Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2005, 21:39
MarMaar
MarMaar is offline
Welke straf zou een minderjarige krijgen die is opgepakt wegens verboden wapenbezit (dolk, dus geen vuurwapen)?
Praten we dan over alternatieve straffen, als bv een taakstraf?
En wat vinden jullie?

Hebben jullie een wapen in je bezit? Zoja> wat is daar de reden van?

Laatst gewijzigd op 13-06-2005 om 21:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2005, 08:40
KMBA
KMBA is offline
Wapens zijn zinloos en strafbaar, je kunt beter je handen en voeten gebruiken [en je lichaam] gebruiken als wapen, dat is veiliger, legaler en beter.. En nee ik heb geen wapen, hoewel ik wel zou kunnen begrijpen dat sommigen er een willen/hebben [wat natuurlijk nog niet goed is ]

De straf weet ik niet
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 08:46
P&C
P&C is offline
ja ik heb het nodige, maar draag het nooit
Oud 14-06-2005, 10:35
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik heb geen wapens, voel me niet onveilig op straat en kan mezelf verdedigen als ik vind dat dat nodig is.

Ik weet dat de maximale straf voor verboden vuurwapenbezit enkele jaren geleden is verhoogd naar vier jaar, voor ander wapenbezit was dat zo'n 9 maanden, maar het ligt aan de ernst van de overtreding. Het scheelt natuurlijk of diegene op dat moment het ding alleen in de zak had of er iets mee aan het doen was. De locatie van inbeslagneming is ook belangrijk.

Ik weet niet of het tot een schikking kan komen bijvoorbeeld, dat is afhankelijk van de geschiedenis van de persoon en de ernst van de overtreding.
Oud 14-06-2005, 16:36
MB
MB is offline
Ik heb hier een muur volhangen met zwaarden enzo, maar dat is voor de sier, dus ik ga er nooit mee over straat. En dan is het volgens mij ook legaal (als je het niet op straat draagt)

Verder heb ik genoeg aan mijn handjes en voetjes als ik in een bedreigende situatie terecht kom. Het lijkt me ook zeer onverstandig iets mee te nemen, want als je dan ruzie zou hebben en je trekt je wapen. Dan zorgt de andere ook dat hij iets heeft en dan wordt het echt gevaarlijk
Oud 14-06-2005, 20:48
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 14-06-2005 @ 17:36 :
Ik heb hier een muur volhangen met zwaarden enzo, maar dat is voor de sier, dus ik ga er nooit mee over straat. En dan is het volgens mij ook legaal (als je het niet op straat draagt)

Verder heb ik genoeg aan mijn handjes en voetjes als ik in een bedreigende situatie terecht kom. Het lijkt me ook zeer onverstandig iets mee te nemen, want als je dan ruzie zou hebben en je trekt je wapen. Dan zorgt de andere ook dat hij iets heeft en dan wordt het echt gevaarlijk
Hehe, ik zie je al met zo'n zwaard over straat walsen

Maar goed, zolang het sier is, is het over het algemeen geen probleem, maar echte wapens zijn binnenshuis wel verboden. Zeker als je geen achtergrond hebt om die wapens te hebben (sport oid.). Als het sier is, moet het volgens mij ook aan bepaald eisen voldoen (ongeslepen ed.).
Oud 15-06-2005, 12:01
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-06-2005 @ 21:48 :
(sport oid.). Als het sier is, moet het volgens mij ook aan bepaald eisen voldoen (ongeslepen ed.).
en zodanig opgehangen aan je muur dat je er niet direct over kunt beschrikken mocht je een keer een woede aanval krijgen
Oud 15-06-2005, 17:00
Verwijderd
Citaat:
MarMaar schreef op 13-06-2005 @ 22:39 :
Welke straf zou een minderjarige krijgen die is opgepakt wegens verboden wapenbezit (dolk, dus geen vuurwapen)?
Praten we dan over alternatieve straffen, als bv een taakstraf?
En wat vinden jullie?

Hebben jullie een wapen in je bezit? Zoja> wat is daar de reden van?
Een minderjarige moet gewoon een poosje vastgeet wordenén gesprekken krijgen. ikben voor harde aanpak. taakstraf is op zich een goede optie, maar daar word niet heel hardvan geleerd.het moet dan in combinatie met gesprekken gaan.

Ik heb zelf geenwapen, mijn vader wel. een aantal jachtgeweren. het woord zegt het al.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 17:00
Verwijderd
Wat heb je nou aan een wapen?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 19:27
MB
MB is offline
Volgens mij hoef het niet ongeslepen te zijn en sommige hangen hier zo dat je ze er wel af kan pakken... Maarja, hoe zullen ze er ooit achter kunnen komen (behalve als ze mij via mijn IP-adres nu op gaan sporen )

Citaat:
nare man schreef op 15-06-2005 @ 18:00 :
Wat heb je nou aan een wapen?
Ehm, het is mooi om te zien? Oosterse wapens zijn sierlijk enzo...
Oud 19-06-2005, 17:22
MB
MB is offline
Citaat:
Glory Days schreef op 19-06-2005 @ 17:28 :
I don't go anywhere without my switchblade..
Zielig
Oud 19-06-2005, 17:29
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Ik heb een vuurwapen.
Hij was vroeger van mijn opa, nadat hij is overleden heeft mijn vader hem gekregen en daarna aan mij gegeven.
Ik zal hem nooit voor verkeerde doeleinden gebruiken, heb er sowieso nog bijna nooit mee geschoten en ik wil hem graag in mijn bezit houden, dus ik ga er geen gekke dingen mee doen, zoals in de achtertuin schieten bijvoorbeeld.
Reageren

Regels voor berichten