Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2005, 01:46
kvdzanden
kvdzanden is offline
Beste luitjes,

Ga a.s. maandag naar hongarije misschien even een topic voor nog meer mensen die nog op vakantie gaan.

Wat zijn echt de musthaves voor als je op vakantie gaat met vrienden.

Gaan met de 17 daagse busreis van gogo..

Discman
Warme kleren
spelletjes? wat voor spelletjes? wat is te doen in een bus

Dingen om je mee te vermaken, 20 uu rin een bus zitten is ook niet alles volgens mij.
Advertentie
Oud 23-07-2005, 09:25
Verwijderd
In de bus kan je het beste kaarten meenemen, daar kan je eindeloos mee variëren. Je hebt ook van die magneetspelletjes. Daar zit een minidambord, minischaakbord, minimensergerje niet etc. in. In de bus kunnen die dingen dan niet zoek raken en door de bus heenrollen aangezien ze vastzitten.

Verder moet je meenemen:
•Een kussen of een nekkraag. Die stoelen zitten gewoon niet lekker zonder zoiets om. Nekkraag is wel lekker want je hele hoofd kan goed steunen, maar kussen werkt ook prima.
•Een plaid of dekentje. Hoewel het op het moment mss warm is, 's nachts koelt de temperatuur in die bus ontzettend af. Zeker als je meer naar voren zit bijvoorbeeld. Ik zou daarom iets meenemen om onder te kruipen, desnoods je badhanddoek.
•Fototoestel. Altijd leuk om plaatjes te schieten onderweg als er bijvoorbeeld weer een stop wordt gemaakt.
•Batterijen/opgeladen batterijen. Deze moeten mee voor in de muziek dingen, fototoestel etc.
•Nja verder nog dingen die je zelf leuk vind om te doen. Een game boy, tijdschriften, leesboek, puzzelboekje etc.
•Een rol toiletpapier of papieren zakdoekjes. Aangezien er in de wc's soms geen wc papier is, lijkt het me handig als je een rol bij je hebt, of iig papiertjes om mee af te vegen.
•Vochtige doekjes of creme om je handen zonder water mee te wassen. Het is vaak druk op die stopplaatsen en er is weinig ruimte om lekker je handen te kunnen wassen en jezelf op te frissen. Dan is dat altijd wel handig.
•Je tandenborstel en tandpasta. Voor je gaat slapen is het wel lekker om even je tanden te poetsen.
•Nog andere persoonlijke verzorging als: deodorant, een haarborstel, iets van gel etc.

in de handbagage verder:
•Je paspoort, ja je hebt altijd mensen die hem in hun koffer stoppen .
•Je reisdocumenten. Bij aankomst kan je soms al inchecken bij de hotel/appartement. De koffers kunnen dan vaak echter gelijk de bagageruimte in en dus niet snel open. Het is dan handig om al die papieren bij de hand te hebben.

En nja gewoon de dingen voor op vakantie natuurlijk. Voor daar is het fijn als je bijvoorbeeld strandtennis bij je hebt of een (voet)bal. Tafeltennisbadjes zijn ook nooit weg.

En zo kan ik nog wel uren doorgaan, gewoon ff goed nadenken. Fijne vakantie!.
Oud 23-07-2005, 11:11
Verwijderd
De reisverzekering, schat.
Oud 23-07-2005, 13:57
kvdzanden
kvdzanden is offline
Citaat:
Anneka schreef op 23-07-2005 @ 10:25 :
In de bus kan je het beste kaarten meenemen, daar kan je eindeloos mee variëren. Je hebt ook van die magneetspelletjes. Daar zit een minidambord, minischaakbord, minimensergerje niet etc. in. In de bus kunnen die dingen dan niet zoek raken en door de bus heenrollen aangezien ze vastzitten.

