Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2005, 21:22
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ja hoor, ik heb een dode pixel, midden op m'n scherm. Hij is niet verschrikkelijk storend, maar ik wil eigenlijk toch wel een fatsoenlijk product. Het is een gloednieuwe Iiyama Prolite E431S.

Nu vertelde iemand me dat Iiyama een fantastische pixelgarantie heeft die het product meteen vervangt bij de kleinste transport- of productiefout. Maar nu heb ik de winkel gebeld die het aan mij verkocht heeft en die zeggen dat ze voor één pixel het ding niet gaan opsturen, omdat Iiyama het toch niet vervangt.

Iiyama krijg ik niet te pakken en google heeft me vooralsnog niet geholpen. Kortom, wie heeft ervaring met de pixelgarantie van Iiyama? Of is dat dus echt iets winkelspecifieks?

Ik heb hem gisteren gekocht en mijn CRT heeft echt problemen, dus ik kan hem niet te lang missen missen. Wie o wie heeft meer informatie voor me?
Oud 21-06-2005, 21:25
Jolt
Jolt is offline
Voor 1 pixel krijg je echt geen garantie, geloof soms zelf pas bij 5, moeten het geen sub pixels zijn, e.d.
Oud 21-06-2005, 21:34
Gimme more beer
Goed, dus als ik een blauw puntje op mijn scherm zie, heb ik volgens jou geen garantie? Ik las net namelijk het volgende bij een survey over een bepaald model:

"Iiyama heeft hun pixelgarantie goed geregeld, je krijgt bij Iiyama bij 1 dode pixel of een dode subpixel een nieuw scherm. Deze kun je gewoon in de winkel waar je hem gekocht hebt om ruilen. (Bij ons in de winkel wel tenminste)"
Oud 21-06-2005, 22:26
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Je hebt 'm gisteren gekocht.. Kan je'm niet nog ruilen ofzo?
Oud 21-06-2005, 22:58
Verwijderd
Je kunt - neem ik aan - altijd ruilen tegen een waardebon of een ander artikel, ook als het niet defect is, gewoon omdat je niet tevreden bent. Maar wat betreft die pixelgarantie, ik las laatst iets op GoT dat er bij de meeste schermen tegenwoordig wel een pixelgarantie bij de prijs inzit, maar dat die alleen geldt als er 3 of meer pixels in bepaalde patronen defect zijn, zoiets. Wil je echt een 'nul-pixel'-garantie dan zul je dat apart moeten afsluiten, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 01:36
Hakuna
Hakuna is offline
Wat een mazzel dat mijn Compaq laptop totaal geen pixeluitval heeft (ook niet toen ik 'm nieuw kocht) Ik geef je een tip, probeer vooraf zo'n TFT scherm te bekijken alvorens je 'm koopt, of bestel 'm bij Wehkamp/Neckerman (kun je altijd terugsturen).

In de nabije toekomst wil ik een plasma TV kopen, en reken maar dat ik dat toestel VOORAF aan wil zien, voordat ik 'm koop, tenzij in de garantie staat dat ik 'm ten alle tijden kan ruilen (ook bij een dode pixel)
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 08:55
mvos100
mvos100 is offline
Iyama geeft volgens mij wel garantie hoor, ik heb tijdje geleden bij mycom ook een iyama tft gekocht, daar zat toen ik hem openmaakte ook een dode pixel in. Ik heb hem heel gemakkelijk om kunne ruilen bij mycom voor een nieuwe.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 09:28
Gimme more beer
Citaat:
mvos100 schreef op 22-06-2005 @ 09:55 :
Iyama geeft volgens mij wel garantie hoor, ik heb tijdje geleden bij mycom ook een iyama tft gekocht, daar zat toen ik hem openmaakte ook een dode pixel in. Ik heb hem heel gemakkelijk om kunne ruilen bij mycom voor een nieuwe.
Woohoo, ik heb hem (voor het gemak) ook bij mycom gekocht. Die waren ook de eersten die hem op voorraad hadden. Vandaag dus nog maar een keer de auto in met dat ding, laat ik ze wel met hun hoofdkantoor of Iiyama bellen.

Wat ik trouwens ook ontdekt heb is dat de bovenkant van de rand van het scherm wat bobbeltjes heeft. Is dat vaker of is dat schade?
Oud 22-06-2005, 09:55
Koen
Koen is offline
Mycom is vaak erg soepel wat dat betreft. Volgens mij geeft Iiyama zelf geen garantie onder de 3 dode pixels, maar het zou kunnen dat Mycom dat wel voor je regelen wilt.

Ik heb mijn bij Mycom gekochte TFT daar eerst een keer uit laten pakken en aan laten zetten, zodat je met eigen ogen zien kan of er een defecte pixel in zit. Als dat daar al niet het geval is, is de kans dat je er thuis komt met 1 behoorlijk klein.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 10:12
Gimme more beer
Citaat:
Koen schreef op 22-06-2005 @ 10:55 :
Mycom is vaak erg soepel wat dat betreft. Volgens mij geeft Iiyama zelf geen garantie onder de 3 dode pixels, maar het zou kunnen dat Mycom dat wel voor je regelen wilt.

Ik heb mijn bij Mycom gekochte TFT daar eerst een keer uit laten pakken en aan laten zetten, zodat je met eigen ogen zien kan of er een defecte pixel in zit. Als dat daar al niet het geval is, is de kans dat je er thuis komt met 1 behoorlijk klein.
Ach ja en anders kan ik hem altijd nog terugbrengen met de boodschap "hij bevalt niet". Vobis zit ernaast
Oud 22-06-2005, 10:25
Jolt
Jolt is offline
Had dan een eizo gekocht
Oud 22-06-2005, 10:26
Gimme more beer
Citaat:
Jolt schreef op 22-06-2005 @ 11:25 :
Had dan een eizo gekocht
nee
Oud 22-06-2005, 11:04
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Jolt schreef op 22-06-2005 @ 11:25 :
Had dan een eizo gekocht
idd
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 11:07
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
tis toch zo dat een pixel midden op t scherm eerder reden voor omruil is dan een pixel aan de rand van t scherm, of niet soms ?
Oud 22-06-2005, 13:04
twain4me
twain4me is offline
nieuw is simpel.. je betaald voor een werkend product de winkel is zelfs verplicht zonder vragen te ruilen, je mag je nu eenmaal bedenken van de nederlandse wet.

winkels met de soepelere omgangsregelingen, maken er gewoon een DOA scherm van ,dat is wel zo netjes voor de klant.

Laatst gewijzigd op 22-06-2005 om 13:06.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 13:19
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
twain4me schreef op 22-06-2005 @ 14:04 :
nieuw is simpel.. je betaald voor een werkend product de winkel is zelfs verplicht zonder vragen te ruilen, je mag je nu eenmaal bedenken van de nederlandse wet.

winkels met de soepelere omgangsregelingen, maken er gewoon een DOA scherm van ,dat is wel zo netjes voor de klant.
DOA met een dode pixel?Krijgen ze veel schermen terug.
Oud 22-06-2005, 13:22
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Jolt schreef op 22-06-2005 @ 14:19 :
DOA met een dode pixel?Krijgen ze veel schermen terug.
Ik zeg toch dat ze er dan een doa van MAKEN.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 13:29
Jolt
Jolt is offline
Denk je dat de fabrikant elk scherm met een dode pixel terug nemen?

Zit niet voor niks bij de meeste fabrikanten een garantie van 4 of 5 dode pixels. Die goed zichtbaar zijn.
Oud 22-06-2005, 14:28
Gimme more beer
Iiyama wil hem wel vervangen, maar Mycom heeft geen vervangend scherm op voorraad, ik wacht daar maar op dan
Oud 22-06-2005, 14:36
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Jolt schreef op 22-06-2005 @ 14:29 :

Zit niet voor niks bij de meeste fabrikanten een garantie van 4 of 5 dode pixels. Die goed zichtbaar zijn.
die maak je dan toch...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 14:45
Jolt
Jolt is offline
Denk je dat dat niks kost?

Tijd kost geld!
Oud 22-06-2005, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 22-06-2005 @ 14:29 :

Een winkel als Mycom daarentegen, als detaillist, is in zijn bedrijfsvoering veel beter aangepast op vele, niet omvangrijke transacties met eindgebruikers. Daarom geven die hier ook een verder strekkende garantie dan Iiyama zelf.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 15:14
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Jolt schreef op 22-06-2005 @ 15:45 :
Denk je dat dat niks kost?

Tijd kost geld!
daarom betaal je ook net ietsje meer dan bij de goedkoopste inet dozenschuiver. dat is service van de zaak
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten