|
|
Bekijk resultaten poll: toch maar kernenergie? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
57 | 69.51% |
Nee |
19 | 23.17% |
weet niet |
6 | 7.32% |
Aantal stemmers: 82. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Windenergie Zonneenergie Getijdestromingshizzle Biomassa Menselijke batterijen
Laatst gewijzigd op 23-06-2005 om 19:33. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Om zich ben ik gezien de huidige ontwikkelingen op het gebied van kernfusie niet voor het veelvuldig bijbouwen van kernsplijtingscentrales, maar wel iig het openhouden daarvan. Het kernafval kan bovendien ook nog enigsinds nuttig gebruikt worden bij medisch onderzoek. Het sluiten van kerncentrales op dit moment zou ik stom vinden omdat kernafval bij het creeëren van een kernmotor kan worden verplaatst buiten de aarde. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 23-06-2005 om 19:14. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
2. Als het zo makkelijk was om een kerncentrale aan te vallen waarom hebben ze dan 2 vliegtuigen het wtc ingevlogen? Trouwens... een beetje koepel van een kerncentrale is bestand tegen de impact van een vliegtuig en je moet over goede stuurkunsten beschikken wil je er eentje inmikken. Verder is al het spul van een normale kerncentrale bijna useless voor terroristen om te gebruiken, hooguit kunnen ze er een vuile bom van maken. 3. Dit + wat men voor mij zei...: DOEN kernenergie
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() dat is bijna hetzelfde als nu nog bang zijn voor het rode gevaar ![]() en liever een paar miljoen mensen dood, dan 7 miljard zonder zuurstof, of is zuurstof volkomen onbelangrijk ![]() ik begrijp je angst, maar laat je voortaan minder sturen door propaganda ![]() |
![]() |
||
Citaat:
(loopt tot en met 2005)
||
Citaat:
||
Citaat:
En energiebesparing op dingen die energie vreten he
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
zonne-energie? niet rendabel wind energie? niet rendabel waterkracht? niet rendabel dus wat was je dan van plan?
||
Citaat:
Er moet sowieso meer worden geïnvesteerd in onderzoek naar andere mogelijkheden. Kernfusie o.i.d.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Over ongeveer 40 jaar is de olie waarschijnlijk op. De komende eeuw stijgt naar verwachting de aardtemperatuur met 7 graden. Zal het gat in de ozonlaag zich niet kunnen herstellen, de zeespiegel toenemen. Gebieden niet meer beschermt tegen uv-straling. En misschien wel West-Europa onleefbaar maken, door het stagneren van de midAtlantische warme golfstroom. Maar laten we vooral geen radio-actiefafval creeëren. Laatst gewijzigd op 23-06-2005 om 19:56. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() De reden is dat het 1000 liter benzine kost om 1 kilogram de ruimte in te schieten |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Men verwacht de eerste operationele kernfusie-installaties pas binnen een jaar of veertig. En het zou nog goed 60 jaar duren eer het kernfusieproces volledig geoptimaliseerd is. Kortom, we zitten op de goede weg, maar die weg is nog lang ![]() Ontopic: Ik ben voor kernenergie uit kernsplijting. Het is op dit moment gewoon de minst vervuilende en meest rendabele energievorm als je het in verhouding met andere energievormen bekijkt. Het nadeel is alleen het afval. Maar voorlopig kan ook dat perfect veilig worden weggeborgen. Het is enkel spijtig dat er zoveel gemeenten en steden tegen de berging van radioactief afval zijn op hun grondgebied. Begrijpelijk uiteraard, maar als dat de meest veilige plaats is om het goedje op te bergen (onder meer in plastische kleilagen etc.), dan kan het toch beter daar gebeuren dan op een minder veilige plaats. (Ben best wel goed op de hoogte van heel de problematiek. Ik interesseer me er best wel in aangezien er 3 reactoren bij wijze van spreken in mijn achtertuin staan ![]() Het grote nadeel is dat als er iets misloopt met de kerncentrales of het kernafval, dat de gevolgen direct dramatisch zijn. Maar natuurlijk moet je ook dit afwegen tegen de nadelen van de andere energiebronnen zoals steenkoolcentrales en gascentrales, en niet alleen de nadelen op korte termijn maar ook op lange termijn (schadelijke uitlaatgassen etc.) Zonne-energie, wind-energie en dergelijke zijn allemaal fantastisch mooi in theorie, maar in praktijk zijn ze (bij wijze van spreken) maar een druppel op een hete plaat in vergelijking met de energie-noden die onze samenleving vandaag de dag heeft.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik dacht persoonlijk meer aan het geregeld fuseren |
![]() |
|
Nog even een aanvulling:
Voor de geïnteresseerden : http://www.fusie-energie.nl/nieuws/2004/iter.htm Eenvoudige uitleg over het ITER-project www.iter.org is normaalgezien ook een goede site, maar die ligt plat blijkbaar. En om nog even terug te komen op het radio-actieve afval: Kerncentrales produceren het gevaarlijkste radio-actieve afval dat we momenteel kennen (of toch ongeveer), maar dit afval wordt met zoveel veiligheidsmaatregelen en dergelijke behandeld, dat er bijna niets meer kan mislopen, en dat het al bij al relatief veilig is. Het in praktijk meest gevaarlijke radio-actieve afval waarmee de mens geconfronteerd wordt in het dagelijkse leven, is niet het afval van de centrales, maar het radio-actieve afval dat gewoon bij het huisvuil terecht komt. Dit zijn bijvoorbeeld verpakkingen van radio-actieve geneesmiddelen en dergelijke dat in ziekenhuizen onzorgvuldig bij het gewone afval wordt gesmeten, en andere zaken. ('k Heb een korte voorstelling gehad van deze studie en het relatieve gevaar hiervan voor de mensen, maar ik weet er het fijne niet meer van, maar ik verschoot er toen wel van)
||
Citaat:
![]() Kernfusie lijkt me een goed alternatief. Ik hoop dat er veel in geïnvesteerd gaat worden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De economie ik_eet_egels | 36 | 22-08-2013 13:26 | |
Zeg NEE tegen kernenergie! Curly76 | 81 | 17-04-2011 15:11 | |
Hoe gaan we om met "schone" energie? Verwijderd | 57 | 28-08-2010 21:44 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Gatara | 499 | 14-10-2007 19:52 | |
Suriname heeft plannen voor kernenergie Supersuri | 343 | 02-04-2007 14:57 | |
Kernenergie lawallan | 244 | 13-09-2006 19:35 |