Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
al honderden jaren proberen zogenaamde wetenschappers aan te tonen dat dieren totaal niet op mensen lijken want wij staan boven de natuur.... juist ja hoort thuis in het rijtje: - vissen voelen geen pijn - dieren kunnen niet denken - enz. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Missen is een degelijke vorm van emotie, honden missen en gaan zelfs dood aan gemis. States; honden hebben wel degelijk emoties, misschien dan minder compex dan wij, maar het is er.
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Mijn vriend en ik hadden een uitstapje met een hond van een vriendin van hem, we gingen naar het bos. Onderweg zaten we heel veel te zoenen enzo (waren net bij elkaar ![]() ![]() Is dat geen vorm van jaloezie?
||
Citaat:
![]() ![]() Onzin, dat dieren geen emoties kunnen voelen. Mijn dieren laten prima merken wanneer ze blij zijn dat iemand thuis komt, vrolijk aan het spelen zijn, boos zijn omdat ze opgesloten zitten, jaloers zijn etc. En ik heb wel verhalen gehoord van honden die altijd met zn 2en waren en waarvan er 1 dood ging. Die andere hond kwijnde helemaal weg omdat ie zijn maatje zo miste. Altijd dat gezeur dat dieren zoveel minder zijn dan mensen ![]()
||
Citaat:
![]() Maar nogmaals: Ik snap niet op welke feiten ze zijn afgegaan waaruit ze hebben kunnen concluderen dat dit inderdaad zo is. Misschien een beetje slecht voorbeeld dit, want in Amerika draaien ze ook wel heel erg door, maar er zijn dierenpsychologen die nog resultaat blijken te boeken ook! En met dat in m'n achterhoofd vraag ik me toch af of dat mogelijk zou zijn als een dier daadwerkelijk geen emoties zou kennen.. *gaat hier nog even over nadenken heerlijk buiten in het zonnetje ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
een instinct is een door evolutie vooraf ingeprogrammeerde reactie (vergelijk met een reflex maar dan ingewikkelder) dus er is alleen sprake van een instinct als elk dier van een bepaalde soort in de zelfde situatie precies de zelfde handeling verricht. de meeste hogere dieren (zoogdieren) hebben maar een paar echte instincten.. een mug bv heeft echt alleen maar instinct.. - vlieg naar de donkerste plek tot de totale hoeveelheid licht onder een bepaalde waarde komt als de totale hoeveelheid licht onder die waarde is dan : - vlieg in grote cirkels rond tot je antennen boterzuur opvangen - vangt je linker antenne meer boterzuur dan gaat je rechter vleugel sneller. - als je een warmtebron van ongeveer 36 graden vind dan land je daar - zoek de plek tie de meeste warmte afstaat - steek je snuit erin - bloed gevonden? ja: begin met zuigen nee: probeer opnieuw kijk da's instinct zo "denkt " een mug dus - |
![]() |
||
Citaat:
nou .. we weten bv dat dolfijnen (net als wij) vrijwel geen instincten hebben waarom ? omdat ze redenerend gedrag vertonen verschillende groepen dolfijnen hebben verschillende oplossingen voor de zelfde problemen dat sluit instinct uit. anders zouden ze het op de zelfde manier doen ![]() voorbeeld vissen vangen: bepaalde groepen hebben ontdekt dat als een paar dolfijnen om de vis heen draaien zodat deze geen kant op kan dat andere ze dan makkelijk kunnen vangen .. na afloop wordt de buit verdeeld dit is dus een zelf uitgevonden techniek ![]() ( om maar eens niet met die eeuwige apen te komen ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Om je voort te planten heb je echt je emoties niet nodig, laat staan liefde. Geloof toch niet dat er bij constant wippende konijnen liefde in het spel is ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wel is het inderdaad zo dat het erop lijkt dat ze denkt een andere hond te zien in een spiegel (in de reflectie van een raam eigenlijk, niet dat dat er toe doet ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Simpele test over gedaan, toch? Onderzoekers hadden verschillende dieren een rode stip op het voorhoofd geverfd, en ze vervolgens voor de spiegel gezet. De meeste dieren reageerden alsof een ander dier een stip op z'n hoofd had. Alleen de chimpansee (en ws. meerdere mensapen, en ik geloof dolfijnen ook) raakten hun éigen voorhoofd aan. Zij realiseerden zich dus wél dat ze naar zichzelf zaten te kijken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of misschien, je wordt als dier geverfd, en weet dat er iets gebeurd, je voelt iets op je voorhoofd, maar je weet niet wát ze met je voorhoofd aan het doen zijn. Dus als ze dan in de spiegel zo'n rode stip zien brengen ze dat niet in verband met zichzelf, omdat ze niet weten wat die mensen met hun voorhoofd uithaalden. Het zien van die stip roept dan geen herinnering op aan het verfen van die stip op hun voorhoofd. Of is het niet hebben van die 'intellectuele vaardigheden' juist het gebrek aan 'zelfbewustzijn'? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Inderdaad, zijn ze dan ook niet te dom om zich te realiseren dat ze zíjn? Ik weet het ook niet, hoor. Maar ons hondje heeft ook niet door dat z'n spiegelbeeld niet een andere hond is, en onze ex-kat ging achter de spiegel kijken en vroeg zich vervolgens af waar die kat bleef. Hij realiseerde zich in ieder geval niet dat ie naar zichzelf zat te kijken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En inderdaad, je merkt duidelijk dat bijv. honden en katten niet denken dat ze zichzelf zien in de spiegel. Dus misschien hebben ze geen of weinig zelfbewustzijn. Maar om emoties te voelen en echt te ervaren hoef je niet 'filosofisch' te zijn ingesteld ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Leven na de dood ** | 74 | 16-03-2009 09:27 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Liefde & Relatie |
LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde. Rerisen Phoenix | 58 | 13-06-2003 07:23 | |
veganisme utopian me | 66 | 15-08-2002 17:06 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Kale kip Miss USA | 70 | 28-05-2002 19:41 | |
wat vinden jullie van proeven op dieren??? Rachel_Beliën | 167 | 14-02-2002 21:17 |