Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2005, 14:51
Verwijderd
Ik gebruik nu voor multitrack opnames mijn PC. Cubase en Cooledit/Adobe audition. Ik ben helemaal los op deze programma's en kan er dus vrijwel alles mee.

Wat ik me nu afvraag... Wat zijn de voordelen van een 'echte' multitrackrecorder? Ik kan me bijv. voorstellen dat echte faders lekkerder werken dan een schuifje dat je met de muis moet bewegen, maar verder?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2005, 15:34
0123456789
0123456789 is offline
flexibiliteit en portabiliteit.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 15:40
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
wardt schreef op 07-09-2005 @ 16:34 :
flexibiliteit en portabiliteit.
Dit en bij een pc heb je ook een redelijke sound interface nodig. Al met al is pc recording dus al snel duurder (tot op zekere hoogte, multitrack recorders zijn er ook van een paar honderd euro tot duizenden euro's natuurlijk)
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 16:02
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
]{ing schreef op 07-09-2005 @ 16:40 :
Dit en bij een pc heb je ook een redelijke sound interface nodig. Al met al is pc recording dus al snel duurder (tot op zekere hoogte, multitrack recorders zijn er ook van een paar honderd euro tot duizenden euro's natuurlijk)
en dit:
de meeste multitrack recorders draaien niet op het tot vervelens toe crashende windows.
(tjah, een mac is duur en linux heeft weinig echt professionele/goede muziekspulletjes... dus je hebt altijd wat)
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 16:13
Verwijderd
dan doe je toch iets goed fout als jouw windows nog steeds 'tot vervelens toe' crasht
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 16:22
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 07-09-2005 @ 17:13 :
dan doe je toch iets goed fout als jouw windows nog steeds 'tot vervelens toe' crasht
Jij kent de stand van zaken hier niet
met 1 woord: erbarmelijk...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 16:56
Verwijderd
Nou, tegen het crashen hoef ik het in ieder geval niet te doen. Mn PC is zo stabiel als maar kan.

Qua soundinterface kan ik het ook wel hebben, ik heb wel de mogelijkheid om in 24 bit / 96khz op te kunnen nemen. Maar dat doe ik niet eens omdat dat gigantische bestanden opleverd.

Dus er zijn, wanneer je je PC goed voor elkaar hebt, weinig verschillen?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 21:35
Milan Dado
Milan Dado is offline
k Heb zo'n multitrackertje, voordelen imho:

- geen latency, opnames worden meteen weggeschreven, op pc met zo'n 8ms vertraging (ja dat hoor je). Dus dat moet je opheffen met buffers enzo geloof ik. Is op PC een lastig verhaal.

- portabiliteit. Multitracker sla je onder je arm, PC niet zo snel.

- multitrack opnemen. PC neemt vaak maar 1 track tegelijk op, of je moet een dure soundcard hebben. Multitrackers nemen 2, 4, 8, 16 (afhankelijk van de prijs he ) tracks tegelijk op. Dus ook je drums kun je lekker opnemen met meer mics.

- je multitracker kun je nog es aan een bandlid uitlenen, je pc geef je niet snel mee (ivm pr0n, mails, etc..)
Oud 07-09-2005, 21:36
Milan Dado
Milan Dado is offline
Ow, en non-destructive editing. Alles wat je inspeelt blijft bewaard. Ik geloof dat dat met PC recording doorgaans niet het geval is. Mocht je dus take 2 van een solo toch mooier vinden dan take 96, klik je die d'r gewoon weer tussen
Oud 07-09-2005, 21:51
0123456789
0123456789 is offline
Ik heb het beiden, iig een leuk simpel multitrackertje (meer heb ik niet nodig, het is puur ideeen op op te slaan, ik heb niet de ilusie dat ik er een vette studioopname mee ga doen met mijn band )
En mijn pc WAS dik in orde, tot ik terug moest vallen op een compaq die mijn 2 grotere hd'tjes, mijn brander, mijn dvd speler en mijn audio interface niet meer pakte.
Oorzaak: een moederbord wat doorgebrand is (nieteens overgeklokt)
:$ Ik wou dat ik weer geld had
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten