Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2003, 14:19
poesiefox
poesiefox is offline
Ik ben nog nooit zo verbrand geweest als nu: het is niet eens meer roze, het is donkerrood en neigt naar paars. Het is opgewollen en bijzonder pijnlijk. Help!

( het gaat om mijn linkervoet en enkel, die heeft blijbaar precies verkeerd in de zon gezeten. En mijn linker elleboog. De rest is "gewoon" verbrand.)
Oud 12-07-2003, 14:25
Qamra
Qamra is offline
Shit happens he..

Als je blaren krijgt zou ik even langs de dokter gaan..
Oud 12-07-2003, 14:51
Brown eye
Brown eye is offline
Vooral niet in de zon gaan zitten nu....eerst afwachten tot het genezen is en als je daarna weer de zon in gaat moet je heel voorzichtig zijn of die plaatsen bedekken!!
Oud 12-07-2003, 15:08
very drunk driver
very drunk driver is offline
van die verbrand doekje opdoen dan doet het minder pijn.

aftersun gel van yvesrocher. verkoelt echt heel goed en geneesd
kijk op de website van hun www.yvesrocher.nl
Oud 12-07-2003, 17:04
Bruut
Bruut is offline
after sun erop..

of met komkommer plakjes erop ofzo? hebk ook wel s gedaan toen ik verschrikkelijk verbrand was, scheen te helpen
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 17:12
Verwijderd
Calendusol halen bij de apotheek of drogist (emulsie-versie van Calendulan), dit vind ik het beste helpen. Of idd komkommer of gewoon aftersun ofzo. Vaak en dun smeren is het beste. Als het te lang aanhoudt, te veel pijn (gaat) doen en/of als er blaren ontstaan, zou ik idd even langs de dokter gaan.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 17:29
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-07-2003 @ 17:12:
Calendusol halen bij de apotheek of drogist (emulsie-versie van Calendulan), dit vind ik het beste helpen. Of idd komkommer of gewoon aftersun ofzo. Vaak en dun smeren is het beste. Als het te lang aanhoudt, te veel pijn (gaat) doen en/of als er blaren ontstaan, zou ik idd even langs de dokter gaan.
Jep beetje koel houden kan de hitte eruit trekken veel aftersun om je huid vochtig te houden. En pas weer in de zon als het weg getrokken is!
Oud 12-07-2003, 17:31
feline
feline is offline
Als er echt blaren zijn, zou ik inderdaad naar de dokter gaan.
Anders:
Blijf absoluut in de schaduw (beter binnen blijven ,aangezien een parassol toch zon doorlaat), doe loszittende, niet schurende kleding aan. Smeer je goed in met een aftersun (meestal verkoelt het alleen, maar tegen de pijn is het fijn). Yoghurt schijnt ook een verkoelende werking te hebben.
Oud 12-07-2003, 17:52
Sithan
Sithan is offline
Ik heb liever de pijn dan de jeuk die erna komt, dat is echt afgrijselijk...
Oud 12-07-2003, 18:57
Verwijderd
blijf uit de zon tante poesie, veel water drinken, slik als het kan een vitamine C pilletje, veel veel water, en smeer after zon op .
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 20:05
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Sithan schreef op 12-07-2003 @ 18:52:
helemaal met je eens
Maar een goede oplossing is inderdaad om komkommer op de verbrande huid te leggen of yoghurt of iets
En natuurlijk aftersun, daar is het ook voor bedoeld
Oud 12-07-2003, 20:33
Steleto
Steleto is offline
arghh, ja, dat ken ik. Ik heb ook een keer mijn onderbeen en voet paars gehad...

Wat mij hielp was aftersunspray (spray calmante) van "Ecran" (een witte verstuiver met groene letters)
Ik heb deze op vakantie in zeeland gekocht maar heb hem verder nooit ergens gezien, dus weet niet of hij hier ergens te krijgen is.

Verder geen schurende kleding, zo veel mogelijk op blote voeten lopen en inderdaad, zoals leonoor al zei: calendulan-emulsie (als je de aftersun niet kunt vinden)

(Bijna) koud water erlangs laten lopen kan ook fijn zijn, en dan aan de lucht laten drogen.

Bereid je in elk geval voor op een lange periode vervellen, bij mij duurde het zo'n 3 weken....

Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 22:08
poesiefox
poesiefox is offline
Dankjewel kids. Ik kom net strompelend van een feestje terug, waar ook iedereen me erg zielig vond, en waar ik een paracetamolletje van de gastvrouw kreeg. Dat helpt gelukkig.

Ik loop op de teenslippers maat 45 van mijn vriend, die passen zonder knellen.
Oud 13-07-2003, 14:52
blackfairy
blackfairy is offline
de aftersun van de Hema is erg goed ... heeft minimaal 45 % aloe vera erin zitten... dat samen met koel houden werk goed denk ik ...
Oud 13-07-2003, 15:07
poesiefox
poesiefox is offline
Ik weet al waardoor het komt: ik slik medicijnen waarmee ik niet in de zon mag. Dus die paar uurtjes zon was echt veel te veel.

Het gaat al beter, minder pijn, maar ik ben nu al aan het vervellen.
Oud 13-07-2003, 16:47
feather faith
feather faith is offline
hai kreeftje

Inderdaad komkommerschijfjes....
tijdje niet in de zon!!!!
Aftersun erop smeren, en dan beter vaak een beetje, dan 1 keer heel erg veel...

Verder is het heel erg belangrijk dat je er geen geparfumeerde bodylotion opsmeert, want hierdoor ga je juist vervellen!!!!!

Als je blaren hebt, en die open gaan, moet je er absoluut geen creme-pjes op smeren....

Suc6 ermee!

Liefs, f.f.
Oud 13-07-2003, 20:37
KiMZz
KiMZz is offline
Ik ben ook verbrand!! Bij mij gaat dat heel snel, maar we hebben thuis ICE, dat is Instant Cooling Effect. Van dat blauwe spul dat echt heel lekker is. Dus ik laat mijn vriend mij lekker even insmeren dalijk
Ik hoop dat t snel over is. Een yoghurt-voetenbadje kan helpen, in het ziekenhuis gooien ze mensen met 3e graadsbrandwonden ook in een yoghurtbad...
Oud 13-07-2003, 22:22
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 13-07-2003 @ 21:37:
Ik ben ook verbrand!! Bij mij gaat dat heel snel, maar we hebben thuis ICE, dat is Instant Cooling Effect. Van dat blauwe spul dat echt heel lekker is. Dus ik laat mijn vriend mij lekker even insmeren dalijk
Ik hoop dat t snel over is. Een yoghurt-voetenbadje kan helpen, in het ziekenhuis gooien ze mensen met 3e graadsbrandwonden ook in een yoghurtbad...
derde graads, dan benje toch verkoold?
Oud 14-07-2003, 10:16
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 13-07-2003 @ 22:22:
Of gekookt
Oud 14-07-2003, 10:56
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Qimm schreef op 14-07-2003 @ 11:16:
Of gekookt
Mijn vriend vraagt nu voor de grap wel of ik al gaar ben...

Het wordt al minder hoor, pijn is stuk minder, en de zwelling gaat nu een beetje afnemen. En ik ben ook al begonnen met vervellen.

Ja, tante ziet er fraai uit momenteel. Ik ga voorlopig de eerste paar jaar niet meer in de zon!
Oud 14-07-2003, 19:27
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Sithan schreef op 12-07-2003 @ 18:52:
Inderdaad... daar heb ik ook eens een nacht wakker van gelegen, dan wordt je echt gek. Op het laatst was ik met een wijd t shirt aan buiten rondjes gaan lopen om maar wat afleiding te hebben. Zieke sjit.
Oud 14-07-2003, 19:55
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
duyvel schreef op 14-07-2003 @ 20:27:
Inderdaad... daar heb ik ook eens een nacht wakker van gelegen, dan wordt je echt gek. Op het laatst was ik met een wijd t shirt aan buiten rondjes gaan lopen om maar wat afleiding te hebben. Zieke sjit.
Als je direct als je erachter komt dat je verbrand bent je insmeert met karnemelk, dan gaat het niet jeuken en ga je ook niet vervellen. Helpt bij mij altijd goed en ik ben al heel vaak verbrand. Alleen nog nooit zo erg dat het dik werd enzo (gelukkig).
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 20:00
Verwijderd
ik heb het 2 keer gehad

de eerste keer mn hele lichaam behalve waar mn bikini zat zeg maar, ik heb een week pijn gehad echt vreselijk, daarna jeuk

de tweede keer alleen mn voeten en ik kon dus niet lopen

tips? tsja, tegen pijn: koude theedoek en after sun, en vooral rust

tegen jeuk: metholpoeder
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 20:53
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 13-07-2003 @ 23:22:
Hmmz jah gekookt dan denk ik, dan is t vast lekker. Misschien doen ze t ook wel bij 1e en 2e graads brandwonden hoor dat weet ik zo niet.

