit oo kvoor mij duidelijk is er nooit voor tekenen. Het is overigens een stukje op de FNV site dus ik denk wel dat ze weten waar ze over praten
Laatst gewijzigd op 02-06-2005 om 22:38. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |