Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2005, 20:57
I love stars
I love stars is offline
Als ik heel erg moe ben, grote slaap te kort.

Op een gegeven moment lig ik dan in bed , doe mijn ogen dicht, word zwart doe ze weer open (voor mij is er geen tijd verstreken) en er zijn ongeveer 4 uur voorbij en ik voel me een stuk wakkerder.

Volgens vriend van mij is dit waarschijnlijk flauwvallen.

Ik vind het een snelle manier van slapen...

Wat vinden jullie hiervan..?

en hebben jullie nog wat tips tegen hyperactiviteit als je moet slapen ..?

edit: vriend moet zijn mijn allerliefst vriendje waarvan ik heel erg van houd. Zou goed Laurens ?

Laatst gewijzigd op 07-07-2005 om 21:32.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 21:00
Lente
Lente is offline
dus je slaapt 4 uur terwijl jij denkt dat het paar minuutjes zijn? das toch niet zo heel gek, heb i8k ook vaak iig. flauwvallen is toch wel iets heeeel anders hoor. als ik flauwval heb ik heb gevoel uuuuren weggeweest te zijn terwijl het een minuut was
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 21:05
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Lente schreef op 07-07-2005 @ 22:00 :
dus je slaapt 4 uur terwijl jij denkt dat het paar minuutjes zijn? das toch niet zo heel gek, heb i8k ook vaak iig. flauwvallen is toch wel iets heeeel anders hoor. als ik flauwval heb ik heb gevoel uuuuren weggeweest te zijn terwijl het een minuut was
De slaap is droomloos

tis zwart en dan wakker

mja ik vond het ook niet zo abnormaal..
Oud 07-07-2005, 21:13
Krieltje
Krieltje is offline
ik heb hier zelf ook weleens last van gehad, ik denk iig niet dat het flauwvallen is, want zoals Lente schreef heb je bij flauwvallen het idee dat je uren bent weggeweest, of je weet helemaal niet dat je flauwgevallen bent.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 21:24
Roos
Roos is offline
Je valt niet zosnel 4 uur flauw, en ook niet alleen maar als je 's avonds in bed ligt.
Dat moet wel slapen zijn

Ik denk dat jij gewoon heel snel in een diepe slaap valt, terwijl andere mensen echt "voelen" dat ze langzaam in slaap geraken.
Oud 07-07-2005, 21:27
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Roos schreef op 07-07-2005 @ 22:24 :
Je valt niet zosnel 4 uur flauw, en ook niet alleen maar als je 's avonds in bed ligt.
Dat moet wel slapen zijn

Ik denk dat jij gewoon heel snel in een diepe slaap valt, terwijl andere mensen echt "voelen" dat ze langzaam in slaap geraken.
normaal duurt het uren bij mij, het in slaap vallen.

En ik weet altijd dat ik gedroomt heb. En als ik er op let kan ik gaan tellen hoevaak , hoewel ik me dan natuurlijk niet alle dromen kan herinderen.
Mja laatste dagen / weken bijna altijd nachtmerrie's ..

maar hoe kan je sneller in slaap vallen?
Oud 07-07-2005, 21:29
Roos
Roos is offline
Citaat:
I love stars schreef op 07-07-2005 @ 22:27 :
normaal duurt het uren bij mij, het in slaap vallen.

En ik weet altijd dat ik gedroomt heb. En als ik er op let kan ik gaan tellen hoevaak , hoewel ik me dan natuurlijk niet alle dromen kan herinderen.
Mja laatste dagen / weken bijna altijd nachtmerrie's ..

maar hoe kan je sneller in slaap vallen?
Er zijn veel truucjes voor: soms helpt een combinatie van dingen (moet je even in de search zoeken).
Misschien is er een reden voor jouw nachtmerries? Het is logisch dat je dan niet snel in slaap valt.
Oud 07-07-2005, 21:32
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Roos schreef op 07-07-2005 @ 22:29 :
Er zijn veel truucjes voor: soms helpt een combinatie van dingen (moet je even in de search zoeken).
Misschien is er een reden voor jouw nachtmerries? Het is logisch dat je dan niet snel in slaap valt.
neej das van de laatste tijd heb altijd al slaap problemen gehad.

De reden van langzaam inslapen is daarbij altijd aanwezig geweest.
Oud 07-07-2005, 21:47
Lente
Lente is offline
als ik niet kan slapen komt dat bijna altijd doordat ik lig te piekeren. Als ik me dan heel bewust op mijn ademhaling concentreer denk ik alleen daaraan waardoor ik snel in slaap val. dus je haalt rustig adem, als je inademt denk je 'adem in', als je uitademt denk je 'adem uit'. heel simpel en werkt bij mij goed
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 06:50
Verwijderd
Volgens mij weet niemand altijd dat/wat hij droomt, wat je niet weet, weet je immers ook niet, het valt door jezelf dus ook niet te controleren. Zelf heb ik het ook regelmatig dat ik zo weg ben en dan opeens weer wakker wordt, andere keren merk ik dat ik in slaap val. Ik kan me dan ook geen dromen herinneren, ook niet dat ik gedroomd heb.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 08:28
Verwijderd
Natuurlijk is dat geen flauwvallen. Allereerst val je nooit 4 uur flauw. En als je dan wakker zou worden, zou je je echt niet uitgeslapen voelen.
Dus: je slaapt gewoon .

En dat dromen, ik herinner me vrijwel nooit dromen. Maar dat is wel normaal. Het schijnt dat je meerdere dromen op een nacht hebt, en meestal kan je je daar dan hooguit 1 van herinneren.

Dat je zo snel in slaap valt, misschien omdat je zo oververmoeid bent?!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 16:06
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Lente schreef op 07-07-2005 @ 22:47 :
als ik niet kan slapen komt dat bijna altijd doordat ik lig te piekeren. Als ik me dan heel bewust op mijn ademhaling concentreer denk ik alleen daaraan waardoor ik snel in slaap val. dus je haalt rustig adem, als je inademt denk je 'adem in', als je uitademt denk je 'adem uit'. heel simpel en werkt bij mij goed
Ik heb 1 ding geleerd, ik mag niet op mijn ademhaling , spuug in mond of hard concentereren want dan gaat het fout.

Bang om dood te gaan etc.

edit: fout verbeterd , waarna Leonoor vraagt.

Laatst gewijzigd op 08-07-2005 om 16:15.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 16:11
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 08-07-2005 @ 17:06 :
Ik heb 1 ding geleerd, ik mag niet op mijn ademhaling , spuug in mond of hard liggen want dan gaat het fout.

Bang om dood te gaan etc.
Je mag er niet op liggen? Of bedoel je dat je je daar niet op mag concentreren? Als je dat bedoeld en het is omdat je bang bent om dood te gaan, dan lijkt het me handig als je iig probeerd om dat 'kwijt' te raken (eventueel met professionele hulp), want dat is geen realistische gedachte. Als je echt liggen bedoeld: hoe kan je op die eerste twee dingen liggen...?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 20:37
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-07-2005 @ 17:11 :
Als je echt liggen bedoeld: hoe kan je op die eerste twee dingen liggen...?
Niet haha

bedoelde concentreren heb het al verbeterd.

Regels voor berichten