![]() |
|
![]() |
hey. Er is iets vervelends aan de hand. Een paar weken geleden kreeg ik van een vriend een site, en zei dat ik die moest bezoeken. Als je die site bezoekt, start je pc opnieuw op. Dus ik lachen, en daarna deed ie het gewoon weer. Ik probeerde het voor de grap ook bij een vrien(echt een flauwe zieke grap ik weet het) en hij kon zijn pc niet meer opstarten en moest een nieuw account aan maken. Ik probeerde het op dezelfde tijd dat ik het naar die ene gozer stuurde bij een andere gozer. Die was echt boos geworden(logisch) en bij hem doet ie heel vaag nu. Dit is zijn verhaal:
'Gulioz gaf me een link, ik klik er op, pc crashed en valt uit... (zomaar)... Daarna wil ik opstarten, gaat hij zeuren dat er een floppydrive in had moeten zitten. Ok, weg gehaald in bios. Dag Later, probeert op te starten, weigert, Valt steeds weer terug uit.. (zelfde als 1e keer). Uiteindelijk lukt het dan toch om hem aan te krijgen.. 2e dag: Opstarten weer een probleem, Valt nu Nog meer uit... Heb een dikke Ventilator boven op me kast gezet (die open was). en geeft wat minder, maar nog steeds problemen, tijdens windows opstarten valt pc weer uit, file_system beschadigd...' Ik hoop echt dat iemand weet wat ik moet doen, want ik snap er helemaal niets van en ik wil het alleen maar rechtzetten!! Gulioz btw de link is NIET OPENEN!!!!!!!!! http://www.jgiannotti. com/pwned/crash.html NIET OPENEN!!!!!! |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ook met Firefox trouwens ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar dat dit een blijvende fout geeft vind ik vreemd
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Nee, gewoon XP. ![]() Screenshot: ![]()
Laatst gewijzigd op 23-06-2005 om 09:24. |
![]() |
||
Citaat:
maar hij doet het altijd als is soms me webcam aansluit paf pc uit osm als ik pssig tegen de kast aantrap en altijd heeft mijn readon het gedaan
|
![]() |
|
Idd, dat die kerel zijn pc stuk is ligt heus niet aan de website.
Trouwens, jij mag dan misschien die link doorgestuurd hebben, hij heeft er wel op geklikt eh. Misschien dom, maar jij kan toch niet verantwoordelijk zijn voor de websites die die andere kerel bezoekt, zelfs al geef je een link door. Dit je hem een verontschuldiging schuldig bent, okee. Dat je hem geld moet betalen, dikke zever!!!
||
Citaat:
laat em maar lekker mouwen
|
vermoedelijk heeft-ie zo'n goedkoop rammelfannetje op z'n processor dat al máánden geleden is vastgelopen, en nu met de hitte vermoedelijk de doodsklap gaf.
'k zou niet betalen zeg, kom nou.... edit: computer crasht niet eens op die URL zeg ![]()
Laatst gewijzigd op 25-06-2005 om 18:28. |
![]() |
|
Laten we het wetboek eens erbij pakken.
Artikel 6:162 BW is ongeveer de basis van het aansprakelijkheidsrecht. Dit artikel geeft de vereisten aan voor aansprakelijkheid. Aan alle vereisten moet voldaan zijn om een aansprakelijkheidsstelling tot een succes te brengen. we nemen ze 1 voor 1 door: 1. Toerekening aan de dader Kan de schade aan de computer worden toegerekend aan de dader? Dat lijkt mij duidelijk het geval. De schade aan de computer (smelten fan + moederbord) kan jou niet worden toegerekend. 2. Schade Er moet sprake zijn van schade. Er is inderdaad schade, dus aan dit punt is voldaan. 3. Causaal verband Er moet een "oorzakelijk" verband zijn tussen jouw handeling en de veroorzaakte schade. De schade is uitdrukkelijk niet het gevolg van het handelen van jou. 4. Onrechtmatige daad Het kapot maken van de computer van iemand is een onrechtmatige daad. Maar is daar in dit opzicht ook sprake van? Waarschijnlijk is de PC ten gevolge van een eigen gebrek kapot gegaan en niet door een onrechtmatige handeling van jou. Conclusie: je kan niet aansprakelijk worden gesteld op grond van het Burgerlijk Wetboek. (nare man: correct me if I'm wrong) Edit: klein foutje Laatst gewijzigd op 26-06-2005 om 14:29. |
![]() |
|
lol, proc+mobo gesmolten door het bezoekn van een website. Als dat kon was dit al zover uitgebuid dat het waarschijnlijk in het nieuws was gekomen. hmm "2.000.000 computers gesmolten door website"
![]()
|
![]() |
sorry als ik het verkeerd begrepen heb, maar hij zei: 'M'n pc is gaan roken en stinken' .. 'Moederbord en cpu zijn doorgebrand' .. 'Gister gelijk maar nieuwe besteld, zit nu @ pa's pc' .. '@ me mobo stonden toen 8 van die gesmolten dingen.' (das toch hetzelfde als gesmolten?)
Hij heeft een A-merk Dell, en hij had nog iets wat geloof ik niet echt klopte: Ik zei: 'Hm... die code die jij net zei : alert previous startup failure due thermal , komt niet voor bij dell support van Optiplex' (hij heeft een Optiplex GX 270) en die code zei hij ![]() btw allemaal, ik vind het echt tof dat jullie mij helpen ![]() Mijn vader krijg vandaag(maandag) uitslag van de verzekering, en als dat nou 'nee we verzekeren het niet' is, wat zal ik dan tegen die sander zeggen? Hij zei iets over een factuur en een aangifte of zoiets. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Dat ding was waarschijnlijk al lang kapot en nu heeft ie eindelijk de geest gegeven. Als ie je een factuur geeft dan versnipper je die en als ie écht aangifte gaat doen dan wordt dat natuurlijk niks, er is totaal geen bewijs en iedereen met een béétje verstand van computers zal je kunnen vertellen dat het onmogelijk is dat een computer kapot gaat door een website te bezoeken. Zéker niet als ie al 8 kapotte elco's op zijn moederbord heeft zitten. Wat een lachertje ![]()
||
Citaat:
Heeft niets te maken met computers, gewoon een algemeen aansprakelijkheidsartikel. *wettekst* Laatst gewijzigd op 27-06-2005 om 17:18. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|