Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2005, 17:33
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Even een korte uitleg.
Vrijdag naar strand geweest, flink verbrand bleek achteraf, wel goed ingesmeerd en achter after sun etc en hele weekend gekoeld met handdoeken dag EN nacht.
Vandaag flinke blaren op mijn schouder (geelachtig).
Dokter geweest, spul meegekregen ter verkoeling en voorkoming van infecties. Gaasjes en van die leuko nog wat (om het vast te plakken)..
Ik heb sinds een paar weken nieuwe medicijnen voor mijn astma, omdat het in korte tijd is verergert.
Ze hebben me daarbij niet gezegd dat ik niet zo lang de zon in mocht.. de dokter zei vandaag ook, dat hadden we je moeten vertellen dan had dit voorkomen kunnen worden, nou erg fijn.. die dokters..
Maar wat ik me afvroeg op de ene site staat het duurt 4 weken, grote kans op littekens en chirurgische ingrepen nodig.
En op de andere site staat binnen een paar dagen over blablabla.
Wat is het nou?

Mijn blaar is nog niet open, die grote op mijn schouder, een op mijn rug wel, uit zichzelf. Ik heb op die grote blaar ook een gaasje zitten met dat verkoelende spul. Die blaar moet ook vandaag of morgen kapot gaan.. Maar er vormen zich allemaal kleine blaartjes op die schouder en op mijn andere begint het nu. zou dit dan echt binnen een paar dagen over kunnen zijn?

Wat kan ik het beste wel en niet doen nu?
Wat ik verga gewoon even van de pijn, de huisarts kon alleen die verkoeling etc meegeven en daar zou ik het mee moeten doen, dat snap ik, maar het is NIET fijn
Oud 28-06-2005, 17:34
pollewop
pollewop is offline
Ik heb precies hetzelfde, behalve de astma en de medicijnen dan.
En ook al een topic over gemaakt.
Maar jouw vraag is anders.
Oud 28-06-2005, 17:35
Cookie
Cookie is offline
Ik denk niet dat er een chirurgische ingreep nodig is.
Je hebt gewoon blaren en die gaan vanzelf wel weer weg ook al verga je van de pijn. Dat denk ik.
Oud 28-06-2005, 17:35
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Cookie schreef op 28-06-2005 @ 18:35 :
Ik denk niet dat er een chirurgische ingreep nodig is.
Je hebt gewoon blaren en die gaan vanzelf wel weer weg ook al verga je van de pijn. Dat denk ik.
dat leek me inderdaad ook al wat overdreven had het ook maar gelezen
Oud 28-06-2005, 17:37
Cookie
Cookie is offline
How lees net je topictitel pas
2e graads....neeeeh daar hoef je toch nie aan geopereerd te worden? Lijkt me sterk hoor. Gewoon ff geduld.
Oud 28-06-2005, 17:40
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Cookie schreef op 28-06-2005 @ 18:37 :
How lees net je topictitel pas
2e graads....neeeeh daar hoef je toch nie aan geopereerd te worden? Lijkt me sterk hoor. Gewoon ff geduld.
Nee hoeft ook niet Maar op een site net stond als het te lang duurt en blabla.. maar ik vond het ook zon onzin maar wat het is
Er staan zon grote verschillen op qua genezing en wat wel en niet te doen daar ging het mij om
Oud 28-06-2005, 18:49
Verwijderd
ik had ook een keer de blaren op mijn schouders staan van de zon. dat ging na een tijdje vanzelf over en je ziet er helemaal niks meer van.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 22:06
justhanna
justhanna is offline
Heb ik ook gehad, in m'n nek, en heeft wel een week of 2 geduurt voordat de blaren echt weg waren..
Oud 28-06-2005, 22:15
Kreator
Kreator is offline
heb wel'ns een plens kokend water over mn fikken gegooid, ook brandblaren, geen littekens en binnen 2 week weg
Oud 28-06-2005, 23:45
danielle84
danielle84 is offline
had vorig jaar een diepe 2graadsbrandwond op/aan mijn enkel. is gebeurt doordat de hond een kat zag en de nylon riem snel en strak om mijn enkel draaide. de blaren waren bij mij gelijk open gesprongen en ik heb nu een litteken. maar chirurgische ingreep is nou niet echt nodig lijkt mij.
misschien dat het bij mij nog minder op gaat vallen maar ja dat zie je pas met de tijd. misschien dat het ook een verschil is dat de blaren nog intact zijn of niet.
Oud 29-06-2005, 09:57
Cookie
Cookie is offline
Nu je het zegt. Ik heb me wel een keer gebrand aan de knalpijp van de motor, heb nu nog wel iets litteken maar ik hoefde nie geopereerd te worden
Oud 29-06-2005, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 28-06-2005 @ 18:33 :
verhaal
18 juni ben ik naar een festival geweest, heb daar van 11.00u t/m 20.00u ongeveer in de zon gestaan.

Ben zelf donker, heb een licht getinte huid, zwart haart etc. Ik dacht, met verbranden zal het wel meevallen. Nou niet dus...

