Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2005, 22:59
Severus
Severus is offline
Hoi,

Een uur geleden kwam hier een gewond egeltje kattenbrokken eten. Hij is er nog steeds, maar dan iets verderop, bij een boom - hij is daar naartoe gegaan omdat onze hond bij hem/haar kwam snuffelen.

De linkerpoot van het egeltje is helemaal opgezwollen en hij sleept het mee als hij loopt - hij kan er helemaal niet meer op lopen.

Nu zouden we natuurlijk zo'n egelopvanghuis kunnen bellen, maar ik heb een vraagje - moet je voor zo'n egeltje betalen als je hem daar brengt? En moet je hem brengen, of kunnen ze 'm ook halen?
Oud 27-05-2005, 23:17
0oFZo0
0oFZo0 is offline
voor zover ik weet is dat gratis. Ik weet niet of ze hem ook komen halen, misschien wel. Anders misschien de dierenambulance?
zorg er in ieder geval voor dat hij eten/drinken (geen melk!) heeft, en dat je hond hem niet pakt
Oud 28-05-2005, 00:16
MTpower
MTpower is offline
geef hem wat kattenbrokjes en wat water, je kan hem gewoon ff naar die egelopvang brengen (pak hem niet met je blote handen, ze zitten vaak vol met parasieten).
Anders moet je even een belletje geven en dan komen ze hem wel ophalen lijkt mij.
Het kost niets!! (hier niet iig)
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 10:50
Severus
Severus is offline
Bedankt voor de reacties.

Ik wou de egelopvang gaan bellen vanmorgen, maar het egeltje is er niet meer. Hij is uit het doosje gekropen 's nachts (veel sites zeiden dat ik hem in een doosje moest doen; heb ik ook gedaan, maar het doosje dan wel op zijn zij gelegd zodat hij eruit kon als hij wilde). Ik had niet verwacht dat hij echt weg zou gaan, omdat hij gewond is.

Ik ga even alle struiken afzoeken of hij misschien daar in zit; we hebben een redelijke tuin, maar die is niet door hekken omsingeld - maar door akkerland. Maar persoonlijk lijkt het me sterk dat zo'n egeltje in een akker gaat lopen en slapen, het is namelijk veel te open.

Misschien dat hij vanavond weer terugkomt - maar dan is het sowieso nog onhandig, want de volgende dag is het dan zondag - en dan is dat opvangcentrum vast dicht.

*zucht* Helaas, pindakaas.
Oud 28-05-2005, 14:16
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Dat is de natuur, je hebt in ieder geval gedaan wat je kon .
Misschien komt hij nog terug.

Wij hadden ook een keer een egeltje gevonden, zat ook onder het bloed. Hebben we voorzichtig gewassen en de volgende dag was hij al een stuk beter. Een paar dagen later hebben we hem toen vrij gelaten in het bos.
Oud 28-05-2005, 16:56
AngelLena
AngelLena is offline
Als ie nou weer terugkomt, bel de dierenambulance, die brengen em gratis weg naar een opvang waar ze het beestje kunnen verzorgen.
Oud 17-06-2005, 18:22
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
Severus schreef op 27-05-2005 @ 23:59 :
Hoi,

Een uur geleden kwam hier een gewond egeltje kattenbrokken eten. Hij is er nog steeds, maar dan iets verderop, bij een boom - hij is daar naartoe gegaan omdat onze hond bij hem/haar kwam snuffelen.

De linkerpoot van het egeltje is helemaal opgezwollen en hij sleept het mee als hij loopt - hij kan er helemaal niet meer op lopen.

Nu zouden we natuurlijk zo'n egelopvanghuis kunnen bellen, maar ik heb een vraagje - moet je voor zo'n egeltje betalen als je hem daar brengt? En moet je hem brengen, of kunnen ze 'm ook halen?
het beste kan je em naar opvang brengen, ja, bij ons zit het bij de vogelrampenfonds.. heb je enig idee hoe het pootje komt? Zit er een wond op ofzo?
Groetjes, Kauw
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 06:00
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Kauw schreef op 17-06-2005 @ 19:22 :
het beste kan je em naar opvang brengen, ja, bij ons zit het bij de vogelrampenfonds.. heb je enig idee hoe het pootje komt? Zit er een wond op ofzo?
Groetjes, Kauw
Wel netjes het hele topic lezen he?
En kijk ook eens naar de datum
Citaat:
Severus schreef op 28-05-2005 @ 11:50 :

Ik wou de egelopvang gaan bellen vanmorgen, maar het egeltje is er niet meer.
Oud 25-06-2005, 10:53
tuinkabouter
tuinkabouter is offline
egels vinden melk errug lekker, dus gewoon geven. Dat ze er ziek van worden is achterhaald. Het is allang aangetoond dat melk gezond is voor egels. Tomaat vinden ze ook lekker. Niet in plakjes snijden maar gewoon een hele tomaat geven.
Oud 25-06-2005, 10:55
Cookie
Cookie is offline
Volgens mij kost t wel geld.
Mnmoeder werkt op een dierenartsenpraktijk en daar had laatst een halve klas een gewond vogeltje gebracht, volgens mn moeder koste dat wel wat...of ze bedoelde de kosten die de dierenopvang er aan maakt.
Oud 27-06-2005, 18:40
perfect circle
perfect circle is offline
Mocht je ooit nog een keer een gewond egeltje vinden, dan mag je die gewoon naar het dierenasiel brengen hoor. Geen kosten aan verbonden. Ik werk zelf ook in een asiel en verzorg regelmatig gewonde egeltjes.
Wij geven ze gewoon kattenbrokken en kattenblikvoer (die met de vierkantje stukjes) en dat gaat erg goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten