Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik sluit me aan bij twiety en desacrator. Onnatuurlijk is ten eerste zo'n foute term in mijn ogen... En bovendien, wat maakt het nou hóe je die dieren gevangen houd en vermoord voor consumptie? Als je kippen dermate minderwaardig acht dat je ze op wil eten, dan denk ik dat je niet moet zeuren over het feit dat ze nu geen veren hebben, waarvan dat het niet eens aantoonbaar is dat hun levensstandaard er op achteruit gaat.
|
![]() |
vrij ziekelijk, hoe pas ik een levend wezen zo ver mogelijk aan aan het productieproces.
ziekelijk, als er zo nodig vlees gegeten moet worden pas dan ook het productieproces en dergelijke aan aan het levende wezen. Haal het maximale uit het leven van het dier.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Ik vind eigenlijk niet dat de mensheid het recht heeft dieren genetisch zo aan te passen dat ze het meeste produceren waar wij wat aan hebben, maar dat zal niemand hier wel een goed argument vinden ![]() Dus, als ik het heel rationeel bekijk: zolang die kippen er niet op achteruitgaan en de mensen erop vooruit, moet het maar......
||
Verwijderd
|
Citaat:
De volgende vraag die zal komen is waarschijnlijk "en eet jij vlees". Ja, best wel hypocriet ik weet het... Ben daar nu al een aantal maanden over aan het nadenken. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Weet je wat? Laten we ook koeien gaan fokken zonder hoeven, dan hoeven die hoeven ook niet meer verwerkt te worden als ze geslacht zijn. Straks kunnen ouders vast ook kiezen of ze een kind willen met bruin of blond haar. Er hoeft alleen maar even een gentje in het embryo veranderd te worden...
||
![]() |
Citaat:
Ik ben ook niet ernstig tegen het eten van vlees, bovendien kan je nooit voorelkaar krijgen dat er geen vlees gegeten mer wordt. Waar je echter WEL voor kan zorgen is dat de dieren een beetje prettig leven hebben gehad. Zoals bijv. wild, dat heeft zijn hele leven lekker in het bos gehuppelt. (vis is weer ander verhaal omdat de vangstmethodes kut zijn) Als je je er niet toe kan zetten, verdiep je dan eens in hoe de dieren behandelt worden. Vaak is het zo dat mensen dat helemaal niet weten en hoe verder je erin duikt hoe een grotere afkeer van onze dierenindustrie je krijgt (met name bio- en bontindustrie)
|
![]() |
|
![]() |
enkele sites die halve banaan misschien kunnen helpen:
www.veganisme.non-profit.nl --> incl. recepten www.vegplek.net --> ook incl. recepten www.gaia.be --> belgische organisatie die afgelopen jaar in het nieuws is geweest vanwege een schokkende video over mishandeling van koeien en kalveren tijdens veemarkten www.vegetariers.nl --> nederlandse bond voor vegetariers www.animalfreedom.org --> goede site www.animalliberation.net --> waarvan het dbf de nederlandse tak is
|||||||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Waarom zouden wij dat recht niet hebben ? Naar mijn inziens zijn mensen omnivoren en kunnen/moeten vlees eten. En als we het dan toch doen , waarom dan niet het lekkerste en beste vlees dat er is. Doet elk roofdier trouwens als het ff kan. Citaat:
Citaat:
Ziektes uit genen halen , mensen ouder laten worden , mensen knapper laten worden . Volgens mij gaat het alleen maar voordelen hebben als er goed op gecontroleerd wordt wat de bio-industrie allemaal wilt veranderen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alleen maar knappe wijfe op de wereld ![]() Citaat:
Ze kunnen alleen maar pijn voelen als je dat een emotie wilt noemen. Dus het enige erge zou zijn als batterij kippen constant een naald in een kont krijge geprikt. Maar zulke dingen gebeuren niet en aangezien kippen maar een geheugen hebben van 5 seconden zullen ze het er ook niet saai vinden. Citaat:
Vergassen van nertsen is helemaal niet zo slechte methode in vergelijking met knuppelen. En tis nog effectiever ook. en koeien worden heel snel geelectrocuteerd. Dus die zullen er ook wel niet veel last van hebben. Ik kan nou eenmaal geen medelijden opbrengen voor iets dat net zoveel emoties heeft als een steen maar waarbij het enige verschil is dat ze bewegen. Nogmaals zou ik een ding willen zeggen : Mensen zijn omnivoren en moeten/kunnen dus vlees eten. En kvind de manier hoe mensen dieren vermoorden een stuk beter en effectiever dan de manier hoe leeuwen dieren vermoorden. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Bedenk eerst eens even wat je alleen te danken hebt aan dat systeem. |
![]() |
|
Vandaag stond een reactie op het artikel over die kale kip in de Metro (trein-krantje).
Op een nogal sarcastische toon maakte de schrijver die wetenschappers belachelijk. En vermelde ook nog dat diezelfde wetenschappers er beter ook voor hadden moeten zorgen dat die kippen geen poten nodig hadden.... ze leven immers toch in een legbatterij.... ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Hoe verklaar je dan dat kippen elkaar in de bioindustrie (kleine ruimte) wel pikken en in een biologische stal (veel ruimte) niet, als het een kip toch niets uitmaakt?
|||
![]() |
Citaat:
De mens beschikt ook over zulke 'ingebouwde' eigenschappen. Zoals baby's die na hun geboorte kunnen zwemmen ( ook al is dit maar een paar uur ) en het beetje aanraken van pijnlijke plekken zodat er endorfine in het lichaam vrijkomt ( natuurlijke vorm van morfine ). Bovendien loopt het leven van een kip veel meer gevaar in de natuur door natuurlijke vijanden. Het enige doel van elk diersoort is zichzelf voort te planten en in leven blijven. Elk dier die geen emoties ervaart maakt het niet in welke situatie dit gedaan kan worden zolang de situatie maar succesvol is. De mens heeft van de soort kip trouwens een gigantisch succes gemaakt. Het lukt niet veel diersoorten om zich zo veelvuldig voort te planten en zo succesvol te worden. Als de kip als soort zijnde kon denken zou tie ons dankbaar zijn ![]() Citaat:
kindermishandeling begrijp ik niet helemaal tenzij je kinderarbeid bedoeld. Dat overigens miljoenen kinderen van arme ouders de mogelijkheid geeft om eten te kopen zodat ze zichzelf ook in leven kunnen houden. In lange termijn zal dit soort arbeid trouwens ook vanzelf ophouden. dierenmishandeling hebt ik al in mn vorige post onderuit gehaald kortom omdat dieren geen emoties kunnen ervaren. Dus ik vind het systeem in de huidige vorm nog eens zo slecht. Het heeft ontiegelijk veel meer voordelen dan nadelen. Laatst gewijzigd op 24-05-2002 om 22:19. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() klik hier maar. Hebt ge een beetje info over hersenen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||||||||||||
![]() |
Citaat:
- voortplanten - zelf in leven blijven Het maakt voor een dier zonder emotie niet uit in welke situatie deze eisen worden bereikt. Net zoals het een computerprogramma niet uit zal maken op welke pc tie staat. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
In dit punt moet iedereen het met mij eens zijn niet waar. En knapper zijn is ook een extra in je leven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tzijn geen mensen die ervoor worden afgeslacht. Citaat:
Maar voor de hond zelf is het geen probleem. Citaat:
Citaat:
![]() of honden die eieren leggen. dat zo tof zijn. Citaat:
Citaat:
2. gelukkig zeg je dierwaardig en niet menswaardig. Dierwaardig is de mens nu trouwens al mee bezig. Citaat:
![]() |
![]() |
|
winst is de meest effectieve manier om mensen gelukkig te maken. winst is een indicatie van hoe gelukkig mensen zijn met een product. dus dat zou jij nooit een probleem moeten vinden.
het gaat me erpom dat het alleen om winst draait, niet om ten koste waarvan winst word gemaakt. of boeren worden afgezet, of dieren worden mishandeld, of het milieu onderhouden word. alles gaat eraan ten koste van winst kindermishandeling begrijp ik niet helemaal tenzij je kinderarbeid bedoeld. Dat overigens miljoenen kinderen van arme ouders de mogelijkheid geeft om eten te kopen zodat ze zichzelf ook in leven kunnen houden. In lange termijn zal dit soort arbeid trouwens ook vanzelf ophouden. kinderarbeid heeft natuurlijk ook voordelen, het moet alleen wel aan banden worden gelegd; bv, dat kinderen per dag/ per week hooguit 4 uur/ per week 20 uur moeten werken. de lonen zouden omhoog moeten worden geschroefd en de (veelal rijke buitenlandse) bedrijven zouden onderwij moeten helpen financieren. Ik zie geen reden waarom kindermishandeling vanzelf op zal houden in het huidige systeem. dierenmishandeling hebt ik al in mn vorige post onderuit gehaald kortom omdat dieren geen emoties kunnen ervaren. en hoe weet je dat? Dus ik vind het systeem in de huidige vorm nog eens zo slecht. Het heeft ontiegelijk veel meer voordelen dan nadelen. dus moeten de nadelen ervan gezuiverd worden!
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Hmm, ja altijd weer lastig. Ik ben geen vega, maar als het om dierenrechten gaat, vinnik dat we er nog een groot stuk op vooruit kunnen. Hypo dus. We hebben in de afgelopen eeuwen allerlei rechten voor iedereen uit de lucht getoverd. Alleen de dieren zijn het haasje gebleven. Daar moet wat op gevonden worden. Een algehele vega-grondwet is niet wenselijk. Mensen willen gewoon ook af en toe een stukje vlees. Misschien moeten we op zoek naar vleesvarianten, die gekweekt worden ofsOw? Dus zonder neuraal-weefsel en aLLes. Ik weet niet, is dat misschien een oplossing?
|
![]() |
Gelukkig, de kale kip komt niet in Nederland in bedrijven en het vlees komt ook niet hier in de winkel te liggen las ik in de krant. Dierenbeschermingsorganisaties en de pluimveebranche zijn het er samen over eens dat dit te ver gaat, en uit enquetes is gebleken dat Nederlandse consumenten het vlees niet willen eten.
Heeft iemand gisteravond Kopspijkers gezien? Daar was een filmpje in te zien van die kale kippen. Dat leek echt heel sneu...
||||||||
![]() |
Citaat:
Ik vind jouw zielig dat jij in conflict met jezelf bent over veganisme hoe wel het volstrekt natuurlijk is vlees te eten. En de bont jas dragers zullen jouw ook zielig vinden omdat je persoonlijk geluk minder belangrijk vind dan de levens van beesten met noch emoties noch verstand. Citaat:
Citaat:
Een leeuw zal ook nooit z'n instincten voor andere wezens verbergen. Citaat:
De enige soort op deze aarde die in staat is emoties te ervaren en te redeneren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Geld eisen van persoon Verwijderd | 11 | 01-05-2007 22:47 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
inlevingsvermogen --> respect Ninnoc | 20 | 06-06-2002 21:21 | |
Psychologie |
K loop vast Internationalist | 28 | 11-03-2002 16:30 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
zijn "rechtse" mensen het ALTIJD oneens met "linkse" mensen??? Silent Enigma | 51 | 02-02-2002 16:16 | |
Lichaam & Gezondheid |
behaarde benen (bij jongens) LionHeart_temp | 44 | 11-12-2001 17:44 |