Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2005, 01:15
JCG
JCG is offline
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar anders moet een FB het maar verplaatsen.

Ik heb op mijn huis telefoon al een tijdje last van iemand die mijn opbelt en zo snel als ik opneem hang hij/zij op. Tot soms wel een stuks of tien ker per dag. Zoals je begrijpt begin dit behoorlijk irritant te worden.

Weet iemand hoe ik dit nummer kan laten blokkeren?
Oud 05-07-2005, 06:16
Verwijderd
kpn belle
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 09:48
Verwijderd
Juist, als iemand nummerweergave uitzet kun jij dat nummer niet zien, alleen in de centrale is het zichtbaar.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 18:07
Roos
Roos is offline
Inderdaad bel KPN!

Het is dan soms handig om een paar tijdstippen te noteren waarop je bent gebeld (dan kunnen ze het snel nakijken).
Oud 05-07-2005, 19:51
Hakuna
Hakuna is offline
Hier heb ik ook eens last van gehad, het eerste wat KPN kan doen is proberen na te gaan waar de (hinderlijke) telefoontjes vandaan komen. Maar je zult eerst een brief krijgen waarin gevraagt wordt of je een onderzoek wilt starten, vervolgens moet je de datum en tijdstip opschrijven, als er meer dan 3 keer vanaf het zelfde nummer is gebeld, dan zal KPN een brief sturen naar de veroorzaker met het verzoek deze praktijken te stoppen. Mocht de overlast alsnog aanhouden, dan dan kan KPN de gegevens van de beller aan jou toesturen, maar LET OP! als je akkoort gaat met zo'n onderzoek, moet je rekening houden dat KPN verplicht is om ook jou naam en adres door te geven aan de veroorzaker. Het klinkt allemaal omslachtig, en dat is het ook.

Tot slot dit: KPN is GEEN partij in een telefonisch conflict, en kan en mag dan ook geen nummers blokkeren of aansluitingen afsluiten.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 21:39
JCG
JCG is offline
Citaat:
Cornel schreef op 05-07-2005 @ 20:51 :
Hier heb ik ook eens last van gehad, het eerste wat KPN kan doen is proberen na te gaan waar de (hinderlijke) telefoontjes vandaan komen. Maar je zult eerst een brief krijgen waarin gevraagt wordt of je een onderzoek wilt starten, vervolgens moet je de datum en tijdstip opschrijven, als er meer dan 3 keer vanaf het zelfde nummer is gebeld, dan zal KPN een brief sturen naar de veroorzaker met het verzoek deze praktijken te stoppen. Mocht de overlast alsnog aanhouden, dan dan kan KPN de gegevens van de beller aan jou toesturen, maar LET OP! als je akkoort gaat met zo'n onderzoek, moet je rekening houden dat KPN verplicht is om ook jou naam en adres door te geven aan de veroorzaker. Het klinkt allemaal omslachtig, en dat is het ook.

Tot slot dit: KPN is GEEN partij in een telefonisch conflict, en kan en mag dan ook geen nummers blokkeren of aansluitingen afsluiten.
Mijn naam en adres weten hij/zij waarschijnlijk al want we staan gewoon in het telefoonboek. Maar "vreemd genoeg" vandaag niet die telefoontjes gehad.
Oud 06-07-2005, 02:09
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
JCG schreef op 05-07-2005 @ 22:39 :
Mijn naam en adres weten hij/zij waarschijnlijk al want we staan gewoon in het telefoonboek. Maar "vreemd genoeg" vandaag niet die telefoontjes gehad.
Mischien hebben ze wel dit topic gelezen, en zit de schrik er goed in.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 11:40
iamcj
iamcj is offline
KPN heb je niets aan, maar een nieuw nummer genomen.
Oud 06-07-2005, 19:54
THC1
THC1 is offline
als het een mobiel nummer is kunnen ze niks doen
Oud 06-07-2005, 20:06
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
THC1 schreef op 06-07-2005 @ 20:54 :
als het een mobiel nummer is kunnen ze niks doen
En waarom dan niet volgens jou??

Als je mij niet geloofd, dan ga jij maar eens 112 stalken met een mobieltje, gegarandeerd dat ze jou kunnen traceren. Ook al gebruik je een zg prepaid GSM telefoon!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:30
THC1
THC1 is offline
ik heb net kpn gebeld omdat wij precies hetzelfde hebben, ik zeg tegen dat mens het is wel een mobiel nummer, "o, dan kunnen we niks doen", zegt ze
Oud 06-07-2005, 21:28
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
THC1 schreef op 06-07-2005 @ 21:30 :
ik heb net kpn gebeld omdat wij precies hetzelfde hebben, ik zeg tegen dat mens het is wel een mobiel nummer, "o, dan kunnen we niks doen", zegt ze
Dat zeggen ze meestal tegen klanten, omdat zo'n onderzoek opstarten de KPN geld kost, en ze niks opleverd.

Omdat KPN geen (financieel) belang heeft in het natrekken van ongewenste telefoontjes of af luisteren van gesprekken ed, zal ze ook allerlij redenen verzinnen om het ook maar niet te hoeven doen, maar indien de politie en justitie om telefoontaps en gespreksgegevens vraagt, is KPN verplicht deze (op eigen kosten) beschikbaar te stellen, maar voor klanten geld dat doorgaans niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten