Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() overigens zou ik mijn kind juist stimuleren om een eigen mening te vormen. Ik zou met niet willen opdringen met wel of geen vlees eten bijvoorbeeld, of bepaalde kleren dragen.
|||
![]() |
Citaat:
Nee, want als je stout bent geweest... worden kinderen extra bang gemaakt. Ik vind zulke (christelijke) poppetjes maar niks om aan kinderen te leren. Ik wil liever dat ze gewoon elk jaar iets goeds doen ofzo ipv verwachten dat ze kadootjes krijgt. En dan krijgen ze opeens te horen dat sinterklaas niet bestaat..niet leuk voor kinderen als je het mij vraagt. En waarom die leugens. Citaat:
Als ze later als ze ouder zijn ergens anders voor kiezen... ok, dan hebben ze een keuze gemaakt. Ik zou ze wel veganistisch voeden. En dat is geen opdringen. Dat is gewoon als ouder een keuze maken voor je kinderen in hun tijd dat je sommige keuzes gewoon niet aan kinderen over laat. Mijn kinderen zou ik alter nooit cola ofzo geven. Ik zal de kinderen bewust opvoeden... lekker kleine wereldverbeteraartjes ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Dat is namelijk best triest. Andere punten zijn zoals ik zei dat het christelijk iets is of tenminste die invloeden. En daar wil ik niet aan meewerken of mijn kinderen niet mee laten opgroeien. En dan heb je nog het 'slavenverhaal' rondom sinterklaas. Maar goed..ieder zijn eigen keuze.
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-06-2005 om 02:36. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar ik zou mijn kind niet als enige 4 jarige vertellen dat sinterklaas maar een verzinsel is en het vervolgens niet laten meegenieten van het spektakel. Geen schoen zetten, geen cadeautjes, niet naar de verhalen van sinterklaas op tv kijken. Dat is toch niet leuk? Ik zou dat als kind niet gewild hebben hoor. 12 is wel oud trouwens, dan doen ze al lang surprises ![]()
|||||
![]() |
Citaat:
Ik weet wel andere dingen te vieren dan deze feesten. Citaat:
![]() Citaat:
De 'goedheiligman'. Heilig word in verband gebracht met kerkelijke dingen. En sinterklaas komt er ook uit voort. De kerstman idem. Paashaas is iets wat komt ook uit een christelijk feest (met heidense invloeden dat wel). Dat vier ik niet. Dus waarom dan wel een paashaas voor kinderen? Ik ga niet speciaal iets doen omdat de meeste in de maatschappij dat doen. Sintemaarten hetzelfde... etc. Kortom zijn deze dingen toch echt wel nog in verband. En het beeld vind ik niet bepaald juist. Citaat:
Als zoiets op school gedaan word, word het helaas al een beetje opgedrongen.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Voor de kinderen is Sinterklaas belangrijk ja. Maar zelfs voor bijzonder ethisch bewuste kinderen doet de morele achtergrond van een blanke heilige met zwarte slaven er geen reet toe. Leuk gebruik, lekker spannend, mooie kadootjes. Ik zeg helemaal niet dat ik het topic niet boeiend vind. Ik zeg dat er over een (naar mijn mening) onzinnig onderwerp gediscusieerd word en probeer de discussieerder ( ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik wil eigenlijk geen kinderen, ik zou een walgelijke moeder zijn, maar er is natuurlijk nog volop kans dat ik van mening verander. Ik zou mijn kind dan heel duidelijke regels meegeven, het moet goed kunnen luisteren. Verder vind ik het belangrijk dat een kind weet dat hij/ zij zichzelf kan zijn, dat vind ik nog belangrijker dan het begrijpen dat je moet luisteren en je aan de regels moet houden. En natuurlijk wordt er Sinterklaas gevierd ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
edit: @TechXP: Ik begrijp dat je wilt dat je kinderen bewust leven, maar denk je niet dat je hiermee kinderen veel verantwoordelijkheid geeft, eigenlijk meer dan ze aankunnen?
