Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2005, 20:57
de Pen
de Pen is offline
Ligt het aan mij, of waren de Durex topsafe condooms vroeger wél met zaaddodend glijmiddel?
Ik was er namelijk bijna 100% zeker van, maar nu er een een gaatje bleek te hebben en ik eens grondig de doos bestudeerde, staat er alleen "met extra glijmiddel" op.

Is dat dus veranderd, en zo ja: wanneer?

Welke condooms hebben wél een zaaddodend glijmiddel? Want dan is het stukken minder onveilig als dat ding opeens scheurt (en minder waarschijnlijk dat het uberhaupt scheurt).

Poeh. Klotecondooms.
Oud 25-06-2005, 21:21
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Er zijn gewoon heel veel soorten dus ik denk dat de soort die jij zoekt er vast ook nog wel zou zijn! Ik denk dat je dat gewoon het beste even kunt vragen bij de drogist o.i.d.
Oud 25-06-2005, 21:23
Muchacha
Muchacha is offline
Van deze site

Durex Topsafe
Durex Topsafe condooms (12 stuks in een doosje) bieden extra bescherming tegen zwangerschap en sexueel overdraagbare aandoeningen. Durex Topsafe is een glad, roze condoom, voorzien van een reservoir en een zaaddodend en virus-inactiverend (in-vitro)glijmiddel met Nonoxynol-9. Nonoxynol-9 helpt HIV, het AIDS-virus, te inactiveren.

Durex Elite
Durex Elite (12 stuks in een doosje) zitten extra plezierig door hun anatomische vorm. Deze glad, roze condooms zijn voorzien van een reservoir en zaadodend glijmiddel . Het glijmidddel met Nonoxynol-9 helpt zwangerschap en sexueel overdraagbare aandoeningen (SOA). Nonoxynol-9 helpt HIV, het AIDS-virus, te inactiveren

Ik heb de Elite-condooms, en daar staat op niet-zaaddodend dus volgens mij is het echt allemaal verschillend en moet je op het doosje kijken voor je het koopt...

Lijkt me wel handig dat er condooms zijn die het aids-virus helpen inactiveren...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 21:27
Verwijderd
Muchacha, ik heb het er ook nog niet op zien staan en op de site van Durex staat het zelf ook niet als 'apart punt' aangegeven, dus ik twijfel. Ga er maar uit van niet (en ja TS dat suckt).
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 23:00
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Vraag gewoon aan de drogist
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 23:28
Verwijderd
Citaat:
Ici-Paris_# schreef op 26-06-2005 @ 00:00 :
Vraag gewoon aan de drogist
alsof de mederwerk(st)ers achter de kassa van de DA, Etos of Kruidvat werkelijk weten waar ze over praten.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 01:21
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 26-06-2005 @ 00:28 :
alsof de mederwerk(st)ers achter de kassa van de DA, Etos of Kruidvat werkelijk weten waar ze over praten.
offtopic: Je mag bij een drogisterij tegenwoordig niet meer werken zonder eerst een opleiding of cursus gevolgd te hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 02:16
Verwijderd
Citaat:
Mandarijntje schreef op 26-06-2005 @ 02:21 :
offtopic: Je mag bij een drogisterij tegenwoordig niet meer werken zonder eerst een opleiding of cursus gevolgd te hebben.
ja? Zou 't niet weten. De vies en slecht afgedrukte a4tjes met 'personeel gezocht, jonge leeftijd, parttime' op de ramen van de etalage doen anders vermoeden.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 10:48
EggeD
EggeD is offline
Ik vind dat Durex hier wel voor wat meer verantwoordelijkheid moet zorgen hoor - 't is niet het minste.
Oud 26-06-2005, 11:21
poepdrol
poepdrol is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 26-06-2005 @ 03:16 :
ja? Zou 't niet weten. De vies en slecht afgedrukte a4tjes met 'personeel gezocht, jonge leeftijd, parttime' op de ramen van de etalage doen anders vermoeden.
Je hebt het niet begrepen, iedereen kan het leren...
Oud 26-06-2005, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Sovreze schreef op 26-06-2005 @ 00:28 :
Zo te horen weet jij het wel ja
Mijn zus werkt bij de Etos, dan wel alleen op zaterdag, is twintig studeert gewoon en als ze iemand iets aanbeveelt of een vraag beantwoordt weet ze heus wel waar ze het over heeft.

Voor de rest stond het er volgens mij wel op toen ik ze kocht (vrij lang geleden)
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 18:48
Lorelei
Lorelei is offline
Op fetherlite staat: Transparante, gevormde condooms van natuurlijke rubber latex, voorzien van een reservoire en niet-zaaddodend (!!) glijmiddel. (doosje is 3 weken geleden of zo gekocht)

Op performa staat: Transparante, gevormde condooms van natuurlijke rubber latex, voorzien van een reservoir en glijmiddel met benzocaine 5%. (doosje is een paar maanden geleden gekocht, afrader )

Performa condooms zijn natuurlijk niet "normaal" maar op fetherlite staat iig dat er geen zaad-dodend spul op zit. Ik dacht ook dat dat vroeger anders was..
Oud 26-06-2005, 19:02
Monroe
Monroe is offline
safer kan niet

Regels voor berichten