Verder moet je meenemen:
•Een kussen of een nekkraag. Die stoelen zitten gewoon niet lekker zonder zoiets om. Nekkraag is wel lekker want je hele hoofd kan goed steunen, maar kussen werkt ook prima.
•Een plaid of dekentje. Hoewel het op het moment mss warm is, 's nachts koelt de temperatuur in die bus ontzettend af. Zeker als je meer naar voren zit bijvoorbeeld. Ik zou daarom iets meenemen om onder te kruipen, desnoods je badhanddoek.
•Fototoestel. Altijd leuk om plaatjes te schieten onderweg als er bijvoorbeeld weer een stop wordt gemaakt.
•Batterijen/opgeladen batterijen. Deze moeten mee voor in de muziek dingen, fototoestel etc.
•Nja verder nog dingen die je zelf leuk vind om te doen. Een game boy, tijdschriften, leesboek, puzzelboekje etc.
•Een rol toiletpapier of papieren zakdoekjes. Aangezien er in de wc's soms geen wc papier is, lijkt het me handig als je een rol bij je hebt, of iig papiertjes om mee af te vegen.
•Vochtige doekjes of creme om je handen zonder water mee te wassen. Het is vaak druk op die stopplaatsen en er is weinig ruimte om lekker je handen te kunnen wassen en jezelf op te frissen. Dan is dat altijd wel handig.
•Je tandenborstel en tandpasta. Voor je gaat slapen is het wel lekker om even je tanden te poetsen.
•Nog andere persoonlijke verzorging als: deodorant, een haarborstel, iets van gel etc.

in de handbagage verder:
•Je paspoort, ja je hebt altijd mensen die hem in hun koffer stoppen .
•Je reisdocumenten. Bij aankomst kan je soms al inchecken bij de hotel/appartement. De koffers kunnen dan vaak echter gelijk de bagageruimte in en dus niet snel open. Het is dan handig om al die papieren bij de hand te hebben.

En nja gewoon de dingen voor op vakantie natuurlijk. Voor daar is het fijn als je bijvoorbeeld strandtennis bij je hebt of een (voet)bal. Tafeltennisbadjes zijn ook nooit weg.

En zo kan ik nog wel uren doorgaan, gewoon ff goed nadenken. Fijne vakantie!.
hehe thnx

tuurlijk denk ik goed na maar na dit weer gelezen te hebben. Heb je me weer op ideen gebracht wat ik anders idd niet zou meenemen
Oud 23-07-2005, 18:12
PV
PV is offline
kijk anders eens op www.meenemen.nl, staat vanalles op
Oud 23-07-2005, 18:45
Verwijderd
Citaat:
kvdzanden schreef op 23-07-2005 @ 14:57 :
hehe thnx

tuurlijk denk ik goed na maar na dit weer gelezen te hebben. Heb je me weer op ideen gebracht wat ik anders idd niet zou meenemen
hehe graag gedaan hoor.
Oud 24-07-2005, 04:08
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
- Paspoort
- Mobiel
- Toiletspullen
- Voldoende kleding (van alles wat natuurlijk zodat je op al het weer buiten bent voorbereid)
- Boek / muziek / kaarten etc. (voor in de bus)
- Drank
Oud 24-07-2005, 13:35
black pear!
black pear! is offline
Jezelf
Oud 24-07-2005, 14:08
kvdzanden
kvdzanden is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 24-07-2005 @ 05:08 :
- Paspoort
- Mobiel
- Toiletspullen
- Voldoende kleding (van alles wat natuurlijk zodat je op al het weer buiten bent voorbereid)
- Boek / muziek / kaarten etc. (voor in de bus)
- Drank
Drank is denk zwaar klote als je gaat zuipen in een meer dan 20 uur durende busreis... ben je kachel kan je niet slapen in zo'n bus en dan heb je nog 20 uur te gaan

ga je het echt niet redden fatsoenlijk
Oud 24-07-2005, 16:47
Moustache
Moustache is offline
condooms
Oud 24-07-2005, 19:50
Verwijderd
Citaat:
kvdzanden schreef op 24-07-2005 @ 15:08 :
Drank is denk zwaar klote als je gaat zuipen in een meer dan 20 uur durende busreis... ben je kachel kan je niet slapen in zo'n bus en dan heb je nog 20 uur te gaan

zeker weten idd

daarnaast kan je in de bus ook drinken kopen, dus zou gewoon een flesje water meenemen van thuis en het daar bij laten.
Oud 25-07-2005, 18:34
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
kvdzanden schreef op 24-07-2005 @ 15:08 :

Dat weet ik wel, was ook niet serieus bedoeld (zie knipoog-smiley ) en kijk ff naar het tijdstip waarop ik het had gepost. Nee, het is inderdaad niet zo verstandig voor in de bus. Maar voor tijdens de vakantie zelf wel, maar dan kun je het beste op de bestemming zelf drank inkopen.

Regels voor berichten