Jaa, ik wíst dat je zou reageren
Waarna? Nou, nadat het is gedaan, voor die het kan je alles invullen eigenlijk. Die zin slaat op de 'waarom periode' van een puber, de tijd waar hij over een vraagteken achter zet.
Er bestaat geen omdat omdat alles relatief is. En ja dat is geweldig grappige woordspelling

. Ik moest denken aan iets wat iemand (Reyneart?) mij een keer vertelde, over de eerst opdracht die iemand kreeg toen hij filosofie ging studeren. De opdracht was 'bewijs dat deze stoel niet bestaat', de vriend van die persoon had toen een papiertje ingeleverd waarom alleen maar stond 'welke stoel?'.
Het heilige geloof van de filosoof, daarmee bedoel ik in dit gedicht mee dat ze denken dat alles te beredeneren valt. Alles heeft een reden zeggen ze, en ik vind van niet (in dit gedicht dan, de waarheid is anders ^^).
We weten niet eens zeker wat wel of niet bestaat, maar wel dat alles vergaat.
Het zou vast fout kunnen zijn maar in dit gedicht is dat gewoon zo, punt
. Maar het is niet enigste geloof van de filosoof nee.
Staat het trouwens niet beter als er staat "En dus BEschrijf ik" ?want dat klopt het aantal lettergrepen beter.
Hm, ik vond de laatste drie zinnen juist de beste, ik heb ze nu los gezet van de rest omdat het een soort conclusie is van het gedicht. Het 'en dan?' stukje heb ik maar weg gehaald.
Offtopic: Fijn dat je weer wat post trouwens, mag je wel wat vaker doen he
.
Op welke school zit je eigenlijk?