Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2002, 11:54
Miss USA
Miss USA is offline
Ik wilde deze topic eerst bij 'humor in het nieuws' doen, omdat het een opmerkelijk krantenbericht is. Maar dit is geen humor, lees maar:

Gisteren las ik in de krant dat er over twee jaar kale kippen op de markt komen. Er zijn nu al een aantal kale kippen gefokt. De kippen moeten in veebedrijven in warme landen als Egypte komen. De kippen zijn kaal omdat de veehouders dan geen dure air conditioning hoeven te kopen, zonder veren hebben de kippen het namelijk minder warm. Ook hoeven de veehouders daarom minder water te verbruiken, water is erg duur in die landen. De veehouders hoeven ook hun veren die afgevallen zijn en over niet kwijt. Er is namelijk elk jaar een overschot aan veren, het is duur om die te verwerken. Volgens het berichtje zijn de kippen veel economischer en milieuvriendelijker. De kippen zijn gemaakt door het gen van een veer/haarloos iets in een kip te zetten. Het vlees van de kale kippen schijnt erg smakelijk te zijn.

Volgens mij wordt hier even vergeten dat het om een DIER gaat! Het is hartstikke onnatuurlijk, die kippen krijgen vast allerlei ziektes etc. Ik vind niet dat mensen zomaar dieren zo kunnen maken, dat het aan al hun eisen voldoet. Er worden misschien wel veehouders daar in die warme landen mee geholpen, maar dat belang van die kippen weegt voor mij zwaarder, ik ben hier tegen!!!!

En wat vinden jullie d'r van?
Oud 23-05-2002, 12:02
twiety
twiety is offline
Ik vind 't prima. Ik ben voor. Als je toch 't houden van kippen voor consumptie niet verbiedt, moet je ook niet flauw doen over deze ontwikkeling. Ik denk dat 't genetisch best te regelen is dat deze manipulatie zonder bijwerkingen kan geschieden.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 12:39
Not for Sale
Not for Sale is offline
Volgens mij wordt hier even vergeten dat het om een DIER gaat! Het is hartstikke onnatuurlijk, die kippen krijgen vast allerlei ziektes etc.

Geen veren lijkt me echt hygiënischer.. tussen al die veren zitten parasieten, vuil, bacteriën, ...

Ik vind niet dat mensen zomaar dieren zo kunnen maken, dat het aan al hun eisen voldoet. Er worden misschien wel veehouders daar in die warme landen mee geholpen, maar dat belang van die kippen weegt voor mij zwaarder, ik ben hier tegen!!!!

Welk belang? worden ze er slechter van?
Eerst dacht ik ook van 'moet dat nou' en 'waar gaat dat heen' maar wat is er nou écht mis mee
Oud 23-05-2002, 12:49
Tox
Tox is offline
ja ik denk dat de kippen er ook wel beter van worden (in die landen dan). En net alsof de kippen het daarvoor wel goed hadden.
Oud 23-05-2002, 13:42
autodropje
autodropje is offline
als er geen duidelijke reden is waarom het slecht voor die kippen is, waarom dan niet?
Oud 23-05-2002, 16:09
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Ik hoop dat ze niet teveel in die kippen veranderd hebben... ze willen die beesten ook als voedsel gaan produceren.

En het ziet er niet uit.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 16:36
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Miss USA schreef:
Het is hartstikke onnatuurlijk
De mens is een stuk natuur. Dus alles wat de mens gemaakt heeft is natuurlijk.

-Desecrator
Oud 23-05-2002, 17:00
Morse
Morse is offline
...en nu is het wachten op de eerste mens met veren! Dan gaat heel de textielindustrie plat!

groetjes
Morse
Oud 23-05-2002, 17:16
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ik sluit me aan bij twiety en desacrator. Onnatuurlijk is ten eerste zo'n foute term in mijn ogen... En bovendien, wat maakt het nou hóe je die dieren gevangen houd en vermoord voor consumptie? Als je kippen dermate minderwaardig acht dat je ze op wil eten, dan denk ik dat je niet moet zeuren over het feit dat ze nu geen veren hebben, waarvan dat het niet eens aantoonbaar is dat hun levensstandaard er op achteruit gaat.
Oud 23-05-2002, 17:27
Remqo
Remqo is offline
verbranden hun kale huidjes niet onder de hete zon?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 17:28
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Draakiej schreef:
verbranden hun kale huidjes niet onder de hete zon?
Denk niet dat ze buiten gehouden worden.
Oud 23-05-2002, 17:47
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Morse schreef:
...en nu is het wachten op de eerste mens met veren! Dan gaat heel de textielindustrie plat!

groetjes
Morse
Nobelprijs voor het Beste Idee
Oud 23-05-2002, 18:30
mitsj
mitsj is offline
hopelijk zal de kip dan beetje goedkoper worden.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 19:47
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
mitsj schreef:
hopelijk zal de kip dan beetje goedkoper worden.
Uiteindelijk als je daar kippen vandaan haalt misschien wel. Maar nu nog niet denk ik. Ontwikkelkosten enzo.

Is dit trouwens al een serie-kip of nog een prototype-kip?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 20:18
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Als de levensstandaard van die beesten er niet op achteruit gaat, lijkt me dit geen probleem.

Is zelfs goed voor het milieu.
Oud 23-05-2002, 21:08
Ninnoc
Ninnoc is offline
vrij ziekelijk, hoe pas ik een levend wezen zo ver mogelijk aan aan het productieproces.
ziekelijk, als er zo nodig vlees gegeten moet worden pas dan ook het productieproces en dergelijke aan aan het levende wezen. Haal het maximale uit het leven van het dier.
Oud 23-05-2002, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Ninnoc schreef:
vrij ziekelijk, hoe pas ik een levend wezen zo ver mogelijk aan aan het productieproces.
ziekelijk, als er zo nodig vlees gegeten moet worden pas dan ook het productieproces en dergelijke aan aan het levende wezen. Haal het maximale uit het leven van het dier.
Eet jij kip? Ik niet
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 21:21
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
Dat zou betekenen dat die beesten een natuurlijke dood moeten sterven ofzo? Zou zijn... alleen kunnen dan wel praktisch alle grote kippenfokkers enzo sluiten.. *krabt over kop* GOED PLAN
Oud 23-05-2002, 21:24
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
perseus schreef:

Eet jij kip? Ik niet
ik wel, maar alleen scharrel

Ik vind eigenlijk niet dat de mensheid het recht heeft dieren genetisch zo aan te passen dat ze het meeste produceren waar wij wat aan hebben, maar dat zal niemand hier wel een goed argument vinden

Dus, als ik het heel rationeel bekijk: zolang die kippen er niet op achteruitgaan en de mensen erop vooruit, moet het maar......
Oud 23-05-2002, 22:08
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:
als er geen duidelijke reden is waarom het slecht voor die kippen is, waarom dan niet?
Ik vind het echt niet kunnen. Een mens heeft ook liever haar dan dat ie kaal is. Daarbij vind ik dat hele geklooi met die genen erg eng. mensen zullen het gaan misbruiken...ooit (wat volgens mij binnen een aantal jaar zal gebeuren).

De volgende vraag die zal komen is waarschijnlijk "en eet jij vlees". Ja, best wel hypocriet ik weet het...

Ben daar nu al een aantal maanden over aan het nadenken.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 23:03
independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Je zal er niets aan missen, geloof me Vega-burgers zijn da bomb
Oud 23-05-2002, 23:09
danieldk
danieldk is offline
Citaat:
autodropje schreef:
De kippen proberen de veren te pikken die ze niet hebben. Bovendien vind ik het erg triest dat dieren op deze manier aangepast worden, alleen maar ten gunste van consumptie. Tijd voor dierenrechten.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 12:41
Miss USA
Miss USA is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Als de levensstandaard van die beesten er niet op achteruit gaat, lijkt me dit geen probleem.

Is zelfs goed voor het milieu.
Ja, hartstikke goed voor het milieu... en waarom willen wij dat milieu beschermen? Onder andere zodat er geen dieren uitsterven en dieren een zo goed mogelijke leefomgeving hebben... ...

Weet je wat? Laten we ook koeien gaan fokken zonder hoeven, dan hoeven die hoeven ook niet meer verwerkt te worden als ze geslacht zijn.
Straks kunnen ouders vast ook kiezen of ze een kind willen met bruin of blond haar. Er hoeft alleen maar even een gentje in het embryo veranderd te worden...
Oud 24-05-2002, 12:44
twiety
twiety is offline
Citaat:
danieldk schreef:

De kippen proberen de veren te pikken die ze niet hebben. Bovendien vind ik het erg triest dat dieren op deze manier aangepast worden, alleen maar ten gunste van consumptie. Tijd voor dierenrechten.
Niet mokken....lekker wokken.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 14:29
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

De volgende vraag die zal komen is waarschijnlijk "en eet jij vlees". Ja, best wel hypocriet ik weet het...

doen! ik ben 3 jaar vegetarisch geweest maar moest van de dokter vanwege gezondheidsredenen weer vlees gaan eten, dus ja ik eet weleens kip, maar meestal zijn dat kippen van mensen uit het dorp die heerlijk hun hele leven in de bagger hebben gewroet.
Ik ben ook niet ernstig tegen het eten van vlees, bovendien kan je nooit voorelkaar krijgen dat er geen vlees gegeten mer wordt. Waar je echter WEL voor kan zorgen is dat de dieren een beetje prettig leven hebben gehad. Zoals bijv. wild, dat heeft zijn hele leven lekker in het bos gehuppelt. (vis is weer ander verhaal omdat de vangstmethodes kut zijn)

Als je je er niet toe kan zetten, verdiep je dan eens in hoe de dieren behandelt worden. Vaak is het zo dat mensen dat helemaal niet weten en hoe verder je erin duikt hoe een grotere afkeer van onze dierenindustrie je krijgt (met name bio- en bontindustrie)
Oud 24-05-2002, 14:49
Ninnoc
Ninnoc is offline
enkele sites die halve banaan misschien kunnen helpen:

www.veganisme.non-profit.nl --> incl. recepten
www.vegplek.net --> ook incl. recepten
www.gaia.be --> belgische organisatie die afgelopen jaar in het nieuws is geweest vanwege een schokkende video over mishandeling van koeien en kalveren tijdens veemarkten
www.vegetariers.nl --> nederlandse bond voor vegetariers
www.animalfreedom.org --> goede site
www.animalliberation.net --> waarvan het dbf de nederlandse tak is
Oud 24-05-2002, 17:16
Roos
Roos is offline
Citaat:
Miss USA schreef:
Het is hartstikke onnatuurlijk, die kippen krijgen vast allerlei ziektes etc.
Is dat zo..? zo kan ik ook vanalles roepen
Oud 24-05-2002, 18:44
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
kippen hebben geen ontwikkelde emoties en kunnen er dus ook geen problemen mee hebben.

Citaat:
Ik vind eigenlijk niet dat de mensheid het recht heeft dieren genetisch zo aan te passen dat ze het meeste produceren waar wij wat aan hebben, maar dat zal niemand hier wel een goed argument vinden
klopt , stom dat mensen iets vinden zonder argumenten .
Waarom zouden wij dat recht niet hebben ?
Naar mijn inziens zijn mensen omnivoren en kunnen/moeten vlees eten. En als we het dan toch doen , waarom dan niet het lekkerste en beste vlees dat er is. Doet elk roofdier trouwens als het ff kan.

Citaat:
Ik vind het echt niet kunnen. Een mens heeft ook liever haar dan dat ie kaal is.
Nou maak jij een grote fout. Je vergeet namelijk 1 groot verschil : Mensen zijn geen dieren. Een kip denkt niet zoals een mens , sterker nog , een kip denkt helemaal niet. Daarom zal het ook geen hinder ondervinden aan die onnatuurlijke situatie.

Citaat:
Daarbij vind ik dat hele geklooi met die genen erg eng. mensen zullen het gaan misbruiken...ooit
Wat noem jij misbruiken ?
Ziektes uit genen halen , mensen ouder laten worden , mensen knapper laten worden .
Volgens mij gaat het alleen maar voordelen hebben als er goed op gecontroleerd wordt wat de bio-industrie allemaal wilt veranderen.

Citaat:
je bent omnivoor dus je zou geen problemen ermee moeten hebben.

Citaat:
Je zal er niets aan missen, geloof me Vega-burgers zijn da bomb
Sorry maar kvind big macs nog altijd lekkerder.

Citaat:
ik het erg triest dat dieren op deze manier aangepast worden, alleen maar ten gunste van consumptie.
de beeste hebben er geen problemen mee dus ik ook niet.

Citaat:
Tijd voor dierenrechten.
kwist niet dat volkert van de g een pc in zn cel had.

Citaat:
Weet je wat? Laten we ook koeien gaan fokken zonder hoeven, dan hoeven die hoeven ook niet meer verwerkt te worden als ze geslacht zijn.
Goed idee

Citaat:
Straks kunnen ouders vast ook kiezen of ze een kind willen met bruin of blond haar.
lang leven de wetenschap.
Alleen maar knappe wijfe op de wereld

Citaat:
Waar je echter WEL voor kan zorgen is dat de dieren een beetje prettig leven hebben gehad.
Waarom denken jullie allemaal dat dieren zulke emoties hebben?
Ze kunnen alleen maar pijn voelen als je dat een emotie wilt noemen. Dus het enige erge zou zijn als batterij kippen constant een naald in een kont krijge geprikt. Maar zulke dingen gebeuren niet en aangezien kippen maar een geheugen hebben van 5 seconden zullen ze het er ook niet saai vinden.

Citaat:
Vaak is het zo dat mensen dat helemaal niet weten en hoe verder je erin duikt hoe een grotere afkeer van onze dierenindustrie je krijgt
Kvind eigelijk wel dat ze goed worden dood gemaakt.
Vergassen van nertsen is helemaal niet zo slechte methode in vergelijking met knuppelen. En tis nog effectiever ook.
en koeien worden heel snel geelectrocuteerd. Dus die zullen er ook wel niet veel last van hebben.
Ik kan nou eenmaal geen medelijden opbrengen voor iets dat net zoveel emoties heeft als een steen maar waarbij het enige verschil is dat ze bewegen.

Nogmaals zou ik een ding willen zeggen :
Mensen zijn omnivoren en moeten/kunnen dus vlees eten.
En kvind de manier hoe mensen dieren vermoorden een stuk beter en effectiever dan de manier hoe leeuwen dieren vermoorden.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 18:53
Joostje
Joostje is offline
dier = product
producten moeten zo efficient worden gemaakt om winst te maken

winst winst winst winst winst

heil het kapitalistische systeem!
Oud 24-05-2002, 19:00
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Joostje schreef:
dier = product

sarcasme?
Oud 24-05-2002, 19:00
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

sarcasme?
hoe raad je het
Oud 24-05-2002, 19:09
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
dier = product
Hoe kan je tegen een systeem zijn dat het beste blijkt te werken van alles systemen ooit en dat ons tevens ook de grootste ontwikkeling heeft gegeven.
Bedenk eerst eens even wat je alleen te danken hebt aan dat systeem.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 19:17
GeNeVa
GeNeVa is offline
Vandaag stond een reactie op het artikel over die kale kip in de Metro (trein-krantje).

Op een nogal sarcastische toon maakte de schrijver die wetenschappers belachelijk. En vermelde ook nog dat diezelfde wetenschappers er beter ook voor hadden moeten zorgen dat die kippen geen poten nodig hadden.... ze leven immers toch in een legbatterij....
Oud 24-05-2002, 19:19
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
mitsj schreef:

Hoe kan je tegen een systeem zijn dat het beste blijkt te werken van alles systemen ooit en dat ons tevens ook de grootste ontwikkeling heeft gegeven.
Bedenk eerst eens even wat je alleen te danken hebt aan dat systeem.
naja ik ben niet keihard tegen het kapitalistische systeem, er moeten alleen wel wat wijzigingen in worden aangebracht. omdat hersenloze consumptiemaatschappij alleen op winst gericht uitdraait op kindermishandeling, dierenmishandeling, rolpatronen, enz
Oud 24-05-2002, 22:02
Miss USA
Miss USA is offline
Citaat:
mitsj schreef:

Ze kunnen alleen maar pijn voelen als je dat een emotie wilt noemen. Dus het enige erge zou zijn als batterij kippen constant een naald in een kont krijge geprikt. Maar zulke dingen gebeuren niet en aangezien kippen maar een geheugen hebben van 5 seconden zullen ze het er ook niet saai vinden.

Mij maak je niet wijs dat een het een kip niet uitmaakt of ie in een biologische stal zit waar ie buiten rond kan tokkelen en zandbaden of in de bioindustrie met een afgebrande snavel en allemaal andere kippen die elkaar uit frustratie pikken.
Hoe verklaar je dan dat kippen elkaar in de bioindustrie (kleine ruimte) wel pikken en in een biologische stal (veel ruimte) niet, als het een kip toch niets uitmaakt?
Oud 24-05-2002, 22:15
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Hoe verklaar je dan dat kippen elkaar in de bioindustrie (kleine ruimte) wel pikken en in een biologische stal (veel ruimte) niet, als het een kip toch niets uitmaakt?
Oerinstinct. Heeft niks met emoties te maken alleen instinctuele territoriale verdediging.
De mens beschikt ook over zulke 'ingebouwde' eigenschappen.
Zoals baby's die na hun geboorte kunnen zwemmen ( ook al is dit maar een paar uur ) en het beetje aanraken van pijnlijke plekken zodat er endorfine in het lichaam vrijkomt ( natuurlijke vorm van morfine ).

Bovendien loopt het leven van een kip veel meer gevaar in de natuur door natuurlijke vijanden.
Het enige doel van elk diersoort is zichzelf voort te planten en in leven blijven. Elk dier die geen emoties ervaart maakt het niet in welke situatie dit gedaan kan worden zolang de situatie maar succesvol is. De mens heeft van de soort kip trouwens een gigantisch succes gemaakt. Het lukt niet veel diersoorten om zich zo veelvuldig voort te planten en zo succesvol te worden.
Als de kip als soort zijnde kon denken zou tie ons dankbaar zijn .

Citaat:
omdat hersenloze consumptiemaatschappij alleen op winst gericht uitdraait op kindermishandeling, dierenmishandeling, rolpatronen, enz
winst is de meest effectieve manier om mensen gelukkig te maken. winst is een indicatie van hoe gelukkig mensen zijn met een product. dus dat zou jij nooit een probleem moeten vinden.

kindermishandeling begrijp ik niet helemaal tenzij je kinderarbeid bedoeld. Dat overigens miljoenen kinderen van arme ouders de mogelijkheid geeft om eten te kopen zodat ze zichzelf ook in leven kunnen houden. In lange termijn zal dit soort arbeid trouwens ook vanzelf ophouden.

dierenmishandeling hebt ik al in mn vorige post onderuit gehaald kortom omdat dieren geen emoties kunnen ervaren.

Dus ik vind het systeem in de huidige vorm nog eens zo slecht.
Het heeft ontiegelijk veel meer voordelen dan nadelen.

Laatst gewijzigd op 24-05-2002 om 22:19.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 22:46
danieldk
danieldk is offline
Citaat:
mitsj schreef:

dierenmishandeling hebt ik al in mn vorige post onderuit gehaald kortom omdat dieren geen emoties kunnen ervaren.
Dat is niet falsifieerbaar, dus een zinloos argument. Ik kan precies het tegenovergestelde beweren.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 23:51
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Dat is niet falsifieerbaar, dus een zinloos argument. Ik kan precies het tegenovergestelde beweren.
Alleen ik kan zeggen dat dieren alleen maar lage hersenkwabben hebben en mensen midden en hoge erbij waarbij is aangetoond dat die zorgen voor emoties.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 06:47
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
mitsj schreef:

Alleen ik kan zeggen dat dieren alleen maar lage hersenkwabben hebben en mensen midden en hoge erbij waarbij is aangetoond dat die zorgen voor emoties.
en wat zijn lage/midden/hoge hersenkwabben ?
Oud 25-05-2002, 12:14
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
en wat zijn lage/midden/hoge hersenkwabben ?
pfff ... heb ik nog voor je kunnen zoeken ook
klik hier maar. Hebt ge een beetje info over hersenen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 13:14
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
mitsj schreef:

Mensen zijn geen dieren. Een kip denkt niet zoals een mens , sterker nog , een kip denkt helemaal niet. Daarom zal het ook geen hinder ondervinden aan die onnatuurlijke situatie.

hier maar JIJ een grote fout, de mens is enkel een zoogdier.
Een kip kan niet praten, dat is zeer jammer want aan een kip kan je niet goed merken wat hij voelt, dus laat ik als voorbeeld een kat nemen dat is wat simpeler en staat vaak ook wat dichter bij mensen omdat het een huisdier is. Probeer jij een een kat in een mandje te doen, reken maar dat dat beest zich verzet en de hele tijd blijft miauwen omdat hij eruit wil. Een kip denkt niet op de manier zoals wij dat doen, maar een kip heeft instinct en het in imho zeer onethisch om daar tegenin te gaan.

Sorry maar kvind big macs nog altijd lekkerder.

ik vind big macs (ja ik eet helaas vlees zoals ik hierboven ook al meldde) zeer smerig, bovendien vind ik macdonalds een zeer misselijkmakend bedrijf.

kwist niet dat volkert van de g een pc in zn cel had.

dit vind ik een zeer domme opmerking

lang leven de wetenschap.
Alleen maar knappe wijfe op de wereld

joepie ariers uber alles

Ze kunnen alleen maar pijn voelen als je dat een emotie wilt noemen. Dus het enige erge zou zijn als batterij kippen constant een naald in een kont krijge geprikt. Maar zulke dingen gebeuren niet

Naast wat ik eerder als argumentatie heb aangevoerd is er ook iets wat weinig met de kip te maken heeft namelijk zelfrespect en respect voor alles wat leeft. Zo ga je gewoon niet met dieren om. Demente mensen kunnen ook niet meer op menselijk nivo denken (gokt men) dus die kunnen we ook wel afmaken want ze kosten ons enkel geld. Maar zo ga je niet met mensen om net zo min als je levens beeindigt voor bont en net zo min dat je kippen fokt zonder veren.

en aangezien kippen maar een geheugen hebben van 5 seconden zullen ze het er ook niet saai vinden.
Dit is ook zo'n belachelijk argument, heb ik ook vaak gehoort van een vriend die een goudvis in een veel te kleine kom had.
Geheugen maakt niet uit om je nu ongelukkig te voelen. Een mens heeft misschien vergelijkingsmatriaal uit het verleden nodig maar een kip niet want een kip denkt niet een kip heeft instinct. Als jouw instinct is om in de zon in de bagger te wroeten en jij zit in een donker ijzeren hok lijkt me dat niet bevorderlijk voor het 'geluk van de kip'.Een kip voelt zich dus constant ongelukkig al kan hij zich niet herrineren hoe lang.

Vergassen van nertsen is helemaal niet zo slechte methode in vergelijking met knuppelen. En tis nog effectiever ook.

het vergassen is opzich effectiever daar ben ik het mee eens, maar de vraag is zouden ze uberhaupt vergast moeten worden omdat een of andere decadente troela in een bontjas wil lopen, nee!

Ik kan nou eenmaal geen medelijden opbrengen voor iets dat net zoveel emoties heeft als een steen maar waarbij het enige verschil is dat ze bewegen.
je bent niet de enige helaas, maar ik heb wel een vraagje, als dit zou gebeuren bij jouw hond/kat of bij een dolfijntje of bij een paard ofzo zou je het dan ook niet erg vinden.
Nu zeg je uiteraard correct nee maar ik vind het zo erg dat mensen het voor een kip niet zielig vinden omdat zijn knuffelgehalte zo laag is. Kan die kip er wat aan doen hoe hij eruit ziet.

En kvind de manier hoe mensen dieren vermoorden een stuk beter en effectiever dan de manier hoe leeuwen dieren vermoorden.

wij zijn mensen zoals je zelf zij, wij hebben dus de hersens om mogelijkheden te scheppen waardoor dieren minder leiden. God zij (mocht je erin geloven-ik niet namelijk) dat wij dan wel heersers over de dieren zijn maar ook verantwoordlijk zijn voor hun bestaan, laten we dat dan een dierwaardig bestaan maken.
Oud 25-05-2002, 13:42
Verwijderd
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

ik wel, maar alleen scharrel

Dus, als ik het heel rationeel bekijk: zolang die kippen er niet op achteruitgaan en de mensen erop vooruit, moet het maar......
Scharrel is minder laf jah, maar het blijft lullig om een dier zomaar dood te maken om zelf lekker te kunnen eten.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 17:28
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Een kip denkt niet op de manier zoals wij dat doen, maar een kip heeft instinct en het in imho zeer onethisch om daar tegenin te gaan.
instinct is geen emotie. het is gewoon een handleiding die in de genen zit geprogrammeerd. dit maakt een kip net zoveel waard als een computerprogramma. en jij gaat weer kippen met mensen vergelijken he. kippen willen zoals ik al eerder zei twee dingen bereiken in hun leven :
- voortplanten
- zelf in leven blijven
Het maakt voor een dier zonder emotie niet uit in welke situatie deze eisen worden bereikt. Net zoals het een computerprogramma niet uit zal maken op welke pc tie staat.

Citaat:
ik vind big macs (ja ik eet helaas vlees zoals ik hierboven ook al meldde) zeer smerig, bovendien vind ik macdonalds een zeer misselijkmakend bedrijf.
Nou ja smaken verschillen zeg ik maar. En ik vind de macdonalds echt een werelds bedrijf. Ongelovelijk hoe groot een bedrijf kan worden in een halve eeuw en dat het nog zo lekker is .

Citaat:
dit vind ik een zeer domme opmerking
smaken verschillen

Citaat:
joepie ariers uber alles
Ik vind het leuker zonder ziektes te leven dan met.
In dit punt moet iedereen het met mij eens zijn niet waar.
En knapper zijn is ook een extra in je leven.

Citaat:
Demente mensen kunnen ook niet meer op menselijk nivo denken (gokt men) dus die kunnen we ook wel afmaken want ze kosten ons enkel geld.
Maar zij hebben nog emoties , een dier niet.

Citaat:
Zo ga je gewoon niet met dieren om.
ik wacht nog op een legitiem argument daarvoor.

Citaat:
Geheugen maakt niet uit om je nu ongelukkig te voelen.
Belachelijk , hoe kan je ongelukkig zijn als je het niet kan onthouden en als je geen emoties hebt ?

Citaat:
maar de vraag is zouden ze uberhaupt vergast moeten worden omdat een of andere decadente troela in een bontjas wil lopen, nee!
Leuk dat jij kan bepalen wat belangrijk is voor andere mensen zn leven. Als iemand dat leuk vind moet dat vooral gedaan worden.
Tzijn geen mensen die ervoor worden afgeslacht.

Citaat:
als dit zou gebeuren bij jouw hond/kat of bij een dolfijntje of bij een paard ofzo zou je het dan ook niet erg vinden.
Ik vind dat dieren gebruikt moeten worden voor het plezier van mensen. Ik heb er geen plezier van als mijn hond word vermoord dus zou ik het niet leuk vinden.
Maar voor de hond zelf is het geen probleem.

Citaat:
Nu zeg je uiteraard correct nee
dat dacht je dus fout

Citaat:
Kan die kip er wat aan doen hoe hij eruit ziet.
misschien kunnen ze binnenkort een knuffelbare kip maken
of honden die eieren leggen. dat zo tof zijn.

Citaat:
wij zijn mensen zoals je zelf zij, wij hebben dus de hersens om mogelijkheden te scheppen waardoor dieren minder leiden.
Doen we toch ook , we laten ze opgroeien en leven in volstrekt veilige omgevingen. We geven ze te eten en laten ze rustig voortplanten.

Citaat:
God zij (mocht je erin geloven-ik niet namelijk) dat wij dan wel heersers over de dieren zijn maar ook verantwoordlijk zijn voor hun bestaan, laten we dat dan een dierwaardig bestaan maken.
1. ik ben atheist dus kzal me van geen een 'heilig' geschrift iets aantrekken.
2. gelukkig zeg je dierwaardig en niet menswaardig. Dierwaardig is de mens nu trouwens al mee bezig.

Citaat:
Scharrel is minder laf jah, maar het blijft lullig om een dier zomaar dood te maken om zelf lekker te kunnen eten.
relax man , je bent omnivoor. Hoe kan je je er dan druk over maken .
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 19:09
Joostje
Joostje is offline
winst is de meest effectieve manier om mensen gelukkig te maken. winst is een indicatie van hoe gelukkig mensen zijn met een product. dus dat zou jij nooit een probleem moeten vinden.

het gaat me erpom dat het alleen om winst draait, niet om ten koste waarvan winst word gemaakt. of boeren worden afgezet, of dieren worden mishandeld, of het milieu onderhouden word. alles gaat eraan ten koste van winst

kindermishandeling begrijp ik niet helemaal tenzij je kinderarbeid bedoeld. Dat overigens miljoenen kinderen van arme ouders de mogelijkheid geeft om eten te kopen zodat ze zichzelf ook in leven kunnen houden. In lange termijn zal dit soort arbeid trouwens ook vanzelf ophouden.

kinderarbeid heeft natuurlijk ook voordelen, het moet alleen wel aan banden worden gelegd; bv, dat kinderen per dag/ per week hooguit 4 uur/ per week 20 uur moeten werken. de lonen zouden omhoog moeten worden geschroefd en de (veelal rijke buitenlandse) bedrijven zouden onderwij moeten helpen financieren. Ik zie geen reden waarom kindermishandeling vanzelf op zal houden in het huidige systeem.

en hoe weet je dat?

Dus ik vind het systeem in de huidige vorm nog eens zo slecht.
Het heeft ontiegelijk veel meer voordelen dan nadelen.

dus moeten de nadelen ervan gezuiverd worden!
Oud 25-05-2002, 19:22
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
mitsj schreef:

Leuk dat jij kan bepalen wat belangrijk is voor andere mensen zn leven. Als iemand dat leuk vind moet dat vooral gedaan worden.
Tzijn geen mensen die ervoor worden afgeslacht.

in mijn leven is het erg belangrijk dat ik af en toe een brandje sticht of iemand verkracht als een bontjas belangrijk is voor iemand is die persoon zielig.

