Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2005, 11:04
vixen
vixen is offline
Ik heb echt heel erg pluizend haar. Het komt vooral omdat ik redelijk wat haaruitval heb en al die nieuwe kleine haartjes steken dan, als ik een staart heb, boven de lange haren uit. Heeft iemand enig idee hoe ik dit beter krijg, of is het gewoon een kwestie van geduld.
Oud 28-06-2005, 11:20
Gothic
Gothic is offline
alles afscheren, maar ik denk neit dat je dat wilt...
Oud 28-06-2005, 11:24
Verwijderd
Ik heb het ook, sinds ik m'n haar elke dag met conditioner was, is het een stuk minder geworden.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 14:13
Cait
Cait is offline
Ik had ook pluishaar, en had van alles geprobeerd.. sinds kort 'bestrijd' ik het als volgt:
Twee keer op een dag (1 keer meteen na het douchen) haren borstelen. Tijdens het douchen shampoo en daarna conditioner van Andrelon (Glad & Steil) erin gooien.
Dat scheelt al een stuk, maar als ik het helemaal weg wil hebben, heb ik ook nog een klein flesje achtig iets, ook van andrelon Glad&Steil. "Direct gladmakende creme" staat erop, voor "eigenwijs of pluizig haar."
Je haar wordt er niet vet van (wel zacht)! Het ruikt lekker en het is niet superduur, 2.89 voor 200ml.
Het kwam volgens mij ook als beste uit een test op tv, maar ik weet niet welke.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 15:24
Mara
Mara is offline
Conditioner gebruiken, niet föhnen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 16:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Cait schreef op 28-06-2005 @ 15:13 :
Ik had ook pluishaar, en had van alles geprobeerd.. sinds kort 'bestrijd' ik het als volgt:
Twee keer op een dag (1 keer meteen na het douchen) haren borstelen.
Oh nee, ik moet mijn haar absoluut never nooit borstelen als t droog is, dan krijg ik pas een pluisboel!!! Heb t nu ook al, maar dan kan ik er helemaal niets meer mee.

Ik was t ook vaak met conditioner. Verder is er vrij weinig aan te doen
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 17:52
Cait
Cait is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 28-06-2005 @ 17:13 :
Oh nee, ik moet mijn haar absoluut never nooit borstelen als t droog is, dan krijg ik pas een pluisboel!!! Heb t nu ook al, maar dan kan ik er helemaal niets meer mee.

Nadeel van borstelen wanneer het droog is, is dat het even statisch is bij mij. Maar dat is niet pluis, en zakt gelukkig vrij gauw weg
Maar fohnen helpt absoluut niet nee.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 18:06
Silent Moon
Silent Moon is offline
Ik heb het ook meestal de dag nadat ik mijn haar heb gewassen. Gebruik conditioner (maar ja, heb je al gedaan denk ik) en niet fohnen nee. Maar het ligt soms toch ook aan het weer? Want de ene keer pluist het helemaal niet. Succes iig
Oud 28-06-2005, 18:24
Crunchie
Crunchie is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 28-06-2005 @ 17:13 :

Misschien werkt het als je de borstel eerst nat maakt voordat je ermee door je haar gaat?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 18:26
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Crunchie schreef op 28-06-2005 @ 19:24 :
Misschien werkt het als je de borstel eerst nat maakt voordat je ermee door je haar gaat?
Neej dat maakt niet uit Mn haar wordt echt een afro kapsel. Heb ook krul in mn haar...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 18:36
Verwijderd
ik vind shampoo's van de blackhair shop altijd heel goed helpen
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 18:53
kenni
kenni is offline
Gliss kur anti-friss serum! Werkt goed (vind ik dan..)
Oud 28-06-2005, 20:21
Balance
Balance is offline
Conditioner.
Andrélon werkt geweldig bij mij
Oud 28-06-2005, 20:30
Verwijderd
Je kan beter een groffe kam gebruiken dan een borstel. Ik heb ook nog steeds (grr) pluishaar, maar een kam maakt je haar minder snel kapot dat een borstel, zeker als het nat is. Verder moet je proberen om je haar niet nat te borstelen/kammen want dan breekt je haar sneller af en maak je het probleem alleen maar erger. En je haar nooit droogwrijven, daar beschadig je het ook mee.

Voor de rest is alles al gezegd
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 20:38
Skilly
Skilly is offline
DAX maar ik heb dan ook krullen haar. Geen Hollandse haar.
Oud 29-06-2005, 15:07
wendytjuh9
wendytjuh9 is offline
Citaat:
Cait schreef op 28-06-2005 @ 15:13 :
Twee keer op een dag (1 keer meteen na het douchen) haren borstelen. Tijdens het douchen shampoo en daarna conditioner van Andrelon (Glad & Steil) erin gooien.
Dat scheelt al een stuk, maar als ik het helemaal weg wil hebben, heb ik ook nog een klein flesje achtig iets, ook van andrelon Glad&Steil. "Direct gladmakende creme" staat erop, voor "eigenwijs of pluizig haar."
Je haar wordt er niet vet van (wel zacht)! Het ruikt lekker en het is niet superduur, 2.89 voor 200ml.
Het kwam volgens mij ook als beste uit een test op tv, maar ik weet niet welke.
Krijg je van dat glad&steil van andrelon egt steil haar?
Oud 29-06-2005, 15:51
Martine1986
Martine1986 is offline
Ik krijg van dat andrelon glad en steil vet haar
wat bij mij perfect werkt is fructis hydra-liss (voor droog stug moeilijk glad te maken haar geloof ik) shampoo en conditioner. En op dagen dat het echt heel erg is gebruik ik fructis surf-gel, is niet echt bedoeld om pluis mee tegen te gaan, maar dat doet het wel mn haar wordt er niet vet en niet hard van
Oud 29-06-2005, 17:13
Verwijderd
Mijn haar gaat van conditioner JUIST pluizen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 17:53
browneyedgirl
browneyedgirl is offline
Haarmasker (1 keer in de week) wil ook nog wel eens helpen!
Ik gebuik die van het merk Guhl en die maakt mijn haar een stuk zachter (en hij ruikt zo lekker )

En mijn haar wordt nog pluiziger van regen, dus die probeer ik dan ook te mijden
Oud 29-06-2005, 18:05
Balance
Balance is offline
Citaat:
wendytjuh9 schreef op 29-06-2005 @ 16:07 :
ik wel.
ik gebruik zowel de shampoo als de crèmespoeling en 't wordt bij mij behoorlijk glad en het pluizen wordt een heel stuk minder.
Het zal nooit zo stijl worden als bij mensen die van zichzelf stijl haar hebben, maar ik vind 't prima werken
Oud 29-06-2005, 18:55
Verwijderd
Pure cocosvet voor in je haar, kan je bij toko's halen. Het is hard als je het er uit haalt maar het smelt in je hand en je moet er maar een heel klein beetje insmeren.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 19:55
Verwijderd
ik heb ook pluis haar, ook geen id wat ik er aan kan doen smeer er altijd maar kilo's gel in...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 17:40
Cait
Cait is offline
Citaat:
wendytjuh9 schreef op 29-06-2005 @ 16:07 :
Mwah, beetje. Ligt er denk ik aan wat voor haar je zelf hebt. Als je heel krullerig haar hebt, wordt het natuurlijk minder steil dan als je maar een klein beetje slag hebt. Ik gebruik de shampoo, de cremespoeling en op nare dagen ook de creme. Het haalt er wel natuurlijk de volume uit, dus het lijkt dan algauw steiler.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 15:57
barstje
barstje is offline
Ik gebruik ook altijd conditioner maar dan gewoon van de hema. En na het douchen en wassen ed Fructis hydra-liss. Dat werkt echt goed ja!
Verder zou je de stijltang eens kunnen proberen maar is wel slecht voor je haar en als het regent een capuchon op zetten
succes

Regels voor berichten