Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Hoi Ithil, Als ik dit gedichtje zo lees, heb ik het gevoel dat je wel wat tips kunt gebruiken voor het dichten. Want zo'n gedicht kan ik niet echt 'geniaal' noemen. Sorry. Hier volgen de tips: 1) Het is niet per se nodig dat je gedicht rijmt. Je loopt de kans als je een AABBCC-schema of iets dergelijks gebruikt, dat het op een 'sinterklaas-gedicht' gaat lijken. Probeer eens zonder rijm een gedicht te maken, of slechts 2 regels die rijmen bijvoorbeeld. 2)Dicht over iets waarbij de lezer zich een beeld kan vormen. Ookal is het fictief. Bij dit gedicht kan ik me niets voorstellen bij 'de smaak van een kind'. En bij 'kleine sterren die in het einde staan'. 3)Probeer onduidelijkheden te voorkomen. Zoals de kleur oranje die uit het niets in je gedicht komt, en eigenlijk geen waarde heeft. 4)Lees je gedicht door alsof ze van iemand anders is. En bedenk eens wat jijzelf van het gedicht vindt. De foutjes die je ontdekt kun je dan nog verbeteren. Ik hoop dat je er wat mee kunt. En dat je kritiek op prijs stelt. Veel succes! Liefs, Azalea. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat zou je doen met degene boven je als je die zou meeten #2? Verwijderd | 500 | 09-07-2006 17:56 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het kleine vraagjes over geloven topic T_ID | 501 | 29-06-2006 23:21 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Ramadan ibrahim | 309 | 27-11-2004 09:47 | |
ARTistiek |
[foto] Summernights... ShaHh | 19 | 27-01-2004 14:02 | |
Liefde & Relatie |
Vriend = moslim --> ramadan Princesita | 32 | 04-11-2003 12:26 | |
Verhalen & Gedichten |
~ Jouw afscheid is een zonsondergang ~ Anne | 15 | 09-04-2002 19:56 |