Net als jij, was mijn huid de volgende dag als belletjesplastic.
Letterlijk dus. Allemaal blaartjes, gevuld met vocht. Ook een 2e graads verbranding. Als ik erover wreef, knetterde het echt.
Zelfs als ik stil zat op een stoel, deed alles pijn, ik hoefde niet eens te bewegen.

Het is nu 29 juni, 11 dagen later, nu pas ben ik volledig van de pijn af. Dat verhaal van die littekens gaat niet op, tot nu toe ben ik alleen maar extreem verveld, verder is alles keurig genezen.

Het kan dus wel een tijdje duren voor alles weer ok is, maar maak je er niet te druk over.

Gewoon afwachten dus en als je gaat douchen of badderen, alleen lauw water gebruiken, je voelt vanzelf wel of het te heet is.

Verder: zorg ervoor dat de verbrande huid niet weer in de zon komt, dan duurt het alleen maar langer voor het genezen is en het is pijnlijk. Koel de verbrande plekken met een natte doek oid.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 22:12
mirnie
mirnie is offline
hoelang is het geleden dan jij verbrand ben en hoever is nu je helingsproces? Heb je nog steeds blaren of hoe zie het er nu gewoon uit? Ik heb precies hetzelfde probleem als jij. Astma en medicijnen en in de zon gezeten en ook overal 2de graads verbrandingen. Zit er echt onder. De echte grote blaren zijn redelijk weg. Heb alleen nog blaasjes en mn schouders zitten echt vol met hele dikke korsten. Het doet echt zeer
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 08:11
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
mirnie schreef op 29-06-2005 @ 23:12 :
hoelang is het geleden dan jij verbrand ben en hoever is nu je helingsproces? Heb je nog steeds blaren of hoe zie het er nu gewoon uit? Ik heb precies hetzelfde probleem als jij. Astma en medicijnen en in de zon gezeten en ook overal 2de graads verbrandingen. Zit er echt onder. De echte grote blaren zijn redelijk weg. Heb alleen nog blaasjes en mn schouders zitten echt vol met hele dikke korsten. Het doet echt zeer
het is vrijdag gebeurd.. bijna een week geleden
ik heb nog blaren nog een heel erg rode huid en voelt erg gloeierig aan..

en heel veel pijn..
beterschap
Oud 30-06-2005, 18:18
mirnie
mirnie is offline
heej meissie. Dat van mij is vorige week woensdag gebeurd. Ik heb er echt vanalles op zitten smeren. Tja je wil alles wel proberen dan he. Maar ik heb sinds een paar dagen een soort schuim van dermolin. Het is een wit busje. Dit spul werkt wel goed. Al die andere middelen deden alleen maar zeer. Ging echt branden enzo, maar dit spul verkoeld en het wordt gewoon al veel beter. Is 9 euro nog iets bij de drogist. Misschien kun je dat even proberen ofzo. Bij mij werkt het iig goed.

Wens je veel beterschap en laat ff weten hoe het gegaan is als je het wel ophaalt Ben benieuwd. Groetjes Miranda
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 18:34
Roadrunner
Roadrunner is offline
Ik had 2 terug 2e graads brandwond.
Ik heb het ook gekoeld en er n gaasje op gedaan.
Bij mij duurde het echt wel langer dan een paar dagen voordat het over was. Een paar weken wel dacht ik. Ik heb er wel een klein litteken aan over gehouden, maar is wel erg vervaagd, bijna niet meer zichtbaar
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 18:42
NIRV
NIRV is offline
gek, een vriend van me had ook 2e graads brandwonden door een tijd in de zon te liggen en hij heeft helemaal geen blaren.
Oud 30-06-2005, 18:49
Verwijderd
Citaat:
NIRV schreef op 30-06-2005 @ 19:42 :
gek, een vriend van me had ook 2e graads brandwonden door een tijd in de zon te liggen en hij heeft helemaal geen blaren.
Dan zijn het geen 2e graads brandwonden...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 18:49
NIRV
NIRV is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 30-06-2005 @ 19:49 :
Dan zijn het geen 2e graads brandwonden...
volgens de dokter wel, ofwel zevert ie dan ofzo he
Oud 30-06-2005, 19:17
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
mirnie schreef op 30-06-2005 @ 19:18 :
heej meissie. Dat van mij is vorige week woensdag gebeurd. Ik heb er echt vanalles op zitten smeren. Tja je wil alles wel proberen dan he. Maar ik heb sinds een paar dagen een soort schuim van dermolin. Het is een wit busje. Dit spul werkt wel goed. Al die andere middelen deden alleen maar zeer. Ging echt branden enzo, maar dit spul verkoeld en het wordt gewoon al veel beter. Is 9 euro nog iets bij de drogist. Misschien kun je dat even proberen ofzo. Bij mij werkt het iig goed.

Wens je veel beterschap en laat ff weten hoe het gegaan is als je het wel ophaalt Ben benieuwd. Groetjes Miranda
dankjewel zal ik doen jij ook beterschap

Regels voor berichten