Advertentie | |
|
![]() |
|
Een jongen uit mijn klas heeft vorig jaar (4 vwo dus) ook de overstap naar 4 havo gemaakt. Volgens mij was school toen zelfs al langer bezig. Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik denk dat het wel verstandiger is (of in ieder geval: leuker, maar imo is leuker soms ook verstandiger want het moet wel leuk blijven!) om over te stappen dan steeds net-niet. Je zou het misschien wel kunnen halen als je je volledig in zou zetten, maar ja. Als ik in je schoenen stond was ik overgestapt want /lui en met havo kan je altijd nog vwo doen en hbo is ook mooi enzovoort. Mooi als je je vwo haalt, geen wereldramp als je dat niet doet, je kan het later desnoods nog inhalen als je toch een universitaire studie wilde doen. Misschien kun je bij je mentor gaan informeren hoe die erover denkt oid.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zelf ben vorig jaar makkelijk overgegaan naar 4vwo. (3vwo --> 4vwo) Ik heb problemen met m'n gezondheid en heb zelf de keuze gemaakt om naar 4 havo te gaan. Zo zou het wat makkelijker en rustiger voor me zijn. Momenteel ben ik blij dat ik deze keuze gemaakt heb want m'n cijfers zijn erg goed.
Ik denk dat het voor jou fijner is om naar havo te gaan zodat het wat makkelijker is. Het is in ieder geval rustiger voor je en de puntentelling bij de toetsen zijn minder zwaar. Als je naar de universiteit wilt dan kom je er echt wel. |
![]() |
|
![]() |
Ik zou kiezen voor 4havo. Ik ben vorig jaar blijven zitten op 4vwo, ik dacht: ''mooi dat ik mijn vwo afmaak!" Ik ben dit jaar dus verder gegaan met vwo, maar het bleek toch niet de slimste keuze te zijn. Heb sinds twee weken de overstap naar havo gemaakt en ik ben er ontzettend blij mee! Ik ben ipv een 'slechte vwo-leerling' een 'goede havo-leerling.'
Bij mij ontbrak ook motivatie en discipline om nog wat aan mijn huiswerk te doen, maar goede cijfers motiveren je nu wel, merk ik! En ik vind het een fijne gedachte om niet nog zo lang op school te moeten zitten ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het er ook wel heel erg vanaf hangen wat je hierna wil. Als je zeker weet dat je een studie wil gaan doen aan de universiteit, zou ik toch proberen om vwo te gaan doen. Als je weet dat je een hbo studie wil gaan doen, dan zou ik havo gaan doen. Ik ben heel erg ziek geweest in mijn 5vwo jaar, en ik heb het toch gehaald
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |