Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2005, 21:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vorige week heb ik hier al een topic gehad omdat ik pijn had in mijn kleine teen. Ik ben toen naar de dokter geweest en die dacht dat ik mijn middenvoetsbeentje gebroken had (stressfractuur). Ze vond alleen dat ik eerst moest kijken of de pijn met ontstekingsremmende zalf overgaat omdat het ook een ontsteking oid kon zijn. Ik smeer nu sinds zaterdag met die zalf maar het lijkt niet echt over te gaan.

Ik mag er eigenlijk niet op lopen maar ik heb geen krukken gekregen dus ik kan eigenlijk niet anders. Probeer het wel tot een minimum te beperken maar je loopt toch meer dan je zou denken. Sporten of wandelen oid mag ik ook niet.

Ik vind het alleen heel vervelend en weet niet echt goed hoe ik ermee om moet gaan. Ik slaap ook heel slecht want als ik met mijn voet op mijn hiel lig dan trekt de pijn helemaal door mijn hele voet.

Is er iemand die al eerder een botje in zijn voet gebroken heeft? Hoe moest je daar toen mee omgaan? Mocht je er op lopen of niet? Heeft iemand misschien tips hoe ik beter kan slapen? Hoe ik er zo min mogelijk op kan lopen? (ik dacht eerst op de binnenkant van mijn voet lopen maar ben dan bang dat het allemaal verschuift en fout aangroeit, is dat zo?) Als het echt gebroken is en ik laat volgende week foto;s maken, wat gebeurt er dan mee, gips, spalk, ...?

Oftewel: alle verhalen en tips zijn heel erg welkom
Oud 21-06-2005, 22:31
Warsocket
Warsocket is offline
middevoetsbeentje gekneust 2x
en dat doet idd pijn hoe je gaat liggen

maat probeer z te gaan liggend a th het het minste pijn odet
voet buiten bed hangen ofzo

maar voor het lopen weet ik nix
ik mocht wel lopen (ookal deed het goed zeer)
Oud 22-06-2005, 09:57
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Hoe krijg je dat nou weer voor mekaar zus Ik zou proberen een kussen op je voeteneinde te leggen, en daar die voet op te leggen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 10:39
Verwijderd
Dat met een kussen is idd wel een aardig idee, al zou ik het kussen dan onder je onderbeen leggen, zodat je voet er niet op ligt.

En misschien voordat je gaat slapen (alleen dan, anders overbelast je het misschien) wat pijnstilling innemen?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 12:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat met dat kussen zal ik dan eens uitproberen, misschien helpt dat wel ja.

Is het aan te raden om met krukken te lopen of niet?
Oud 22-06-2005, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-06-2005 @ 13:28 :
Dat met dat kussen zal ik dan eens uitproberen, misschien helpt dat wel ja.

Is het aan te raden om met krukken te lopen of niet?
Krukken lijken me zeker aan te raden!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 16:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hmm, heb ik net uitgezocht waar ik krukken enzo kan huren heb ik er natuurlijk weer minder last van

Ik zit een beetje in dubio, het voelt zo aanstellerig als ik met krukken ga lopen terwijl ik nu niet zoveel pijn heb maar het voelt gewoon eng om op iets te lopen wat hoogstwaarschijnlijk gebroken is en mijn huisgenootje had ook wel gelijk toen ze zei dat ik beter nu een weekje met krukken kan lopen dan dat ik er straks last van heb als ik op vakantie ga. Wat zouden jullie aanraden?

Iemand een idee wat het kost om krukken te huren voor een weekje ofzo? Weet iemand ook hoelang ik met zo'n gebroken botje zoet ben?
Oud 22-06-2005, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-06-2005 @ 17:07 :
Hmm, heb ik net uitgezocht waar ik krukken enzo kan huren heb ik er natuurlijk weer minder last van

Ik zit een beetje in dubio, het voelt zo aanstellerig als ik met krukken ga lopen terwijl ik nu niet zoveel pijn heb maar het voelt gewoon eng om op iets te lopen wat hoogstwaarschijnlijk gebroken is en mijn huisgenootje had ook wel gelijk toen ze zei dat ik beter nu een weekje met krukken kan lopen dan dat ik er straks last van heb als ik op vakantie ga. Wat zouden jullie aanraden?

Iemand een idee wat het kost om krukken te huren voor een weekje ofzo? Weet iemand ook hoelang ik met zo'n gebroken botje zoet ben?
Worden de krukken niet vergoed? Mijn krukken werden voor zes maanden vergoed, toen zat ik in een standaard ziekenfonds pakket, dus geen aanvullende dingen ofzo. Geen idee of 't duur is om die dingen zelf te betalen, kan me niet voorstellen dat 't enorm duur is...

