Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2005, 19:35
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
zijn er hier mensen die wel eens vogels gaan kijken ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2005, 09:18
Built to last
Built to last is offline
ik zie wel eens een vogel, telt dat ook?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 20:53
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik fiets des ochtends wel eens heerlijk in de openlucht (ja..) tussen de weilanden. en dat betekent zo vroeg een hoop vogelgeluiden. het stikt er namelijk van de meeuwen, kluten, grutto's, kievieten, scholeksters en ik-weet-niet-al-wat-meer.

en dan wil ik wel eens gefascineerd naar de hemel staren ja.
maar wat wil je nu eigenlijk? contact zoeken, ervaringen wisselen, verhalen horen..?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 22:29
Guissie
Guissie is offline
Euh.. nee, ik vind die duiven voor m'n raam al irritant genoeg..
Oud 26-03-2005, 00:28
11568
11568 is offline
Vogels vind ik nou echt oninteressante dieren.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 16:28
Verwijderd
Als een keer bij ons het land inloop let ik wel op vogels ja, vind het altijd leuk om allerlei vogels te zien (bij ons meestal fazanten, patrijzen, kieviten, leeuwerken, kwikstaartjes ed). Maar het niet zo dat ik speciaal vogels ga kijken ofzo. Vond het pas wel bijzonder dat er met de sneeuw een watersnip op het erf rondliep, daar heb ik toen wel even een foto van gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 16:36
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
kitesurfertje schreef op 23-03-2005 @ 19:35 :
Niet expres, maar als ik een mooie zie blijf ik wel even staan om uit te vogelen wat voor een het is.
Oud 26-03-2005, 20:49
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
ik wil gewoon weten, of er nog meer mensen zijn die verstand hebben van vogels en er af en toe eens naar kijken ipv alleen maar te roepen dat duiven irritante kutbeesten zijn bijv.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 20:51
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
als je je bij elk topic afvraagt wat mensen hier nu eigenlijk mee willen, kun je beter kerstmutsen gaan verkopen
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 11:32
Rgv
Rgv is offline
Ik ben vogelaar.
Oud 28-03-2005, 17:06
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
en ? al veel bijzonders op je lijst staan ? of leuke waarnemingen
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 18:35
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
kitesurfertje schreef op 26-03-2005 @ 21:51 :
als je je bij elk topic afvraagt wat mensen hier nu eigenlijk mee willen, kun je beter kerstmutsen gaan verkopen
ga buitenspelen .
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 19:52
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 28-03-2005 @ 19:35 :
ga buitenspelen .
kun je dat onderbouwen ?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 19:59
Verwijderd
mijn oom spot vogels. Maar hij zit natuurlijk niet op dit forum.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 20:13
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
vraag of ie dat een keertje doet
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 21:37
Kauw
Kauw is offline
ik ben kauwengek!!! (voor de leken hier een kauw is een kraaiachtige alleen slimmer dan de kraai en met grijs en kleiner)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 19:57
Roobe
Roobe is offline
Ik ben geen vogelspotter, maar spot zo nu en dan wel een vogeltje. Aangezien mijn interesse in vogels erg groot is, weet ik dan wel wat voor vogel het is. Ben zeer geintresseerd in roofvogels en een autoritje over de snelweg is dan ook altijd interessant, omdat je altijd wel een aantal torenvalkjes en buizerds ziet. Voor een wilde roofvogel die erg zeldzaam is zou ik nog weleens een tochtje wagen, maar dan moet het ook minstens een havik, boomvalk, slechtvalk of visarend zijn. Wild welliswaar!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 07:27
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik moest voor school deze periode vogels gaan kijken om zeven uur 's ochtends

Heb er een hele hoop gezien om en rond het moeras en bos Was nog best leuk ook
Oud 17-06-2005, 07:32
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 17-06-2005 @ 08:27 :
Ik moest voor school deze periode vogels gaan kijken om zeven uur 's ochtends

Heb er een hele hoop gezien om en rond het moeras en bos Was nog best leuk ook
Cool, doe k ook wel es, alleen dan gewoon uit mezelf, meestal 's avonds, als ik m'n huiswerk af heb ... Maar ik zie er ook wel aardig wat ja, ook vaak een zwarte zwaan en laatst zelfs een buizerd! Ohja, en nog 2 vervelende voogies waarvan k niet weet wat t zijn terwijl k de ene al 3 x heb gezien nu! Maja, wel altijd leuk ja,
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 09:59
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Kauw schreef op 17-06-2005 @ 08:32 :
Cool, doe k ook wel es, alleen dan gewoon uit mezelf, meestal 's avonds, als ik m'n huiswerk af heb ... Maar ik zie er ook wel aardig wat ja, ook vaak een zwarte zwaan en laatst zelfs een buizerd! Ohja, en nog 2 vervelende voogies waarvan k niet weet wat t zijn terwijl k de ene al 3 x heb gezien nu! Maja, wel altijd leuk ja,
Ik zag een buizerd overvliegen met een prooi in zijn bek
Verder heb je in het moeras van die schattige kleine vogeltjes die op het riet zitten (rietzanger).
Oud 17-06-2005, 11:25
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 17-06-2005 @ 10:59 :
Verder heb je in het moeras van die schattige kleine vogeltjes die op het riet zitten (rietzanger).
Ahja. misschien is het dan wel een rietzanger Ik vind em op een ijsvogeltje lijken maar dan in t bruin hij heeft niet echt zo'n snaveltje hoor, maar t koppie is een beetje plat. .En rietgors (m) heb k ook gezien en heeeeel veel witte zwanen en 1 zwarte, hij zal wel gediscrimineerd worden
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 13:38
Keith
Keith is offline
Ik fiets ook altijd 's ochtends door het platteland (Midden-Delftland) en kijk dan ook altijd naar vogels, fiets vaak ook om naar de supermarkt om te kijken naar vogels. Ik woon ook in the middle of nowhere, maar ik ben geen kenner ofzo, maar ik vind het gewoon zo mooi dat ze kunnen vliegen (studeer Luchtvaart- en ruimtevaarttechniek, ben weg van alles dat vliegt).

Maar ik heb de tijd niet om echt te gaan zitten spotten, ik neem af e ntoe wel wat foto's als ik de camera meeneem, maar zo'n mooie foto's maak ik. Favoriete vogels zijn trouwens eenden, zo mooi hoe dingen landen op water (als iemand hier foto's van heeft dan graag ) en ze zijn de uitvinders van de canard-configuratie .
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 17:59
Kauw
Kauw is offline
en ze zijn de uitvinders van de canard-configuratie

Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 17:59
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
Kauw schreef op 17-06-2005 @ 12:25 :
Ahja. misschien is het dan wel een rietzanger Ik vind em op een ijsvogeltje lijken maar dan in t bruin hij heeft niet echt zo'n snaveltje hoor, maar t koppie is een beetje plat. .En rietgors (m) heb k ook gezien en heeeeel veel witte zwanen en 1 zwarte, hij zal wel gediscrimineerd worden
Balen, bij mijn boekje staan er alleen bos en springhaanrietzangers in
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 15:38
Blaeja
Blaeja is offline
Ja eenden vind ik ook super!! Wij hebben zelf wel is een verstoten eendenkuiken gehad, dat was echt leuk, maar wel veel werk. Ik heb ook wel is een waterhoenkuikentje gehad en een groenling, de waterhoen is er vandoor gegaan maar de groenling is helaas na een jaar dood gegaan.
Ik had trouwens een paar weken ook een klein kauwtje, maar na een week naar de vogelopvang gebracht ivm vakantie .... maar die zit nu wel weer in de natuur.
Oud 20-06-2005, 15:40
Blaeja
Blaeja is offline
Citaat:
Blaeja schreef op 20-06-2005 @ 16:38 :
Ik had trouwens een paar weken ook een klein kauwtje.
Een paar weken geleden bedoel ik
Oud 20-06-2005, 19:00
Verwijderd
ik ga wel eens vogels kijken ja
nabij mijn huis is zo'n heel ven aangelegd speciaal voor vogels (waar men vroeger koeien liet lopen)
en daar hebben ze nu allerlei voorzieningen getroffen om vogels te kunnen bekijken etc

ik zie grutto's, ganzen, meerkoeten, zwanen en vast nog wel meer

oh en als ik kijk ook vaak naar de vogels die ik zie vliegen, zoals de groene specht:

Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 19:01
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 20-06-2005 @ 20:00 :
ik ga wel eens vogels kijken ja
nabij mijn huis is zo'n heel ven aangelegd speciaal voor vogels (waar men vroeger koeien liet lopen)
en daar hebben ze nu allerlei voorzieningen getroffen om vogels te kunnen bekijken etc

ik zie grutto's, ganzen, meerkoeten, zwanen en vast nog wel meer

oh en als ik kijk ook vaak naar de vogels die ik zie vliegen, zoals de groene specht:

[afbeelding]
en ik zie bijna elke dag wel een stel reigers en roofvogels
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 21:05
Roobe
Roobe is offline
QUOTE]x-spekkie-x schreef op 17-06-2005 @ 10:59 :
[/QUOTE]

Een buizerd met een prooi in zijn BEK?? Prooien hebben roofvogels bijna altijd in hun klauwen, misschien was het nestmateriaal wat de vogel in zijn bek had. In deze tijd kunnen trouwens muizen wel in de bek worden vervoerd, kan mama het meteen aan die gulzige kleine mondjes geven!