Ik vind dat dieren gebruikt moeten worden voor het plezier van mensen. Ik heb er geen plezier van als mijn hond word vermoord dus zou ik het niet leuk vinden.
Maar voor de hond zelf is het geen probleem.

dat dacht je dus fout

misschien kunnen zeMaar zij hebben nog emoties , een dier niet.

moet je mijn opa eens gaan bekijken voor de grap. De man is practisch een plant komt nix uit ook geen emotie. En bovendien is uberhaupt niet wetenschappelijk bewezen dat demente mensen nog emotisch hebben, afmaken die handel dus

relax man , je bent omnivoor. Hoe kan je je er dan druk over maken .

ik maak me er wel druk om en ik vind het verschrikkelijk dat er mensen bestaan die er zoals jij over denken. Je hebt een verschrikkelijk bord voor je kop en bent alle normen en waarden waarop onze maatschappij is gebouwd en waar wij zoveel om geven volledig kwijt, ik heb medelijden met je dat je zo moet denken (imho uiteraard)
Oud 26-05-2002, 07:21
Floef
Floef is offline
Hmm, ja altijd weer lastig. Ik ben geen vega, maar als het om dierenrechten gaat, vinnik dat we er nog een groot stuk op vooruit kunnen. Hypo dus. We hebben in de afgelopen eeuwen allerlei rechten voor iedereen uit de lucht getoverd. Alleen de dieren zijn het haasje gebleven. Daar moet wat op gevonden worden. Een algehele vega-grondwet is niet wenselijk. Mensen willen gewoon ook af en toe een stukje vlees. Misschien moeten we op zoek naar vleesvarianten, die gekweekt worden ofsOw? Dus zonder neuraal-weefsel en aLLes. Ik weet niet, is dat misschien een oplossing?
Oud 26-05-2002, 10:34
Miss USA
Miss USA is offline
Gelukkig, de kale kip komt niet in Nederland in bedrijven en het vlees komt ook niet hier in de winkel te liggen las ik in de krant. Dierenbeschermingsorganisaties en de pluimveebranche zijn het er samen over eens dat dit te ver gaat, en uit enquetes is gebleken dat Nederlandse consumenten het vlees niet willen eten.
Heeft iemand gisteravond Kopspijkers gezien? Daar was een filmpje in te zien van die kale kippen. Dat leek echt heel sneu...
Oud 26-05-2002, 15:10
Memphis Man
Memphis Man is offline

In Amerika gebruiken ze het wel
Oud 26-05-2002, 18:27
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
in mijn leven is het erg belangrijk dat ik af en toe een brandje sticht of iemand verkracht als een bontjas belangrijk is voor iemand is die persoon zielig.
iemand zielig vinden is een erg persoonlijk iets.
Ik vind jouw zielig dat jij in conflict met jezelf bent over veganisme hoe wel het volstrekt natuurlijk is vlees te eten.
En de bont jas dragers zullen jouw ook zielig vinden omdat je persoonlijk geluk minder belangrijk vind dan de levens van beesten met noch emoties noch verstand.

Citaat:
En bovendien is uberhaupt niet wetenschappelijk bewezen dat demente mensen nog emotisch hebben, afmaken die handel dus
ik denk dat een dement persoon het nut van leven ook niet mer in zou zien en daarmee ook geen problemen met euthanasie.

Citaat:
ik maak me er wel druk om en ik vind het verschrikkelijk dat er mensen bestaan die er zoals jij over denken.
Je bent zelf ook zo een. Je bent een mens , ja instincten tegen houden is een marteling voor jezelf , je BENT omnivoor en dat alleen al is genoeg reden om vlees te eten.
Een leeuw zal ook nooit z'n instincten voor andere wezens verbergen.

Citaat:
Je hebt een verschrikkelijk bord voor je kop en bent alle normen en waarden waarop onze maatschappij is gebouwd en waar wij zoveel om geven volledig kwijt,
Mijn normen en waarden gelden voor het menselijk ras.
De enige soort op deze aarde die in staat is emoties te ervaren en te redeneren.

Citaat:
Gelukkig, de kale kip komt niet in Nederland in bedrijven en het vlees komt ook niet hier in de winkel te liggen las ik in de krant.
wees maar niet bang , het duurt maar een paar jaar voordat ze toch komen. Effectieve goederen worden snel gebruikt.

Citaat:
Heeft iemand gisteravond Kopspijkers gezien? Daar was een filmpje in te zien van die kale kippen. Dat leek echt heel sneu...
Ik heb het gezien ja , vergeet echter niet dat een kip geen problemen met zichzelf kan hebben.

Citaat:
In Amerika gebruiken ze het wel
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 19:38
Joostje
Joostje is offline
veganisme is inderdaad niet natuurlijk. dat betekent nog niet dat het niet wenselijk is.
Reageren

Regels voor berichten