Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kom nog maar eens terug als je wat gezien hebt van de arbeidspraktijk. Als je ziet hoe werkgevers in de praktijk omgaan met allochtone sollicitanten, jongen, dat wil je niet weten. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Elke werkgever is vrij in het kiezen van zijn personeel, dwang helpt niet. Respect dwing je niet af. Ik vind dit hele probleem met het migrantenquota weer een typische gevolg van het falen van de intergratie. Oorzaak en gevolg, en dan maar mensen gaan dwingen, dat lukt niet, mag niet en kan niet. Al weet je dat waarschijnlijk zelf ook wel. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik weet 100% zeker dat dat over een aantal jaar, wanneer alle allochtonen Nederlands kunnen de nieuwe eis wordt. Maar naast dat het ongewenst is, denk ik dat het ook nog eens niet zal werken. De werkgevers die in eerste instantie allochtonen door de sollicitatiebrieven met een allochtoonse naam weerden, zullen dat dan na het sollicitatiegesprek doen. De werkgever moet mijns inziens veranderen. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Misschien is het een idee om bedrijven subsidie te geven als een bepaald percentage allochtonen hebben ( en andere gediscrimineerde groepen zoals vrouwen/oudere mensen). |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Rijkere mensen moeten bijvoorbeeld procentueel meer belasting betalen dan de armeren. Dit kan je ook opvatten als discriminatie, maar toch is dit op wat zielige VVD-ers na, algemeen aanvaard. De zwakkeren moeten beschermd worden. |
![]() |
||||
Citaat:
Een baas hoeft niet perse een minder gekwalificeerde, allochtone sollicitant aan te nemen natuurlijk, maar kan bijvoorbeeld als hij mensen nodig heeft zijn ik-zoek-werknemers-posters in de kantine van een voetbalvereniging ophangen, ipv een hockeyclub. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je dat met 'positieve' discriminatie gaat 'rechttrekken' dan betekent dat het ene gat met het andere gat dichten. Progressieve belasting tarieven zijn trouwens niet bepaald een terechte vergelijking, dat wordt gebaseerd op wat je hebt bereikt, vanaf een gelijke basis, in plaats van de basis zelf krom te trekken.
||
Citaat:
||
Citaat:
Hoe fout kan het zijn als de overheid er voor zorgt dat er naast de reeds bestaande allochtoon-weerders enkele autochtoonweerders komen? En daarnaast zal er een sfeer ontstaan, waarin bepaalde autochtoonse werkgevers zullen zoeken naar een evenwicht tussen beide uitersten; namelijk het weren van allochtonen vs het voortrekken van allochtonen. En daarin zullen veel werkgevers tot de enige moreel gezien juiste conclusie komen dat je mensen puur en alleen op hun kunnen moet beoordelen. Want nu zitten sommige werknemers door de vele negatieve berichtgevingen in de media van, zal k een risico aannemen, of zal ik voor het zekere gaan. D.m.v dit gebaar van de overheid zullen ze een keuze maken tussen voortrekken/ benadelen. Laatst gewijzigd op 05-06-2005 om 22:56. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zalm spreekt ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat de overheid doet moet het zelf weten, maar ze moeten echt niet bedrijven gaan dwingen maar allochtonen aan te nemen. Als ze goed gekwalificeerd zijn komen ze heus wel ergens terecht en anders kan een naamsverandering, zoals Mephostophilis al voorstelde, ook helpen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|