Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2005, 14:14
Zeenimf
Zeenimf is offline
hoi
ik doe nu 4gymnasium, dit jaar doe ik al voor de tweede keer en nu is er een redelijke kans dat ik weer blijf zitten.
ik vraag me af welke opties ik dan heb.
ik moet als ik blijf zitten van school.

mijn cijfers:
latijn 5 (vrij of gemeenschappelijk, weet ik eigenlijk niet)
nederlands 5 ( gemeenschappelijk)
duits 5 ( gemeenschappelijk)

volgens mij kan ik nu 5vwo gaan doen, omdat dan het cijfer van latijn wegvalt., maar is het ook mogelijk om naar 5havo te gaan?
want als je na 5havo je P in 1 jaar haalt, kna je toch naar de universiteit? of heb ik het helemaal fout?

alvast bedankt
Oud 22-06-2005, 14:16
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Zeenimf schreef op 22-06-2005 @ 15:14 :
hoi
ik doe nu 4gymnasium, dit jaar doe ik al voor de tweede keer en nu is er een redelijke kans dat ik weer blijf zitten.

mijn cijfers:

volgens mij kan ik nu 5vwo gaan doen, omdat dan het cijfer van latijn wegvalt., maar is het ook mogelijk om naar 5havo te gaan?
want als je na 5havo je P in 1 jaar haalt, kna je toch naar de universiteit? of heb ik het helemaal fout?

alvast bedankt
`

zit latijn niet in je profiel als je CM doet?? maar in ieder geval waarom zou je cijfer voor latijn wegvallen??
Oud 22-06-2005, 14:18
Hollandia
Hollandia is offline
Volgens mij kan het nét. Maar het is ook echt kantje-boord. 2 onvoldoendes in het algemene deel plus 1 in je profieldeel. Volgend jaar kun je dan wel makkelijk in de knel komen he?
Oud 22-06-2005, 14:18
Verwijderd
Ik zou op school informeren naar de mogelijkheden om Latijn te laten vallen, misschien kan je bv atheneum gaan doen (eventueel op een andere school als ze bij jullie alleen gymnasium hebben). Overstappen naar havo lijkt me op zich zonde als je ook naar het atheneum zou kunnen (even informeren, ik weet niet of het kan). Anders kan misschien 5 havo idd wel en dan idd je P halen en dan universiteit. Al kun je dan niet altijd zomaar beginnen bij alle studies en er vallen heel veel mensen die zo naar de universiteit gaan af. Wat dat betreft kun je, denk ik, beter gewoon vwo blijven doen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 14:22
Zeenimf
Zeenimf is offline
Citaat:
zoef de haas schreef op 22-06-2005 @ 15:16 :
`

zit latijn niet in je profiel als je CM doet?? maar in ieder geval waarom zou je cijfer voor latijn wegvallen??
ik doe N&G
voor atheneum heb je geen latijn nodig, dus dan lijkt mij mijn latijn cijfer ook niet nodig voor overgang naar 5 atheneum.
Oud 22-06-2005, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Zeenimf schreef op 22-06-2005 @ 15:22 :
ik doe N&G
voor atheneum heb je geen latijn nodig, dus dan lijkt mij mijn latijn cijfer ook niet nodig voor overgang naar 5 atheneum.
Dat lijkt mij ook niet. Maar vraag het even na, dan weet je het zeker.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 14:58
Hawahaai
Hawahaai is offline
Een meisje wat ik ken moest van 5 gymnasium naar 4 havo, aangezien ze niet in het examenjaar in mocht stromen. Ik weet niet of dat de regel van die school was of dat dit algemeen geldend is, maar daar zou ik ook even naar kijken als ik jou was.
Bovendien zou ik proberen om -als je niet naar 5gym mag- toch naar 5atheneum te gaan.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 15:02
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 22-06-2005 @ 15:58 :
Een meisje wat ik ken moest van 5 gymnasium naar 4 havo, aangezien ze niet in het examenjaar in mocht stromen. Ik weet niet of dat de regel van die school was of dat dit algemeen geldend is, maar daar zou ik ook even naar kijken als ik jou was.
Bij mijn oude school mocht dat wel. Dus het is in ieder geval niet algemeen geldend.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 21:09
Verwijderd
volgens mij mag het niet
omdat (tenminste dat is bij ons zo) je maatschappijleer dan helemaal niet krijgt (dat zit in 4 havo en 5 vwo) en dat moet je hebben afgesloten

en bij ons op school zou je dan ook literatuur missen, wat niet mag

dus echt 4 havo
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 23:29
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 22-06-2005 @ 22:09 :
volgens mij mag het niet
omdat (tenminste dat is bij ons zo) je maatschappijleer dan helemaal niet krijgt (dat zit in 4 havo en 5 vwo) en dat moet je hebben afgesloten

dus echt 4 havo
Ik heb maatschappijleer anders in vwo4 al afgesloten.

Ik zou iig zo snel mogelijk naar je decaan gaan en zorgen dat je alsnog over kan naar de 5e.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 12:33
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
per piacere schreef op 22-06-2005 @ 22:09 :
volgens mij mag het niet

dus echt 4 havo
Wij hebben maatschappijleer in 4havo en 4vwo. GLO (literatuur) heb je op de havo in de vijfde pas, hetzelfde als op het vwo (5+6e klas).

Alleen je hebt dan een andere taalgedeelte (lezen ipv schrijven en spreken) en een vriendin van mij had bijv. bepaalde onderwerpen met ak helemaal niet gehad omdat dat niet gelijk liep. Maar ja, daar ging je examen toch niet over dus dat was verder geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 23-06-2005 @ 00:29 :
Ik heb maatschappijleer anders in vwo4 al afgesloten.

Ik zou iig zo snel mogelijk naar je decaan gaan en zorgen dat je alsnog over kan naar de 5e.
dat verschilt per school, maar als zij daar geen rekening mee houdt dan blijft ze misschien in de waan dat ze naar 5 havo kan
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 16:57
muts8848
muts8848 is offline
Citaat:

alvast bedankt
dit kan nu nog wel... maar dat wil men afschaffen, hoe lang dat nog duurt is onbekend. Ik zou het hier iig niet op gokken, en het aantal mensen dat de p in 1 jaar haalt val nog wel tegen.
Oud 23-06-2005, 17:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
muts8848 schreef op 23-06-2005 @ 17:57 :
dit kan nu nog wel... maar dat wil men afschaffen, hoe lang dat nog duurt is onbekend. Ik zou het hier iig niet op gokken, en het aantal mensen dat de p in 1 jaar haalt val nog wel tegen.
Daar valt echt wel op te gokken hoor.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 17:08
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
hoi

mijn cijfers:

alvast bedankt
Blijf je daar mee zitten???
Op mijn school (gymnasium) ga je daar mee over?
Oud 23-06-2005, 19:21
muts8848
muts8848 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 23-06-2005 @ 18:03 :
Daar valt echt wel op te gokken hoor.
als het over je toekomst gaat, kies ik toch liever een veiligere weg.
Oud 24-06-2005, 12:12
Nyawa
Ik zou Latijn laten vallen, zodat je naar 5VWO kan. Ik weet niet of je voor Nederlands en Duits al veel SE's hebt gedaan dit jaar, maar twee vijven lijkt me nou niet heel dramatisch. Bij ons ga je trouwens met drie vijven ook wel over, zolang je maar een 6,0 gemiddeld staat. Vreemd dat dat niet nationaal geregeld is.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 14:02
Zeenimf
Zeenimf is offline
dus het ligt heel erg aan de school.
ik heb maatschappijleer al afgesloten.
voor duits en nederlands heb ik nog geen se's gehad.
Ik word vanmiddag misschien gebeld.

heel erg bedankt
Oud 24-06-2005, 14:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
muts8848 schreef op 23-06-2005 @ 20:21 :
als het over je toekomst gaat, kies ik toch liever een veiligere weg.
Het zal nog wel een hele tijd duren voordat het gebeurt, als het al gebeurt. TS zit wel pas in de vierde, dus dat is misschien wel anders... Ik gok er wel op maar ik hoef er ook nog maar een jaar op te wachten.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 15:09
***ailá***
***ailá*** is offline
Van 4 gym mag je niet naar 5-havo. Dat wordt 4-havo.
Want als je van 4 gym naar 5 havo gaat mis je enkele verplichte onderdelen van het SE die je op vwo in de 5e klas krijgt.

Bij ons mag je wel van 5 gym naar 5 havo.. maar jij zal naar 4-havo moeten. Ben je alsnog even snel van school toch... Je kan zeker niet naar de universiteit na havo.. je moet dan eerst hbo doen en daarna universiteit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten