Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2005, 10:59
meisje833
meisje833 is offline
IK ben de eerste serieuze vriendin voor m'n vriendje, hij heeft ooit wel eens gezegt een beetje last van bindingsangst te hebben, ook moet ie aan alles wennen, alles is zo nieuw voor hem.
Maar af en toe heeft ie van die rare acties waar ik bang van wordt.
Hij vroeg me zaterdagavond, "mis jij het vrijgezellenbestaan?" ik zo euu nee nu niet meer sinds jou, ik zeg jij?, toen zei hij "ja soms" want uitgaan als vrijgezel is anders dan met jou uitgaan, tis wel leuk maar met vrienden is anders.
Het was een poos, stil en ik kreeg al helemaal de zenuwen, ik dacht jee wat krijgen we nou.
Toen we binnen waren, zei ik: Wil je soms meer met vrienden uit? toen zei die ja eigelijk wel, ik zo nou dat kan toch, en toen vroeg ik, je wil me toch niet kwijt ofzo omdat je dat vroeg, hij zo hoe kom je daarn nou bij ? welnee joh, ik zo nouja omdat je dat vroeg. En daarhad ie niks op te zeggen, hij moppelde wat, ik zei dat ie het liever nie had dat ie zulke dingen zei, hij gaf me toen alleen maar een knuffel en zei verder niks...
Hij heeft ook vaak dat ie dingen vraagt en dan even later niet meer weet waarom die dat nou eigelijk vroeg.

Pff lekker vaag wat moet ik hier nou mee?

p.s ook stuur thij de laatse tijd maar 1 smsje terug, en dan moet ikw at sturen anders krijg ik niks.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2005, 11:05
Cookie
Cookie is offline
Ga justalone achterna...PRATEN!!! dus.
Oud 16-06-2005, 11:09
Warsocket
Warsocket is offline
1e geval:
hij wil gewoon meer uit met vrienden omda tie dat een beetje mist --> niks achter gaan zoeken, je kent nederlands als ie het uit wil maken zegt ie wel dat ie jouw niet mee rmoet

en 2e geval
miss is ie wat onzeker dat ie iets zegt en dan denk mwaah beter niet kunnen zeggen omdat ie bang is iets doms te zeggen.
en als jij dan vraagt wat zei je ze zegt ie maar niks.

krtom ik zie geen problemen ofzo
maar praat es met elkaar
Oud 16-06-2005, 11:13
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 16-06-2005 @ 12:09 :
krtom ik zie geen problemen ofzo
maar praat es met elkaar
Maar ze voelt wel problemen en das geen fijn gevoel.
Oud 16-06-2005, 11:21
zeep007
zeep007 is offline
Praat erover! geef hem het gevoel dat hij wel bij jouw terecht kan en dat het geen probleem hoeft te zijn! Als jullie elkaar niet kwijt willen is er vast wel een gulle middenweg te vinden, maar dan moet jehet er wel over hebben!

Des te langer je wacht daarmee, des te dieper gaat het porbleem worden....
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 11:22
Equilibrium
Equilibrium is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 16-06-2005 @ 12:13 :
Ja, maar das vrouwen eigen dat ze overal problemen zien die er niet zijn dus daar zou ik mezelf dan ook niet zo druk over maken
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 11:26
meisje833
meisje833 is offline
mja hij heeftvaak van die rare buien.

Ik stuur elke ochtend een smsje, ik krijg er dan 1 terug
Vanochtend stuurde ik er ook 1 maar ik heb niks gekregen, hij was gister sago , maar zou hij dat nu nog steeds zijn , wat is dat nu voor moeite een smsje terug sturen.. ja dan wordt ik bezorgt
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 11:45
Verwijderd
tja ik vind het rekenen op een smsje dom. Maar ja wie ben ik.
Ga lekker met em praten en zeg wat je denkt en zorg gewoon dat je duidelijk bent en dat ook alles voor jou duidelijk is.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 11:51
meisje833
meisje833 is offline
Ik heb met hem vorige week gepraat, ik zei toen ook waarom hij soms zo sago doet op msn en als we samen zijn , hij zei dat het nou eenmaal in hem zat, dat hij dagen heeft of 1 dag dat ie zich klote voelt, en dat het dan niks met mij te maken heeft.
Maarja de eerste maand dat we wat hadden deed ie niet zo, hij was superlief stuurde veel smsjes enzo, en was nooit chagerijnig En nu is ie opeens heel anders, als ik op msn een hartje of kusje stuurt zie ik hem in de webcam al rollen met z'n ogen of ik ben een slijmbal, meestal is dat aleen als ie sago is.
z'n es ken ik heel goed, die zei dat hij vaak rare buien heeft, zo is z'n karakter.
IK vindt het soms moeilijk iemand die zulke buien heeft, want ik ben iemand die heel snel in paniek is en overal wat achter zoekt, miss ben ik daar een vrouw voor , maar goed ik denk altijd dat het aan mij ligt, heel stom terwijl het niet altijd zo is...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 11:52
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
meisje833 schreef op 16-06-2005 @ 12:26 :

Vanochtend stuurde ik er ook 1 maar ik heb niks gekregen, hij was gister sago , maar zou hij dat nu nog steeds zijn , wat is dat nu voor moeite een smsje terug sturen.. ja dan wordt ik bezorgt
Ik heb ook zovaak geen zin om een sms te sturen... doe het meestal via internet omdat het gewoon zwaar irritant is met die kleine knopjes op m'n telefoon
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 11:54
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
meisje833 schreef op 16-06-2005 @ 12:51 :
miss ben ik daar een vrouw voor , maar goed ik denk altijd dat het aan mij ligt, heel stom terwijl het niet altijd zo is...
Je zegt het zelf al
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 12:08
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik snap een paar dingen helemaal niet:
wat is sago?
Er is een ex (es = ex?) in het spel, maar toch ben jij zijn eerste vriendin?

Dat van die sms'jes... tja, daar kan ik wel inkomen. Ik ken ook wel leukere dingen dan "sms'jes sturen omdat het moet, of om maar iets terug te moeten sturen", ook al gaat het om heel lief bedoelde sms'jes. Eén blik in iemands ogen vertelt mij alvast veel meer dan duizend sms'jes waarin staat hoe graag iemand me wel niet ziet.

Van dat uitgaan: tja, hij heeft natuurlijk wel gelijk. Uitgaan met vrienden is anders dan uitgaan met je lief. Ik ga graag samen met mijn vriendin uit, maar ik ga ook vaak naar dingen zonder haar, maar met vrienden. Het een sluit het ander niet uit. Maar voor alle duidelijkheid: je hoeft geen vrijgezel te zijn om met je vrienden uit te kunnen gaan.

Ik zou me verder niet te veel zorgen maken. Blijkbaar is je vriend soms een kluns in het babbelen met jou. Hij zegt/vraagt bepaalde dingen omdat hij er oprecht benieuwd naar is, of in geïnteresseerd en niet om jou onzeker te maken over jullie relatie. Blijkbaar is hij (net zoals 80% van alle mannen) nogal onhandig in het communiceren naar meisjes of vrouwen toe. Als jullie lang genoeg samen zijn, zal hij wel stilaan leren waarover hij beter niet met jou kan babbelen, of welke onderwerpen jij niet graag aansnijdt, omdat ze je onzeker maken.

Tip: als je absoluut niet van hem wil horen welke positieve dingen er zijn aan vrijgezel zijn, kan je hem best niet vragen of hij het vrijgezellenbestaan mist. Die sadomasochistische kant van vrouwen (vragen naar dingen die ze niet willen horen) heb ik ook nooit begrepen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 12:16
Verwijderd
Geef hem een boek cadeau: "Dingen die je niet tegen je vriendin moet zeggen als je haar niet wil dumpen". Misschien steekt hij er iets van op.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 12:19
vrancken_anke
vrancken_anke is offline
Wat EZBlade zegt.. Rekenen op een sms'je is dom!

Vroeger hadden ik en mijn vriend ook de gewoonte 's morgens te sturen. Het was raar als geen van ons vóór de middag niet had gestuurd.

Later kwam dat toevallig ter sprake, en bleek dat we alle twee gewoon wouden sturen wanneer we er zin in hadden. En niet omdat de ander dat 'verwacht'.

En das ook veel leuker. Want dan is de reactie niet van: hmm, bijna middag, ik zal wel ver een berichtje krijgen.. Maar is de reactie wel: oh kijk, een berichtje van mijn vriend.

Das zoveel leuker en 't is mss een detail-sleur.. Maar probeer afwisselend te zijn in het sturen en mss niet altijd élke morgen..

Alé, kweet niet of je er wat aan hebt hoor .
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 12:30
meisje833
meisje833 is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 16-06-2005 @ 13:08 :
Ik snap een paar dingen helemaal niet:
wat is sago?
Er is een ex (es = ex?) in het spel, maar toch ben jij zijn eerste vriendin?

Dat van die sms'jes... tja, daar kan ik wel inkomen. Ik ken ook wel leukere dingen dan "sms'jes sturen omdat het moet, of om maar iets terug te moeten sturen", ook al gaat het om heel lief bedoelde sms'jes. Eén blik in iemands ogen vertelt mij alvast veel meer dan duizend sms'jes waarin staat hoe graag iemand me wel niet ziet.

Van dat uitgaan: tja, hij heeft natuurlijk wel gelijk. Uitgaan met vrienden is anders dan uitgaan met je lief. Ik ga graag samen met mijn vriendin uit, maar ik ga ook vaak naar dingen zonder haar, maar met vrienden. Het een sluit het ander niet uit. Maar voor alle duidelijkheid: je hoeft geen vrijgezel te zijn om met je vrienden uit te kunnen gaan.

Ik zou me verder niet te veel zorgen maken. Blijkbaar is je vriend soms een kluns in het babbelen met jou. Hij zegt/vraagt bepaalde dingen omdat hij er oprecht benieuwd naar is, of in geïnteresseerd en niet om jou onzeker te maken over jullie relatie. Blijkbaar is hij (net zoals 80% van alle mannen) nogal onhandig in het communiceren naar meisjes of vrouwen toe. Als jullie lang genoeg samen zijn, zal hij wel stilaan leren waarover hij beter niet met jou kan babbelen, of welke onderwerpen jij niet graag aansnijdt, omdat ze je onzeker maken.

Tip: als je absoluut niet van hem wil horen welke positieve dingen er zijn aan vrijgezel zijn, kan je hem best niet vragen of hij het vrijgezellenbestaan mist. Die sadomasochistische kant van vrouwen (vragen naar dingen die ze niet willen horen) heb ik ook nooit begrepen.
sago = chagerijnig ( sorry ik kort het vaak af )
es= spelfout sorry..

Wat ik zelf dacht, misschien vraagt hij die dingen zoals ( mis jij het vrijgezel zijn ) omdat hij niks gewend is, hij heeft natuurlijk nog nooit een vriendin gehad, dus misschien weet hij soms niet hoe met vrouwen om te gaan? ik hoop dat hij nog een keer leert dat hij niet alles kan zeggen tegen een meisje...sommige dingen willen we gewoon niet weten.. bijv hoeveel meiden je vriendje heeft gehad, en wie hij zo'n lekker ding vindt bij ons in het dorp... zulke dingen zegt hij ook te vaak
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 12:44
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
meisje833 schreef op 16-06-2005 @ 13:30 :
sago = chagerijnig ( sorry ik kort het vaak af )
es= spelfout sorry..

Wat ik zelf dacht, misschien vraagt hij die dingen zoals ( mis jij het vrijgezel zijn ) omdat hij niks gewend is, hij heeft natuurlijk nog nooit een vriendin gehad, dus misschien weet hij soms niet hoe met vrouwen om te gaan? ik hoop dat hij nog een keer leert dat hij niet alles kan zeggen tegen een meisje...sommige dingen willen we gewoon niet weten.. bijv hoeveel meiden je vriendje heeft gehad, en wie hij zo'n lekker ding vindt bij ons in het dorp... zulke dingen zegt hij ook te vaak
Ach, hij weet inderdaad gewoon niet hoe met vrouwen om te gaan. Jongens moet je in dat geval opvoeden als een hondje. Belonen als ze ongewenste onderwerpen vermijden en uit de weg gaan, en straffen als ze zeggen hoe sexy je buurmeisje vandaag wel weer is, of als ze over hun ex beginnen, of over hoe goed het lief van hun beste vriend wel in bed is.

Soms is een pruillip al voldoende als straf. Er 'sago' bijlopen helpt ook voortreffelijk. Lijfstraffen zijn eventueel ook toegestaan. Bij mij heeft het geholpen...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 13:08
meisje833
meisje833 is offline
haha okeej dan

tjah ik weet niet heb soms t idee dat jongens denken dat jij het leuk vindt, als ze over een mooie vrouw praten op de tv, he moet je kijken mooie grote borsten heeft dat meisje zeg. of oh dat is een geil wijf. pff alsof ik dat wil horen ( en hij weet heus wel dat ik geen grote borsten heb, en daar best mee zit af en toe )
of een oprmerking van, met dat meisje heb ik gehad ja die heeft toch n mooi lijf..!!
Zeker als we bij vrienden zijn, dan is het echt heel erg vriendin onvriendelijk

mja hij is ook nog maar 19, misschien nog aan het na puberen, of gaat dit er gewoon niet meer uit

Laatst gewijzigd op 16-06-2005 om 13:12.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 14:10
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik wil niet extreem pessimistisch zijn maar zoals jou vriend doet zo deed mijn ex ook.... Steeds minder smsen *niet dat ik dat erg vond* steeds lakser over afspreken, te laat komen, opmerkingen maken over hoe lekker iemand er wel niet uitziet

Hij heeft het uitgemaakt omdat hij vond dat hij op een gegeven moment teveel met zijn gedachten bij andere zat...

Ik had dit natuurlijk aan moeten zien komen achteraf dus ik denk dat je gewoon met hem moet praten want dat heb ik dus niet gedaan *stomstomstom*
Gewoon vragen waarom hij dat soort dingen zegt enzo... En er dan over praten is volgens mij de enigste echt oplossing

succes ermee
Oud 16-06-2005, 14:46
meisje833
meisje833 is offline
nou dat laat komen enzo dat doet hij juist niet, wel wil hij mij alleen in het weekend nog maar zien, omdat hij het anders teveel vindt, zit ook wel wat in, want me broer en z'n vriendin zien elkaar ook alleen in t weekend.

Mja hij was dus in de eerste week eu, veel liever stuurde meer enzo, en nu is dat minder, iedereen zegt dat het normaal is dat dat dan minder wordt, dat smsen bijv das alleen in t begin.

En mijn vriend is ook geen prater , hij is al stil, ook op msn ook in het echt..

dusja

ik kreeg daarnet een berichtje terug gelukkig, alleen baal ik wel dat ik altijdmoet sturen voordat ik wat terug krijg. .

maar wat je zei over dat jou ex dat ook deed over andere vrouwen praten, doen ze dat als het slechter gaat , want een vriendin van mij woont al twee jaar samen, en die vriend praat ook over andere vrouwen, en maakt van die opmerkingen waar z'n vriendin bij zit wat ik dus al zei, in de andere berichten.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 15:03
MTpower
MTpower is offline
maak je niet zo druk mens...
Ik heb ook een hekel aan smsjes sturen
Tuurlijk zeg ik het als ik een leuk meisje zie (of iemand vind)
enz. enz.
Daar ben ik een jongen voor om dat te doen... en jij een vrouw om je daar zorgen om te maken
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 15:33
Verwijderd
tuurlijk zeggen als iemand knap is, dat doen vrouwen net zo goed. En je moet sowieso je ogen open houden.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 15:58
meisje833
meisje833 is offline
Citaat:
MTpower schreef op 16-06-2005 @ 16:03 :
maak je niet zo druk mens...
Ik heb ook een hekel aan smsjes sturen
Tuurlijk zeg ik het als ik een leuk meisje zie (of iemand vind)
enz. enz.
Daar ben ik een jongen voor om dat te doen... en jij een vrouw om je daar zorgen om te maken
wat vinden jou vriendinnen daar dan altijd van, als je niet veel smst?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 16:56
Astraea
Astraea is offline
Wat een gezeik om smsjes. Smsjes zijn kut. Vooral omdat de ander, zoals nu ook, meteen denkt dat er iets mis is als je niet terugsmst. Ik heb er ook een hekel aan en heb wel wat beters te doen dan met mijn vingers op veel te kleine toetsjes een bericht van 160 tekens typen..
Oud 16-06-2005, 17:15
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
meisje833 schreef op 16-06-2005 @ 16:58 :
wat vinden jou vriendinnen daar dan altijd van, als je niet veel smst?
Boeid ze nie... ik zeg gewoon dat ik het irritant vind, heb zoiezo een hekel aan die mobiele telefoons...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 18:00
Verwijderd
Stuur hem dan ook niet iedere ochtend een smsje.. wacht gewoon een keertje af, laat hem eens wat aan jou sturen!
Niet meteen in paniek raken als je niet meteen iets van hem hoort..
Nu loop je volgens mij bestwel achter hem aan en hij reageert zelfs af en toe chagrijnig op je en merkt daar verder niks van.
Vraagt hij zich dan niet af of je hem nog wel lief, leuk en aardig vindt?

Dus: Laat eens wat meer van zijn kant komen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2005, 18:01
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 16-06-2005 @ 12:13 :
Ja klinkt miss heel lullig maar dat doet ze toch echt haarzelf aan.
ik bedoel als je gewoon objectief kijkt dan zie je geen problemen

ok haar vriend is wat direct maar ga er geen dingen achter zoeken
neem het gewoon in zoals het gezegt wordt en neit anders
en tsja als je dan toch zonodig moet gaan verzinnen wat ie eigelijk zou kunnen bedoelen
tsja dan doe je het jezelf aan

ontopic:

dus mij tip is nogsteeds praat met hem
en zoek niet overal iets achter

+ praten geeft ook duidelijkheid
en duidelijkheid neemt dat klote gevoel weg

suc(6)
Oud 16-06-2005, 18:14
evanescence
evanescence is offline
je zegt het al zelf..hij moet wennen....en over dat smsje..maak je niet druk...meeste jongen hechten daar minder waarde aan dan meisjes heb ik het idee...dat ligt niet aan hem of jou..das gewoon normaal...hij wordt misc benauwd van jou hangerige gedrag (als je dat zou doen, ik zeg niet dat je het nu doet, maar daar kan hij benauwd van worden en terug willen naar zijn vrijgezellenbestaan) dus niet te afhankelijk opstellen naar hem toe..laat hem een beetje vrij dan komt t goed...

Laatst gewijzigd op 16-06-2005 om 18:28.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 21:14
meisje833
meisje833 is offline
hij is vanaaf langsgeweest, en hij tegen mij dat ie niet van het kleffe gedoe houdt, van heel de dag zeggen tegen elkaar, schatje ik hou van jou ik blijf je trouw.

Ook zei hij dat ie het lekker vindt om heel de week voor zich zelf hebben, even de rust van het alleen zijn, wat ie ook had toen die vrij was.
Hij heeft dus behoefte aan z'n vrijheid.
Ook zei hij dat ie vaak moet verzinnen door de weeks wat we kunnen gaan doen in het weekend, hij vindt het moeilijk te verzinnen.
hij zegt als je vrijgezel bent kan je met iedereen uit, en nu heb ik jou moet ik er rekening mee houden. hij zou graag een clubje hebben om mee uit te gaan elke weekend, om dat we nu bijna nooit iemand hebben om mee te gaan, hij vindt het wel fijn om bij mij te zijn in t weekend, maar hij wil ook graag uit , anders vindt ie niks aan z'n weekend..

dus dat ist probleem zeg maar van z'n chagerijnige gedrag..

wat kan ik eraan doen om dit probleem te verhelpen?
IK wil niet dat hij me dalijk saai gaat vinden...

Laatst gewijzigd op 16-06-2005 om 21:22.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 09:37
noewkie
noewkie is offline
Ik wil je niet van je roze wolk schoppen, maar volgens mij is deze jongen geen serieus realtie materiaal.

Hij houd niet van klef gedoe. Daar valt mee te leven ik bedoel niet iedereen si open over zn gevoelens en vindt het nodig deze gevoelens constant te uiten.

Hij wil meer met vrienden uit. Hij is doordeweeks iedere avond zonder jou tijd genoeg dus om met vrienden at te gaan doen.

Hij wil meer vrijheid. in mijn ogen betekend it gewoon. ik wil geen relatie ik wil gwoon een leuk meisje voor de wekenden waneer het mij uitkomt.

mischien zie ik eht heel zwart/wit en is het allemaal niet waar. maar ik zou hem eens uitleggen wat jij onder een realtie verstaat. vertel wat je fijn vindt en dat ej er moeite mee hebt dat hij zo afstandelijk doet.

in iedergeval sucses
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 09:43
Cookie
Cookie is offline
Hij wil de hele week alleen zijn Je kan gehecht zijn aan je vrijheid maar dit slaat alles.
Oud 17-06-2005, 09:48
meisje833
meisje833 is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 17-06-2005 @ 10:43 :
Hij wil de hele week alleen zijn Je kan gehecht zijn aan je vrijheid maar dit slaat alles.
tjah me broer heeftdat ook met z'n vriendin.. die wil ook de week voor zich zelf.
Mijn vriend vindt het heerlijk door de weeks alleen zijn, z'n eigen hobbies en dingen doen..tjah wat kan ik dr aan doen, hij vind het heerlijk om alleen te zijn. Tja ik weet nie is het dan zo vreemd dat ie de week voor zich zelf wel houde
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 09:52
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
meisje833 schreef op 16-06-2005 @ 15:46 :
wel wil hij mij alleen in het weekend nog maar zien, omdat hij het anders teveel vindt, zit ook wel wat in.

ik kreeg daarnet een berichtje terug gelukkig, alleen baal ik wel dat ik altijdmoet sturen voordat ik wat terug krijg. .

goed dat je inziet dat als je elkaar in het weekend ziet nog steeds leuk kan zijn, het hoeft ook niet elke dag..ik zie mijn vriend zelfs 1x in de 2 weken in het weekend...das helemaal weinig...komt ook door de afstand maar ook omdat hij zijn vrijheid nodig heeft...1x in de 2 wken werk ik op zaterdag, als hij graag bij me wilt zijn kan die ook zaterdagmiddag naar me komen tot zondag, maar dat doet ie niet omdat het ook lekker vind ff een weekendje alleen te zijn....

over dat sms hahaha ik ken t! ik moet ook altijd smsen en krijg 9 van de 10 keer niet eens wat terug...of hij heeft t druk of hij heeft geen zin terwijl hij notabene een bundel heeft van 50 smsjes per maand...vind ik weer zonde als hij nooit smst haha maar maak je daar nou maar niet druk om...das denk ik een beetje maneigen...

die jongen moet gewoon wennen, je bent zn eerste meisje toch? ik ook bij mn vriend...ze zijn t niet gewend..probeer je een beetje aan te passen want als je juist gaat claimen worden ze alleen maar benauwder en gaan ze geheit weg...onderdruk je gevoelens een beetje, stapje voor stapje lukt het..bij mij ook...het werkt echt! zoek afleiding!!! ga met vriendinnen wat leuks doen...het helpt! succes...
Oud 17-06-2005, 10:24
Verwijderd
uhm ja heel de week alleen is wel erg extreem, elke dag samen ook. Er moet gewoon een middenweg zijn. Dat moet je ook tegen hem zeggen. En als hij met zijn vrienden uit wil, dan zeg je gewoon dat je em graag door de weeks een keertje wil zien ofzo.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 10:53
Akilina
Akilina is offline
Ja, ik denk dat het al wel eerder is genoemd, maar zoals je het beschrijft lijkt het gewoon alsof het hem inderdaad een beetje de adem beneemt en hij nu meer behoefte heeft aan vrijheid en onafhankelijkheid. Dit betekent niet dat hij van jou af wil of jou niet meer leuk vindt, maar dat hij gewoon inderdaad last van bindingsangst heeft. En hoe serieuzer de relatie wordt, hoe groter deze angst groeit.

Als je verder wilt met hem, moet je hem toch proberen meer los te laten, ook al is dit heel moeilijk (vooral als jij nu merkt dat hij juist wat meer vrijheid wil).

Het is eigenlijk net als met een hond, als je deze heel strak aangelijnd houdt, blijft hij maar trekken en wil hij weg, maar als je hem los laat lopen komt hij weer bij het baasje terug.

En zoals hij nu even wat meer vrijheid wil, zo moet jij ook gewoon weer lekker uitgaan met vriendinnen en wat meer de tijd nemen voor jezelf en wat jij leuk vindt en gewoon hem even op een lager pitje zetten en je wat minder proberen druk te maken om hem.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 12:32
meisje833
meisje833 is offline
Citaat:
Akilina schreef op 17-06-2005 @ 11:53 :
Ja, ik denk dat het al wel eerder is genoemd, maar zoals je het beschrijft lijkt het gewoon alsof het hem inderdaad een beetje de adem beneemt en hij nu meer behoefte heeft aan vrijheid en onafhankelijkheid. Dit betekent niet dat hij van jou af wil of jou niet meer leuk vindt, maar dat hij gewoon inderdaad last van bindingsangst heeft. En hoe serieuzer de relatie wordt, hoe groter deze angst groeit.

Als je verder wilt met hem, moet je hem toch proberen meer los te laten, ook al is dit heel moeilijk (vooral als jij nu merkt dat hij juist wat meer vrijheid wil).

Het is eigenlijk net als met een hond, als je deze heel strak aangelijnd houdt, blijft hij maar trekken en wil hij weg, maar als je hem los laat lopen komt hij weer bij het baasje terug.

En zoals hij nu even wat meer vrijheid wil, zo moet jij ook gewoon weer lekker uitgaan met vriendinnen en wat meer de tijd nemen voor jezelf en wat jij leuk vindt en gewoon hem even op een lager pitje zetten en je wat minder proberen druk te maken o
m hem.
hmm dus ik moet onze relatie, gewoon voorlopig niet als serieus nemen, want als z'n bindingsanst blijft groeien , of kan hij daar nog overheen groeien over die bindingsangst, tmoet toch ooit wel weg gaan...
Hij heeft idd gezegt dat hij last heeft van bindingsangst.

Ik smste hem om tevragen of hij mee naar het strand wilde a.s zondag, hij kan niet hij heeft geen tijd, school, formule 1 kijken, en hij houdt niet van strand.
Het rare is, dat hij pas geleden zat te zeuren we doen bijna nooit wat leuks meer in het weekend, nou vraag ik hem eens een keer mee, pff (mannen )
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 12:39
evanescence
evanescence is offline
moet je dat zeggen....: 'jij zegt dat we nooit wat leuks doen, stel ik iets voor, wil je niet!!!'

je moet hem wel laten merken dat je er moeite mee heb...ik ken t gevoel zo goed!!! ik kan het ook zo moeilijk uitleggen hoe je er mee om moet gaan ofzo...

het erge is dat je aan je toekomst denkt, want je wilt iets opbouwen met diegene..maja als hij zlef met zn gevoelens in de knoop zit zalk maar zeggen kan je er niks aan veranderen..ik denk dat je je relatie wel serieus moet nemen, alleen moet je niet te veel focussen op de toekomst, doe ik ook al stukken minder..geniet van NU en niet van later die je toch niet 100% in je handen hebt!

t blijft moeilijk...
Oud 17-06-2005, 13:39
meisje833
meisje833 is offline
Citaat:
evanescene schreef op 17-06-2005 @ 13:39 :
moet je dat zeggen....: 'jij zegt dat we nooit wat leuks doen, stel ik iets voor, wil je niet!!!'

je moet hem wel laten merken dat je er moeite mee heb...ik ken t gevoel zo goed!!! ik kan het ook zo moeilijk uitleggen hoe je er mee om moet gaan ofzo...

het erge is dat je aan je toekomst denkt, want je wilt iets opbouwen met diegene..maja als hij zlef met zn gevoelens in de knoop zit zalk maar zeggen kan je er niks aan veranderen..ik denk dat je je relatie wel serieus moet nemen, alleen moet je niet te veel focussen op de toekomst, doe ik ook al stukken minder..geniet van NU en niet van later die je toch niet 100% in je handen hebt!

t blijft moeilijk...
ja klopt dat zegt iedereen, van je moet het van dag tot dag bekijken, en als hij blijft is het de goede, als ie niet bij je blijft was het hem niet..

Maar die bindingsangst gaat toch wel een keer over?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 14:13
evanescence
evanescence is offline
dat weet je niet....het enige is wat je kan doen is afwachten..doe ik ook..we hebben nu 1,5 jaar verkering en hij houdt veel van me en wil me niet kwijt..maar hij heeft ook zijn tijd nodig en zn ruimte...na moet je maar genoegen mee nemen, er zijn toch ook wel leuke momenten samen?
ik vind het nog steeds moeilijk...je kan het ook lezen bij mijn topic 'bruilofmerrie' ik maak me druk om niks/weinig...
het is gewoon ondergaan en je best doen om hem beetje los te laten en niet te claimen, je bent veel te bang hem kwijt te raken...
die bindingsangst...tja ik weet niet of mense daar vanaf kome...ze hebben er alleen zichzelf mee denk ik...ze kunnen nooit een goede relatie opbouwen met iemand..das zielig...vind ik
Oud 17-06-2005, 22:42
Verwijderd
Citaat:
meisje833 schreef op [pl=17685213]16-06-2005 @ 12:51
want ik ben iemand die heel snel in paniek is en overal wat achter zoekt, miss ben ik daar een vrouw voor , maar goed ik denk altijd dat het aan mij ligt, heel stom terwijl het niet altijd zo is...
Alsjeblieft zeg, spreek voor jezelf. Ik ben ook geen zenuwbig.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 22:44
Verwijderd
Citaat:
meisje833 schreef op 16-06-2005 @ 22:14 :
hij is vanaaf langsgeweest, en hij tegen mij dat ie niet van het kleffe gedoe houdt, van heel de dag zeggen tegen elkaar, schatje ik hou van jou ik blijf je trouw.

Ook zei hij dat ie het lekker vindt om heel de week voor zich zelf hebben, even de rust van het alleen zijn, wat ie ook had toen die vrij was.
Hij heeft dus behoefte aan z'n vrijheid.
Ook zei hij dat ie vaak moet verzinnen door de weeks wat we kunnen gaan doen in het weekend, hij vindt het moeilijk te verzinnen.
hij zegt als je vrijgezel bent kan je met iedereen uit, en nu heb ik jou moet ik er rekening mee houden. hij zou graag een clubje hebben om mee uit te gaan elke weekend, om dat we nu bijna nooit iemand hebben om mee te gaan, hij vindt het wel fijn om bij mij te zijn in t weekend, maar hij wil ook graag uit , anders vindt ie niks aan z'n weekend..

dus dat ist probleem zeg maar van z'n chagerijnige gedrag..

wat kan ik eraan doen om dit probleem te verhelpen?
IK wil niet dat hij me dalijk saai gaat vinden...
Die is dus niet verliefd. Je wilt écht je vriendin wel vaker zien als je verliefd op elkaar bent, of je nu behoefte hebt aan vrijheid of niet.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 11:35
crook
crook is offline
jeetje die jongen is gewoon eerlijk, wordt dat tegenwoordig ook al niet meer gewaardeerd? heb je liever dat die jongen samen met jou uitgaat, terwijl hij liever met zijn vrienden uitgaat?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 12:06
Verwijderd
Citaat:
crook schreef op 19-06-2005 @ 12:35 :
jeetje die jongen is gewoon eerlijk, wordt dat tegenwoordig ook al niet meer gewaardeerd? heb je liever dat die jongen samen met jou uitgaat, terwijl hij liever met zijn vrienden uitgaat?
Dan kan ie nog zo eerlijk zijn, als hij jou gewoon niet leuk genoeg vindt, heb je daar niks aan
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 16:54
meisje833
meisje833 is offline
hij ging vandaag naar vrienden toe, die die al jaren niet heeft gezien hij had opeens behoetfe om hun te zien, terwijl hij dondersgoed wist, dat ik thuis was vandaag en alleen was en niks te doen had :-(

Het rare vindt ik, dat hij twee maanden geleden zei, dat ik alles voor hem was, en hij mij boven z'n vrienden verkoos,..
Daar is nu nog bar weinig aan te merken, aangezien hij steeds meer met vrienden uit wil, en minder tijd voor mij heeft, als ik het zeg zegt hij, tvalt toch wel mee

hmm..
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 18:20
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
meisje833 schreef op 16-06-2005 @ 12:26 :

Hij doet misschien een tikkeltje raar omdat hij het vrijgezellenbestaan mist, maar jij bent raar omdat je hem zo vaak smst
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 18:31
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
meisje833 schreef op 21-06-2005 @ 17:54 :
hij ging vandaag naar vrienden toe, die die al jaren niet heeft gezien hij had opeens behoetfe om hun te zien, terwijl hij dondersgoed wist, dat ik thuis was vandaag en alleen was en niks te doen had :-(

Het rare vindt ik, dat hij twee maanden geleden zei, dat ik alles voor hem was, en hij mij boven z'n vrienden verkoos,..
Daar is nu nog bar weinig aan te merken, aangezien hij steeds meer met vrienden uit wil, en minder tijd voor mij heeft, als ik het zeg zegt hij, tvalt toch wel mee

hmm..
Ik vind dat jij je aanstelt.. ik vind het logisch dat ie niet elke dag een sms terugstuurt, en dat ie naar zn vrienden wil.. zeker als hij hun al jaren niet heeft gezien, wat maakt het dan uit dat het één keertje is terwijl jij alleen thuis was? Zie het in perspectief zeg..
Als jij dat echt vindt, neem dan geen genoegen met 'valt wel mee toch?' maar ga er dan op in en praat er eens echt goed over.
Misschien is ie gewoon niet meer zo verliefd als in het begin en ziet ie nu ineens dat ie zn vrienden heeft verwaarloosd en die ook wel weer eens wil zien enzo..
Oud 21-06-2005, 19:57
crook
crook is offline
gun die jongen wat vrijheid, als je bezitterig gaat doen dan werkt dat alleen maar averechts
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Equilibrium schreef op 16-06-2005 @ 12:22 :
Ja, maar das vrouwen eigen dat ze overal problemen zien die er niet zijn dus daar zou ik mezelf dan ook niet zo druk over maken
Vrouwen zien misschien wel teveel problemen, maar dat kan ook komen doordat mannen ze niet uiten en dan het ineens uitmaken ofzo. Jullie moeten echt leren praten. Dat vinden we niet erg.

@ de TS: je bent een beetje te bezitterig. Dus de volgende keer dat hij ergens anders is en je wilt dat hij naar je toekomt, denk dan bij jezelf "Laat maar, hij moet ook af en toe wat anders doen" en zoek wat afleiding. Een cursus Nederlandse werkwoordenspelling lijkt me een goed plan.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 21:20
meisje833
meisje833 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 21-06-2005 @ 21:02 :
Vrouwen zien misschien wel teveel problemen, maar dat kan ook komen doordat mannen ze niet uiten en dan het ineens uitmaken ofzo. Jullie moeten echt leren praten. Dat vinden we niet erg.

@ de TS: je bent een beetje te bezitterig. Dus de volgende keer dat hij ergens anders is en je wilt dat hij naar je toekomt, denk dan bij jezelf "Laat maar, hij moet ook af en toe wat anders doen" en zoek wat afleiding. Een cursus Nederlandse werkwoordenspelling lijkt me een goed plan.

ja euhm, nederlands is niet m'n sterkste vak.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 23:48
Verwijderd
Citaat:
meisje833 schreef op 21-06-2005 @ 22:20 :
ja euhm, nederlands is niet m'n sterkste vak.
't Was op zich wel een flauw grapje, maar ik erger me er wel aan. Het was niet de essentie van wat ik wilde zeggen natuurlijk, maar je snapt het
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 00:04
boer
boer is offline
Citaat:
meisje833 schreef op 21-06-2005 @ 17:54 :

hmm..
misschien was ie 2 maanden geleden verliefd op je, en nu niet meer.
Reageren

Regels voor berichten