|||
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
Citaat:
Natuurlijk ben ik niet alleen die alles bepaald voor het kind. Dat zal wel in overleg zijn ![]() Citaat:
Misschien heb ik zo iemand al gevonden ![]() Ik zou overigens niet met zo een verschillende vrouw kunnen samenleven. Ok..tegenpoolen trekken elkaars soms aan, maar bij mij stoot het toch echt af als een vrouw echt totaal anders is. Vleeseters komen er bij mij echt niet in de buurt ![]() Citaat:
En ik vind het niet erg als een kind plezier heeft ofzo en op school mag als daar sinterklaas is tuurlijk meegedaan worden. De eerste jaren is het toch lastig om het kind te leren dat het niet echt iemand is, maar als het een leeftijd heeft dat het kind het begrijpt vind ik het ok. Zoiets kan toch even leuk zijn als je weet dat het een verkleed iemand is? En kijk er zijn ook nog andere leuke dingen die een kind kan meemaken, maar daarvoor hoef je geen leugens te vertellen voor dat het echt is ofzo. In de opvoeding die ik wil geven moet het kind niet gaan denken dat een ouder misschien wel meer leugens heeft verteld.
Laatst gewijzigd op 13-06-2005 om 14:10. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Ok, dat zou kunnen. Ik vind alleen dat je kinderen ook een leuke tijd kan geven zonder die standaardfeestjes. Ik ben nl. iemand die zulke dingen niet wil vieren, omdat het niet iets van 'mij' is. Citaat:
![]() En ik hoop tegen die tijd dat er ook bewuste scholen komen in plaats van scholen met christelijke invloeden e.d. Ik ben echt niet de enige die daar wat anders in denkt. Je hebt wel van die Iederwijs/eigenwijs scholen, word daar sinterklaas gevierd? Hoorde wel wat negatieve dingen over die scholen, maar ook veel positieve van de mensen die daar gezeten hebben.
||
Citaat:
![]() Of zoals ik, die dan wel heel goed in taal zou zijn geweest, maar nog geen twee met twee zou kunnen vermenigvuldigen. Die iederwijsscholen zijn maar voor een bepaald type kinderen goed, en je weet van te voren denk ik niet of dat geschikt is voor jouw kind. Ik denk sowieso dat de opvoeding per kind verschillend moet zijn?
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Het gaat niet zozeer om houden van, maar om niet niet houden van ![]()
||
Citaat:
![]() Hm.. Ik geloof dat ik het daar niet mee eens ben. Aan de ene kant is het wel fijn als je kind houdt van knuffelen en zo, voor het kind zelf, maar als het daar niet van houdt, dan houdt het op. Ik zou dat kind dan niet gaan knuffelen om er maar voor te zorgen dat het er wat losser mee om zou gaan. Wat heeft het daar nu aan?
|||
![]() |
Citaat:
Van scholen hoef je in ieder geval geen hulp te verwachten. Ik weet dat die geen ene reet er aan doen. Ja alleen uit elkaar houden ofzo, maar er verandert niet veel daarna. Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Hm, misschien dan toch wel belangrijk inderdaad ![]() (nog een reden om geen kinderen te nemen)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben ook niet echt een knuffeldier (mensen kunnen ook maar beter van me af blijven), maar ik denk dat mijn ''knuffelige'' opvoeding daar weinig mee te maken heeft. Dat ik altijd geknuffeld werd was namelijk voor mij wel een teken dat er om me gegeven werd, en dat de band versterkt werd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat regels en houden van redelijk los van elkaar staat. Of dat eigenlijk zou moeten staan. Het is dan niet zo dat als een kind een keer een regel vergeet en 'overtreed' je niet meer van het kind houdt oid. En dat moet het kind ook weten. Ik vind het ook raar als een ouder bij een 'overtreding' zou zeggen 'ik houd niet meer van je' of iets in die richting, maar ook van uitspraken als 'we houden toch wel van je' ben ik geen voorstander. Ik vind dat die twee dingen (regels en houden van) los van elkaar moeten staan. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Beschouwing maken wouterschumache | 1 | 25-03-2014 14:26 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een kijk op de westerse wereld Toerkoe | 372 | 25-10-2012 23:51 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De koran, de bijbel, Wilders en tolerantie voor de geschriften Daevrem | 196 | 10-10-2007 23:18 | |
Algemene schoolzaken |
[enquête] Ben JIJ zo lief om ---> Joco | 59 | 13-12-2004 14:00 | |
Algemene schoolzaken |
Jongerenenquête - beantwoorden jullie even de volgende ***vraagjes. Bedankt! lso | 23 | 17-03-2004 18:21 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie. Isa | 28 | 13-06-2003 20:47 |