Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2005, 20:40
Verwijderd
De laatste tijd zie ik daar continue reclame voor, met name van Chello en Versatel: digitale televisie en daarnaast ook supersnel internet, uiteraard over dezelfde verbinding, met een snelheid van 20 megabit. Dat is dus een slordige 2.5 maal zo snel als het tot nu toe snelste ADSL-abonnement dat net de 8 megabit haalt.

Nou vraag ik me af, thuis downloaden met een snelheid van ~2 à 2.5 megabyte per seconde voor vier tientjes per maand. Is het mogelijk? Iemand al ervaringen ermee, of is het gewoon een papieren tijger?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2005, 21:00
dragonstorm
dragonstorm is offline
ja, het is mogelijk, ik doe het (af en toe) maar wel via de kabel.

En slecht een heeeeeeel klein aantal servers werken ook met deze snelheid, en de meesten vertragen de verbinding als deze is vastgesteld.

De ftp van de universiteit van twente is er 1 die het kan.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 22:08
Jolt
Jolt is offline
Is dat dat VFADSL of ADSL+?

Dat lijkt me wel wat. Maar er zijn nu natuurlijk nog weinig servers/mensen die hoge upload snelheden halen. Maar aangezien ik hier met mijn hele familie download en upload zou zoiets wel relax zijn.
Oud 01-06-2005, 22:18
Verwijderd
Goed, maar vooropgesteld dat de server het kan leveren (bijv. je hebt een dergelijk internetabonnement en hebt toegang tot Campusnet van de Universiteit Twente via een VPN). Dan haal je die snelheid?

Jolt: is dat niet VDSL (Very-high rate DSL)? Ik dacht dat Chello het via de televisiekabel deed.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 22:24
M@rco
M@rco is offline
Ik zou het nog lekker even afwachten... Versatel begint pas vanaf 1 augustus oid met de levering, eens kijken wat de ervaringen dan zijn.

Maar ik zie nu al providers die voor rond de 40/50 euro per maand 20MBit abbo's aanbieden, dus dan kunnen de bestaande providers natuurlijk niet achterblijven. Die zullen dan ook wel weer vanzelf met zoiets komen, hoef je niet te switchen, wat een ellende is dat
Oud 01-06-2005, 22:26
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Persoonlijk ben ik wel heel erg geïnteresseerd in dat abonnement dat versatel aanbiedt, omdat ik ook een groot voetballiefhebber ben. Maar de aanbieding die ze doen, mits ze het waar kunnen maken, is echt te gek
Oud 01-06-2005, 22:42
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-06-2005 @ 23:18 :
Goed, maar vooropgesteld dat de server het kan leveren (bijv. je hebt een dergelijk internetabonnement en hebt toegang tot Campusnet van de Universiteit Twente via een VPN). Dan haal je die snelheid?

Jolt: is dat niet VDSL (Very-high rate DSL)? Ik dacht dat Chello het via de televisiekabel deed.
Ow het is kabel meuk, dan wacht ik liever op ADSL+ of die VDSL. Dacht altijd dat het Very Fast was
Oud 01-06-2005, 23:00
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 01-06-2005 @ 23:24 :
(...)

Die zullen dan ook wel weer vanzelf met zoiets komen, hoef je niet te switchen, wat een ellende is dat
Dat is inderdaad het voordeel. Ik begon dit ADSL-abonnement destijds ook met een magere 512 kbit down en ondertussen is het al opgehoogd naar - nu - 3200 kbit, tegen dezelfde prijs

Enige jammere is dat het nu zo'n 'scheve' verbinding is (20 mbit down en maar 1 mbit up). Ik heb liever veel upload aangezien je dan lekker kunt seeden.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 09:44
Flshman
Flshman is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-06-2005 @ 00:00 :
Dat is inderdaad het voordeel. Ik begon dit ADSL-abonnement destijds ook met een magere 512 kbit down en ondertussen is het al opgehoogd naar - nu - 3200 kbit, tegen dezelfde prijs

Enige jammere is dat het nu zo'n 'scheve' verbinding is (20 mbit down en maar 1 mbit up). Ik heb liever veel upload aangezien je dan lekker kunt seeden.
Heh, inderdaad. Met 1 mbit krijg je het nooit allemaal weer geseed. Ik neem overigens aan dat die 20 mbit alleen via de kabel gaat?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 10:02
Verwijderd
Versatel werkt via ADSL
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 10:42
Gimme more beer
Citaat:
********** schreef op 02-06-2005 @ 11:02 :
Versatel werkt via ADSL
Maar dan niet ADSL... Wat is het dan wel? Heeft iemand een linkje misschien?
Oud 02-06-2005, 11:10
Gimme more beer
Citaat:
Bootsman123 schreef op 02-06-2005 @ 12:05 :
http://www.versatel.nl/
Jah duh, ik heb het over het technische stuk achter die ADSL verbindingen.
Oud 02-06-2005, 11:21
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-06-2005 @ 11:42 :
Maar dan niet ADSL... Wat is het dan wel? Heeft iemand een linkje misschien?
ADSL2+:

http://www.webwereld.nl/articles/35249
Oud 02-06-2005, 11:22
Verwijderd
1 mbit up is echt zeer schraal. Waarom maken ze er nu niet gewoon een 12/4 mbit abo van, bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 11:26
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 02-06-2005 @ 12:22 :
1 mbit up is echt zeer schraal. Waarom maken ze er nu niet gewoon een 12/4 mbit abo van, bijvoorbeeld.
Omdat het op de markt van vandaag nog steeds zo is dat een verhouding die meer richting 1:1 gaat relatief altijd duurder is. Daarnaast is upstream opzich op de Nederlandse markt ook erg duur.
Oud 02-06-2005, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-06-2005 @ 12:26 :
Omdat het op de markt van vandaag nog steeds zo is dat een verhouding die meer richting 1:1 gaat relatief altijd duurder is. Daarnaast is upstream opzich op de Nederlandse markt ook erg duur.
Ja, dat begrijp ik

Het is alleen nu zo dat mensen enorm kicken op die superhoge downstream, wat marketingtechnisch natuurlijk goed is, maar geen server kan die snelheid leveren.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 12:41
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 02-06-2005 @ 12:41 :
Ja, dat begrijp ik

Het is alleen nu zo dat mensen enorm kicken op die superhoge downstream, wat marketingtechnisch natuurlijk goed is, maar geen server kan die snelheid leveren.
Ach ja, maar dat versatel abonnement is, mits ze het waar kunnen maken, wel te goed voor woorden. Je kunt je KPN opzeggen (scheelt 15 euro) en je hebt gratis digitale televisie (scheelt ook 15 euro). En dan ook nog eens een downstream die twee keer zo hoog ligt als gebruikelijk. En dat alles kost je 40 euro. Het is jammer dat ik volgend jaar op kamers ga, zal ik maar zeggen

En met azureus download ik dus wel op mijn maximum downloadsnelheid hoor, alleen balen dat die bij mij zo laag uitvalt.
Oud 02-06-2005, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-06-2005 @ 13:41 :
En met azureus download ik dus wel op mijn maximum downloadsnelheid hoor, alleen balen dat die bij mij zo laag uitvalt.
Bij bittorrent haal je in de regel alleen een echt hoge snelheid bij heel populaire torrents (bijv. anime die door duizenden mensen wordt bekeken op de dag dat hij gereleased wordt. Dan haal je makkelijk de maximumsnelheid van je verbinding).

Als het gaat om wat oudere torrents is de snelheid vaak helemaal niet zo hoog. En zoveel heb je ook weer niet aan snel downloaden, je zult het uiteindelijk toch altijd weer tot minstens 1.000 moeten seeden en de upload is maar 1 mbit (en als je niet seed moet je verbrand, gekruisigd en gevierendeeld worden).
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 14:13
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 02-06-2005 @ 15:05 :
Bij bittorrent haal je in de regel alleen een echt hoge snelheid bij heel populaire torrents (bijv. anime die door duizenden mensen wordt bekeken op de dag dat hij gereleased wordt. Dan haal je makkelijk de maximumsnelheid van je verbinding).

Als het gaat om wat oudere torrents is de snelheid vaak helemaal niet zo hoog. En zoveel heb je ook weer niet aan snel downloaden, je zult het uiteindelijk toch altijd weer tot minstens 1.000 moeten seeden en de upload is maar 1 mbit (en als je niet seed moet je verbrand, gekruisigd en gevierendeeld worden).
Ik seed meestal totdat ik zoiets heb "wat is mijn PC toch sloom" om er vervolgens achter te komen dat ik nog 10 seeds open heb staan en al rond de 500% zit. Maar uiteindelijk is het wel binnen op het moment dat het gedownload is en dan maakt dat seeden me ook niet zoveel uit.
Oud 02-06-2005, 14:18
Verwijderd
Nee, als je een snelle upload hebt maar een trage torrent dan is de kans er natuurlijk dat je op het moment dat de download completed is, je al een share ratio van boven de 1.0 hebt. Dan is er niet aan de hand.

Maar er zijn ook veel figuren die überhaupt niet eens weten wat seeden is, die gewoon de torrent weghalen zodra hij klaar is ook al hebben ze nog lang niet voldoende geseed. Dat soort klootzakken moeten ze executeren, want daardoor gaan torrents op den duur dus dood en komen mensen die ermee bezig zijn, ineens zonder seeds te zitten.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 16:09
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Mja, ik zou nog liever 8/4 hebben dan 20/1 denk ik. Met mijn huidige 512/256 vind ik seeden al veel te lang duren, terwijl de verhouding toch nog 2:1 is.
Oud 02-06-2005, 16:54
Apomes
Apomes is offline
In België is het hoogste 10 MB (Telenet Expressnet Turbo), met 30 GB download en 4,5 GB upload. Ik betaal er 59,95 euro voor per maand . Maar het is idd al bewezen dat België een van de duurste kabel & adsl abonnementen heeft van Europa
Oud 02-06-2005, 20:36
D@mien
D@mien is offline
Ik vraag me af hoelang et gaat duren voordat de huidige providers zo'n snelheidsboost gaan geven...dat ik nu met zo'n 300kb/sec kan downen is wel leuk...maar dat mn inet al stikt bij een upload van 50kb/sec vind ik irritant worden...zeker bij et seeden....
Oud 02-06-2005, 22:38
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
ik geloof er helemaal niets van dat je voor 40 euro 20mbit krijg, die 40 euro zal wel een introductieprijs zijn. "Het eerste half jaar 40 euro" En dan moet je de rest van het jaar 80 euro per maand betalen ofzo.

Maar dit zou wel goed zijn voor de concurentie. Het Nederlandse internet is niet écht té duur (in vergelijking met belgië is het hier redelijk eerlijk qua fups en snelheid) maar in scandinavische landen heb je voor 30 euro een 8mbit verbinding liggen. Toch wel wat anders dan die 50 euro die je betaald voor een 2.3 lijntje
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 02-06-2005 @ 17:54 :
In België is het hoogste 10 MB (Telenet Expressnet Turbo), met 30 GB download en 4,5 GB upload.
O-M-G-W-T-F

Zo'n downstream en dan zo'n schrale datalimiet? Ik zit met een gewoon XS4ALL basic-abonnementje (dus 3200 kbit, in de praktijk ~330 KB/sec maximaal) en daarmee kun je maandelijks makkelijk de 200+ GB doorbreken als je wilt. Echt achterlijk, die datalimieten. Laat ze daar eens mee ophouden.

@ Manus: als je dat wilt vermijden gewoon het totaal downstream van BT blocken op je werkelijke upstream. Dan duurt het downen wel wat langer maar zit je niet met seeding achteraf.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2005, 23:01
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 02-06-2005 @ 23:38 :
ik geloof er helemaal niets van dat je voor 40 euro 20mbit krijg, die 40 euro zal wel een introductieprijs zijn. "Het eerste half jaar 40 euro" En dan moet je de rest van het jaar 80 euro per maand betalen ofzo.

Maar dit zou wel goed zijn voor de concurentie. Het Nederlandse internet is niet écht té duur (in vergelijking met belgië is het hier redelijk eerlijk qua fups en snelheid) maar in scandinavische landen heb je voor 30 euro een 8mbit verbinding liggen. Toch wel wat anders dan die 50 euro die je betaald voor een 2.3 lijntje
Is et ook niet zo dat je je televisie ook via internet krijgt? waardoor je, als je es lekker buitensporig aan et downen bent, een haperend TV beeld kan krijgen?? et lijkt me nl dat zo'n soort van TV-kijken nogal wat bandwith vreet...
Of zijn ze wel slim daar bij dat versatel en zit dat anders immekaar?
Oud 02-06-2005, 23:35
Verwijderd
Een hoge kwaliteit DiVX filmpje (640 x 480 met AC3-geluid) neemt nog geen 200 KB/sec in beslag, dus dat zal wel loslopen.

Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat alle TV-content die de provider kan leveren alvast vantevoren encoded is, en ik denk dat dat een probleem wordt.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 09:54
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-06-2005 @ 00:35 :
Een hoge kwaliteit DiVX filmpje (640 x 480 met AC3-geluid) neemt nog geen 200 KB/sec in beslag, dus dat zal wel loslopen.

Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat alle TV-content die de provider kan leveren alvast vantevoren encoded is, en ik denk dat dat een probleem wordt.
als et digitale TV is dan is et toch wel meer dan 640*480?? En het lijkt me ook dat et gewoon RAW is wat je binnenkrijgt....et lijkt me nl zéér moeilijk om zonder time-lag een live uitzending te encoderen...
Oud 03-06-2005, 10:26
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Ik denk dat die uitzendingen gewoon DV-PAL zijn. 20mb per seconde is zat om ook nog eens te downloaden wanneer je naar de tv kijkt.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 17:15
M@rco
M@rco is offline
Interessant:

http://www.pcmagazine.nl/nieuws.jsp?id=653855
Oud 10-06-2005, 17:59
Jolt
Jolt is offline
Klopt iets wel niet:

Citaat:
. Een standaard adsl-abonnement van 4 tot 8 megabit per seconde is voldoende om te internetten.
Dan ben ik dus al afgeschreven met mijn 1600 kbs verbinding.
Oud 10-06-2005, 18:22
Gimme more beer
Citaat:
Jolt schreef op 10-06-2005 @ 18:59 :
Klopt iets wel niet:

Dan ben ik dus al afgeschreven met mijn 1600 kbs verbinding.
Context, schat.
Oud 10-06-2005, 19:21
one.
one. is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-06-2005 @ 15:05 :
(en als je niet seed moet je verbrand, gekruisigd en gevierendeeld worden).
Oud 15-06-2005, 16:39
LB06
LB06 is offline
Als je zoiets doet, moet je wel even zeker weten dat je router dit aankan. Sommige routers hebben een max. bandbreedte van 6Mbps, dus kom je met je 20Mbps abo nooit hoger dan 6/8= 750KBps.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 05:14
wann
wann is offline
Citaat:
Jolt schreef op 01-06-2005 @ 23:08 :
Is dat dat VFADSL of ADSL+?

Dat lijkt me wel wat. Maar er zijn nu natuurlijk nog weinig servers/mensen die hoge upload snelheden halen. Maar aangezien ik hier met mijn hele familie download en upload zou zoiets wel relax zijn.
Citaat:
nare man schreef op 01-06-2005 @ 23:18 :
Iemand ooit gehoord van een land genaamd Zweden aka veel BBB, Conhem, Telia, Scream etc. blablabla? Waaronder veel met minstens 10 Mbit upload.

20 Mbit/s ofwel 2,5 MB/s kan je dan zo wel halen hoor. Als je multi-source downloadt dan is er niet eens meer twijfel over mogelijk.

Als je weet wat je doet mag het geen enkel probleem zijn om met 20 Mbit/s te downloaden.

En @ Campusnet kan je wel goed downloaden, ook als je buiten het netwerk zit. Als je werkt met brakke SMB Fetcher kan het misschien nog wat ergernis opleveren.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 09:57
Jolt
Jolt is offline
Oja klopt, op slsk had ik zo een gozer, zo een zweed. Dikke vette uploads
Oud 18-06-2005, 14:46
wann
wann is offline
Uhu.

Als je het echt goed wil doen moet je naar DC++ gaan. Daar zitten er hele hubs vol mee. Je hebt op DC++ overigens ook private hubs (moet je aan bepaalde eisen voldoen om een account te krijgen) waar iedereen bv. 100/10 Mbit of 100/100 Mbit moet hebben (Down/Up); zo zijn er ook wel wat hubs waar je in mag als je een andere snelheid hebt. Maar als je slechts 1 Mbit up hebt dan is dat helaas weer niet zo speciaal.

Achja. Ik zal toch wel Campusnet krijgen. Dat zal volstaan.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 15:42
Verwijderd
Tis wel meuk overigens. Ik haalde mijn anime vroeger daar altijd vandaan, maar dat heeft nu beslist afgedaan ivm. de vaak volstrekt willekeurige kwaliteit, samenraapsels van verschillende subbers en de ongelooflijk irritante gewoonte om bestanden te renamen zodat je niet meer kunt zien van welke subbers ze zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 21:39
wann
wann is offline
Je refereert aan Campusnet neem ik aan (op DC++ zijn immer genoeg animehubs te vinden waar renamen van anime niet toegstaan is).

Dat is inderdaad wel onhandig, maar de originele namen behouden is natuurlijk alleen mogelijk als alle releases in uniforme stijl zijn genamed (als het niet op volgorde staat dan moet je het toch echt wel gaan renamen, iig bij lange series). Maar dan nog is dat geen excuus om het 'verkeerd' te renamen (zet dan in de folder-name de naam van de subber en laat in de filename dinges staan (was het CRC?)).

Achja, de perikelen van het downloaden.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-06-2005 @ 13:41 :
Ach ja, maar dat versatel abonnement is, mits ze het waar kunnen maken, wel te goed voor woorden. Je kunt je KPN opzeggen (scheelt 15 euro) en je hebt gratis digitale televisie (scheelt ook 15 euro). En dan ook nog eens een downstream die twee keer zo hoog ligt als gebruikelijk. En dat alles kost je 40 euro. Het is jammer dat ik volgend jaar op kamers ga, zal ik maar zeggen

Is telefonie dan bij die 40e inbegrepen of heb je dan gewoon geen telefoon meer?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 01:12
Verwijderd
Citaat:
wann schreef op 18-06-2005 @ 22:39 :
Je refereert aan Campusnet neem ik aan (op DC++ zijn immer genoeg animehubs te vinden waar renamen van anime niet toegstaan is).

Dat is inderdaad wel onhandig, maar de originele namen behouden is natuurlijk alleen mogelijk als alle releases in uniforme stijl zijn genamed (als het niet op volgorde staat dan moet je het toch echt wel gaan renamen, iig bij lange series). Maar dan nog is dat geen excuus om het 'verkeerd' te renamen (zet dan in de folder-name de naam van de subber en laat in de filename dinges staan (was het CRC?)).

Achja, de perikelen van het downloaden.
Er is wat mij betreft maar één mogelijkheid en dat is het intact laten van de oorspronkelijke bestandsnaam, mapstructuur en bijgevoegde SFV-file. Gewoon op die manier branden. Anders is het namelijk ook zeer moeilijk, zo niet onmogelijk om gewoon series weer van DVD naar de harddisk te kopiëren om vanaf daar weer eens een weekje te seeden.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 10:20
Gimme more beer
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 18-06-2005 @ 22:49 :
Is telefonie dan bij die 40e inbegrepen of heb je dan gewoon geen telefoon meer?
Telefoon is volgens de advertenties van versatel inbegrepen. Maar niet meer via KPN, dan heet het dus digitale telefonie. Je betaalt dan 75 euro om je lijn te "kopen" en that's it. Misschien betaalt versatel dat zelfs wel voor je.
Reageren

Regels voor berichten