Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat jij beschrijft is in feite het natuurwetenschappelijk model. Je zegt immers dat de mens in staat op grond van feitelijke waarnemingen ook in staat is voorspellingen te doen over verschijnselen die nog niet zijn waargenomen. Het vatten in modellen van verschijnselen, het formuleren van een theorie en die vervolgens toetsen wanneer je de feitelijke mogelijkheid daartoe hebt. Maar dat is iets anders dan de beginstelling van het topic. Die is namelijk 'alles wat me bedenken kan gecreeërd worden'. En dat is gewoon pure onzin, omdat ik mezelf namelijk prima kan indenken dat de natuurwetten niet bestaan, terwijl dat in de praktijk toch onmogelijk is. Natuurlijk geldt het niet tenzij je 'bedenken' in de vraagstelling leest als 'wat we logisch en haalbaar kunnen beredeneren'. Maar dan zeg je in principe helemaal niets, want dat was namelijk allang bekend. |
![]() |
||
Citaat:
Laten we het eens anders stellen dan, Er kan niets worden gecreeerd zonder dat het bedacht is, dat neem ik aan als feit. Alles bestaat pas als we het erkennen. het tegendeel van de stelling is dus wel waar. En als we iets bedenken hebben we het toch gemaakt? De hele stelling berust eigenlijk op de vraag, wanneer iets bestaat ( wat raar eiegnlijk dat hierop zelf nog niet is gereageerd). Voor mij bestaat iets als het er 'is' in mijn geest, voor anderen misschien pas als hij/zij hem kan voelen, zien of ruiken. Een gedachte is voor mij netzo waar als een voorwerp.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() en ik ga er nog eens op reageren ook ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Er moet dus overeenkomst zijn om te kunnen weten of je iets vanuit je belevingswereld ervaart of vanuit de werkelijkheid. Ik bedoel , structuren moeten overeenkomen , maar de waarden kunnen wel verschillen. ![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens gaat het hier om een gigantische antithese, maar dat lijkt me nu wel duidelijk. Ik hoop dat niet alle topics hier zullen verworden tot woordspelletjes. |
![]() |
||
Citaat:
even een korte reactie- ik las 1 zin, ga morgen wel even de tijd nemen om goed te reageren. Maar wat is volgens jou het verschil tussen je belevingswereld en de werkelijkheid?
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
Psychologie |
Medicatie.... Verwijderd | 51 | 16-07-2009 00:41 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Strategisch stemmen Blood Fire Rage | 338 | 22-11-2006 20:29 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Welke coalities zie jij op het toneel graag verschijnen & bepaalt dit je stemgedrag? Gatara | 230 | 21-11-2006 00:05 | |
Verhalen & Gedichten |
Tussen Licht en Donker Reynaert | 40 | 07-01-2004 21:12 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
hier zijn bijna alle antwoorden van De Stad... | 0 | 22-03-2001 19:57 |