Maar goed, ik zou dus ook zeker een week op krukken lopen en die voet echt niet belasten. Kijk dan eens hoe het gaat, probeer er een beetje op te lopen. Als dat gewoon zonder pijn gaat, dan kun je de krukken best weer weg doen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 16:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 22-06-2005 @ 17:20 :
Worden de krukken niet vergoed? Mijn krukken werden voor zes maanden vergoed, toen zat ik in een standaard ziekenfonds pakket, dus geen aanvullende dingen ofzo. Geen idee of 't duur is om die dingen zelf te betalen, kan me niet voorstellen dat 't enorm duur is...

Maar goed, ik zou dus ook zeker een week op krukken lopen en die voet echt niet belasten. Kijk dan eens hoe het gaat, probeer er een beetje op te lopen. Als dat gewoon zonder pijn gaat, dan kun je de krukken best weer weg doen.
Mja, ik moet ze in Belgie halen en dan moet ik alles iig eerst zelf betalen en dan hopen dat ik het terug kan krijgen van de verzekering dus dat is afwachten. Wil alleen een idee hebben hoeveel geld ik mee moet nemen maar ik heb al ergens op internet zien staan dat het 10 euro was voor 1 maand maar dat vond ik wel erg goedkoop.

Mja, ik kan er nu wel op lopen zonder dat het echt veel pijn doet maar misschien is het morgen wel weer anders en ik weet eigenlijk ook niet of het kwaad kan dat ik er op loop (het lijkt me beter dat ik er niet op loop) maar het is zo moeilijk in te schatten hoe lang ik er dan mee moet lopen.
Oud 22-06-2005, 16:35
Verwijderd
Als je pijn hebt lijkt het me niet goed om er op te lopen, zeker niet als het heel veel pijn doet.

Wat is precies moeilijk in te schatten? Hoe lang je met krukken moet lopen? Ik zou het alleen nu even doen tot je weer naar de dokter gaat. Dan kan die wel verder kijken en je eventueel vertellen of en zo ja, hoe lang je nog met die krukken moet lopen ed.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 16:42
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-06-2005 @ 17:35 :
Als je pijn hebt lijkt het me niet goed om er op te lopen, zeker niet als het heel veel pijn doet.

Wat is precies moeilijk in te schatten? Hoe lang je met krukken moet lopen? Ik zou het alleen nu even doen tot je weer naar de dokter gaat. Dan kan die wel verder kijken en je eventueel vertellen of en zo ja, hoe lang je nog met die krukken moet lopen ed.
Mja, het probleem is dat het gister bijvoorbeeld meer pijn deed dan de dag ervoor en dan vandaag weer heel weinig. Ik kan morgen nog krukken gaan halen maar daarna niet want het weekend ben ik bij mijn vriend dus ik vind het moeilijk om in te schatten of ik ze dan nodig ga hebben of niet.

Mja, ik denk dat ik even afwacht hoe het morgen gaat en er dan om ga en dan voor een weekje ofzo. Ik moest eerst foto's laten maken voor ik terugging naar de dokter als ik er na een week (na zaterdag dus) nog last van had maar daar mocht ik ook mee wachten tot na de examens dus ik weet nog niet wat ik daar mee doe, misschien wacht ik wel tot ik thuis ben, dat is allemaal wat makkelijker.
Oud 22-06-2005, 16:47
Verwijderd
Dan ga je morgen krukken halen? Ik denk dat het geen kwaad kan om ze te halen en mee te nemen naar je vriend, je zult toch ook met het openbaar vervoer moeten om bij hem te komen, neem ik aan? Ik denk dat je alleen daarvoor al beter gewoon krukken bij je kunt hebben (laten mensen je als het druk is ook nog zitten, nog een voordeel ). Anders weet je vrijwel zeker dat je daarna nog veel meer pijn zult hebben, plus dat ik denk dat het ook gewoon heel slecht is voor je voet om er veel op te staan ed.

Foto's laten maken zou ik zo snel mogelijk doen, als het gebroken is is het wel zo handig om dat snel te weten, voordat het begint te helen of je het erger maakt dan het nu is ed. Daar zou ik iig niet mee wachten als je na een week nog zoveel pijn hebt.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 16:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-06-2005 @ 17:47 :
Dan ga je morgen krukken halen? Ik denk dat het geen kwaad kan om ze te halen en mee te nemen naar je vriend, je zult toch ook met het openbaar vervoer moeten om bij hem te komen, neem ik aan? Ik denk dat je alleen daarvoor al beter gewoon krukken bij je kunt hebben (laten mensen je als het druk is ook nog zitten, nog een voordeel ). Anders weet je vrijwel zeker dat je daarna nog veel meer pijn zult hebben, plus dat ik denk dat het ook gewoon heel slecht is voor je voet om er veel op te staan ed.

Foto's laten maken zou ik zo snel mogelijk doen, als het gebroken is is het wel zo handig om dat snel te weten, voordat het begint te helen of je het erger maakt dan het nu is ed. Daar zou ik iig niet mee wachten als je na een week nog zoveel pijn hebt.
Mja, je hebt mijn gedachten wel bevestigd nu eigenlijk. Ik bedacht me net al dat nu als ik gewoon thuis op mijn kot zit ik waarschijnlijk veel minder loop als dat weekend bij hem dus ik ga morgen krukken halen (als ik dan in de spits reis hoef ik idd ook niet te staan denk ik ), ik kan ze waarschijnlijk gewoon het beste bij me hebben ook al heb ik ze niet heel hard nodig maar met het reizen (trein, bus idd) lijkt het me oek wel handig (of juist niet )

Als ik zondag nog het idee heb dat het niet met die zalf overgaat dan ga ik maandag bellen om foto's te maken, dan heb ik iig ook die week afgewacht en ben ik ook niet super laat.
Oud 22-06-2005, 16:52
Verwijderd
(Maar ook met krukken zou ik toch niet meer lopen dan nodig is...dus geen strandwandeling (ja, lekker met die krukken ) van 20 km gaan maken oid. Bovendien krijg je dan waarschijnlijk ook last van je armen en handen, dat had ik iig wel toen ik met krukken liep. )
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 14:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Okee, ik heb nu dus krukken maar het lopen ermee valt toch wel tegen, val steeds om enzo. Heeft er iemand tips want ik moet er morgen wel mee met de trein.
Oud 23-06-2005, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-06-2005 @ 15:00 :
Okee, ik heb nu dus krukken maar het lopen ermee valt toch wel tegen, val steeds om enzo. Heeft er iemand tips want ik moet er morgen wel mee met de trein.
Ik zie veel mensen altijd raar springen op krukken, ze zetten ze veel te ver voor zich neer en zwaaien heel raar door. Zet ze een stap voor je neer en hups dan net iets voor de krukken, niet zwaaien ofzo. Dan loop je veel stabieler en kun je ook veel sneller lopen op den duur. Zorg ook dat je de krukken goed op de grond zet, niet schuin ofzo. Als je 't eenmaal doorhebt, gaat 't heel makkelijk.
Je handen kunnen misschien wat last krijgen van de handvaten, er zijn mensen die washandjes om de handvaten binden; dan is het zachter. Maar ik vond dat nooit fijn.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 14:49
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-06-2005 @ 15:00 :
Dokter Weaver Gewoon ergens met je kont tegenaan leunen, en die stukken ff vasthouden, beetje schuin zetten als je weer opstaat.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 16:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 23-06-2005 @ 15:30 :
Ik zie veel mensen altijd raar springen op krukken, ze zetten ze veel te ver voor zich neer en zwaaien heel raar door. Zet ze een stap voor je neer en hups dan net iets voor de krukken, niet zwaaien ofzo. Dan loop je veel stabieler en kun je ook veel sneller lopen op den duur. Zorg ook dat je de krukken goed op de grond zet, niet schuin ofzo. Als je 't eenmaal doorhebt, gaat 't heel makkelijk.
Je handen kunnen misschien wat last krijgen van de handvaten, er zijn mensen die washandjes om de handvaten binden; dan is het zachter. Maar ik vond dat nooit fijn.
Dankje, hier kan ik wel wat mee

Ik vind het nog altijd wel moeilijk maar het lukt al wat beter. Ik heb alleen moeite om af te remmen, als ik een recht stuk loop heb ik zoveel vaart dat ik niet kan stoppen, hoe voorkom ik dat?

Dat recht neerzetten vind ik nog wel lastig, krijg dan last van mijn polsen. Met mijn handen gaat het nog wel, heb washandjes geprobeerd omdat het anders zo plakt met dit weer maar dat vind ik maar eng, dat glijdt want het zit niet echt goed vast. Heb nu wel zo'n heel moe gevoel in mijn armen maar dat zal wel wennen.

Ik ga vanavond nog maar een beetje oefenen op de gang denk ik, ik moet morgen met mijn rugzak met de trein mee dus dan moet het wel wat soepeler gaan dan nu.

Regels voor berichten