Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
jah ging wel. Kwam er alleen 5 min voor het einde achter dat ik nog een blaadje had, maarja die laatste vraag snapte ik toch niet.
Zat een echt heel moeilijke vraag bij, over het gewicht van fosforzuur. Was echt super vaag. 3Mg+ 2 P4H3--->Mg(PO4)2+ 3H2 Ik weet niet meer hoe die precies was maar het leek hierop. Vervolgens de vraag: Bij de reactie is 863 cm³ waterstof gas vrij gekomen. Bereken het gewicht van het fosforzuur. ![]() ![]() Zeer fijne vraag ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Doordat de verhouding fosforzuur : waterstof gelijk is aan 2:3, kan je nu het aantal mol fosforzuur berekenen. En vervolgens kan je met behulp van het molair gewicht van fosforzuur berekenen hoeveel gram fosforzuur er aanwezig was. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Nog even wat 'nuttige' informatie: de bindingshoek tussen de twee H atomen en het O atoom van een watermolecuul is gelijk aan 105 graden.
Wat betreft je sommetje: dat valt toch nog wel mee? Vandaag had ik een gezellige toets scheikunde, daar zat 1 serie van 3 vragen bij, die lukte me steeds maar niet...maar ik had 2 uur en na 45 minuten puzzelen op 1 vraag kwam ik eruit en had ik die andere 2 ook zo! Grote joepie!! Helaas weet ik niet precies meer wat de vraag was, anders zou ik 'em kunnen posten...maar doe ik wel als we de toets terugkrijgen. Grote Groetjes, Martijn *die vast wel een 8+ heeft gehaald*
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[SK] negativiteit/positiviteit Daaaaaavid | 8 | 07-09-2005 23:42 | |
scheikunde, verschil tussen Verwijderd | 2 | 19-04-2004 16:17 | |
Scheikunde --> Dipoolmoleculen Verwijderd | 4 | 08-04-2003 16:49 |