Trouwens, er zitten hier echt teveel verdwaalde scholeksters te broeden in omgeving Eindhoven en die maken zo'n vreselijk irritant geluid en die rode oogjes zijn echt zo verschrikkelijk lelijk!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 08:31
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
Citaat:
Kauw schreef op 17-06-2005 @ 18:59 :
Balen, bij mijn boekje staan er alleen bos en springhaanrietzangers in
kleine karekiet is ook nog een mogelijkheid
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 11:16
Keith
Keith is offline
Citaat:
Kauw schreef op 17-06-2005 @ 18:59 :
en ze zijn de uitvinders van de canard-configuratie

de canard-configuratie:

m.a.w. zo'n gek vliegtuig waar de vleugels achter zitten en de staart voor.

Citaat:
Roobe schreef op 21-06-2005 @ 22:05 :
[B]QUOTE]x-spekkie-x schreef op 17-06-2005 @ 10:59 :
Trouwens, er zitten hier echt teveel verdwaalde scholeksters te broeden in omgeving Eindhoven en die maken zo'n vreselijk irritant geluid en die rode oogjes zijn echt zo verschrikkelijk lelijk!
Lang geleden op deb asisschol stond ooit in een "natuurkunde" (eigenlijk biologie) boek heel grappig "scho(o)lekster" omdat ze zo graag op de platte kiezeldaken van scholen leefden kennelijk.
Oud 22-06-2005, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Lang geleden op deb asisschol stond ooit in een "natuurkunde" (eigenlijk biologie) boek heel grappig "scho(o)lekster" omdat ze zo graag op de platte kiezeldaken van scholen leefden kennelijk. [/B]
Volgens mij heet dat beest ook echt schoolekster hoor.
Het is in ieder geval een weidevogel, dus echt op kiezeldaken van scholen zal hij niet leven.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 20:08
Roobe
Roobe is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 22-06-2005 @ 19:38 :
Het is in ieder geval een weidevogel, dus echt op kiezeldaken van scholen zal hij niet leven.
Nee, SCHOLekster (Haematopus Ostralegus)

Leven voornamelijk bij de kust en zoeken daar met hun lelijke rode snavel naar allerlei schelpdieren, wormpjes, mossels en kokkels!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 11:12
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
Keith schreef op 22-06-2005 @ 12:16 :
de canard-configuratie:
[afbeelding]
m.a.w. zo'n gek vliegtuig waar de vleugels achter zitten en de staart voor.

Lang geleden op deb asisschol stond ooit in een "natuurkunde" (eigenlijk biologie) boek heel grappig "scho(o)lekster" omdat ze zo graag op de platte kiezeldaken van scholen leefden kennelijk.
Ahja ik vat em En bij ons op school zitten ook heel vaak van die scholeksters, vorig jaar zag ik een jonkie op 't dak dus ik gelijk denken dat er wat mis was, maar toen hoorde ik van een docent dat ze dat ieder jaar doen, op 't dak liggen stenen misschien dat ze dat als camouflage gebruiken, het lukte me niet om er een foto bij te doen -_-' Maja, ik vind ze best wel geinig, zwart-wit en dan met een heel erg rood snaveltje. Alleen als we in de klas zitten en het is warm dus het raam staat open piepen ze soms wel hard..
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 16:25
jd
jd is offline
Citaat:
kitesurfertje schreef op 23-03-2005 @ 20:35 :
Mijn huisgenoot is vogelaar, hij heeft ook zo'n pieper. Als er dan een bijzondere vogel wordt gespot, dan gaat z'n pieper af. En dan gaat hij er vaak naar toe..

Hij gaat ook altijd op vogelspot vakanties.
Oud 07-07-2005, 08:28
indigo
indigo is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 22-06-2005 @ 19:38 :
Hij heet dus scholekster, maar 't is geen weidevogel, maar een strandloper (net als plevieren, strandlopers e.d.). Hij 'hoort' dus ook helemaal niet in het binnenland voor te komen, maar blijkbaar kan hij daar ook z'n goede leefomgeving vinden.

En ja, ik kijk ook wel eens vogels
Reageren

Regels voor berichten