Maauhm ik heb nog nooit gehoord van jeuk na het verbranden Mis ik iets?
Oud 15-07-2003, 08:12
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 14-07-2003 @ 21:53:
Genezen jeukt altijd. En nadat je verbrand bent raakt je huid ook beter doorbloed (vanwege de genezing enzo) en dat jeukt ook..
Oud 15-07-2003, 21:21
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 14-07-2003 @ 21:53:
Hmmz jah gekookt dan denk ik, dan is t vast lekker. Misschien doen ze t ook wel bij 1e en 2e graads brandwonden hoor dat weet ik zo niet.

nee je mist niks, en probeer dat zo te houden. Die jeuk is echt erg namelijk, op een gegeven moment dacht ik echt dat ik ging doordraaien Mja,, ik was 15 ofzo toen...
Oud 16-07-2003, 08:07
Qamra
Qamra is offline
*zucht* Smeer ik mezelf netjes in, zelfs tot aan de randje van mijn oren, vergeet ik mijn scheiding in mijn haar... *auw* *auw*
Nu kan ik mijn haar niet borstelen

Mwoeah shit happens
Oud 16-07-2003, 11:03
Nolita
Nolita is offline
ik verbrand met factor 35 nog op mijn schouders en onder m'n ogen... en ik smeer het heel vaak in... geweldig...

De komkommers helpen goed!
Oud 16-07-2003, 11:09
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik heb dat een keer in turkije gehad dat ik ook echt vuur en vuurrood zag aan een kant van mn lichaam... ik smeer dan meteen aftersun erop en dan savonds weer en sochtends weer en meestal heb ik dan de volgende dag geen pijn meer (rood nog wel vaak) dat scheelt al n hoop...
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 11:11
Fleur
Fleur is offline
Pfff ik ben op t strand een keer zo erg verbrand dat ik gigantische blaren op mn gezicht had. Dat was echt geen pretje....zat met een icepack op mn hoofd en t duurde echt dagen voor t weg was
Brrrr....je zou denken dat ik toen mn lesje wel had geleerd, maar laatst was weer mn hoofd zo rood als een tomaat.
Maar zo erg als met die blaren is het gelukkig nooit meer geweest.
(ok op pinkpop had ik een klein plekje op mn kin)

*zucht* ik ben hopeloos en verbrand echt ontzettend snel, ookal smeer in me in met 20.
Oud 17-07-2003, 22:00
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Qamra schreef op 15-07-2003 @ 09:12:
Genezen jeukt altijd. En nadat je verbrand bent raakt je huid ook beter doorbloed (vanwege de genezing enzo) en dat jeukt ook..
Toch heb ik nooit jeuk als ik verbrand ben (geweest)
Oud 18-07-2003, 09:10
simsalabim
simsalabim is offline
Er is nu iets nieuws op de markt (in warme landen hebben ze het al lang): zonenbrand met factor 60!
Het is dan wel bedoeld voor kinderen, maar toch. Op je neus kan het best goed helpen e.d.
Oud 18-07-2003, 09:24
poesiefox
poesiefox is offline
Jeuk jeuk jeuk jeuk jeuk jeuk jeuk jeuk jeuk jeuk jeuk jeuk jeuk jeuk
Oud 18-07-2003, 09:54
Nolita
Nolita is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 18-07-2003 @ 10:24:
Jeuk jeuk jeuk jeuk jeuk jeuk jeuk jeuk jeuk jeuk jeuk jeuk jeuk jeuk
aaaaaaach... niet krabben.. dan word het nog erger...
Oud 18-07-2003, 10:00
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Nolita schreef op 18-07-2003 @ 10:54:
aaaaaaach... niet krabben.. dan word het nog erger...
*krabt, schurkt, wrijft*

Ik heb al het vel er al afgescrubt, maar de nieuwe huid die tevoorschijn kwam is nog zo kwetsbaar. Dat jeukt nu. Zucht. Eerst jeukte het vervellen, nu jeukt de nieuwe huid...
Oud 18-07-2003, 10:11
Verwijderd
mja ik ben laatst ook nogal verbrand. Dinsdag had ik me niet ingesmeerd en er was geen verbranding te zien, dus ik dacht: dan woensdag weer niet..
Gevolg: m'n buik enzo, m'n hele voorkant eigenlijk, is echt totaal niet verbrand (want dat was al bruin).
Maar m'n rug... auwwwww....
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten