![]() |
|
van die verbrand doekje opdoen dan doet het minder pijn.
aftersun gel van yvesrocher. verkoelt echt heel goed en geneesd kijk op de website van hun www.yvesrocher.nl
|
![]() |
Als er echt blaren zijn, zou ik inderdaad naar de dokter gaan.
Anders: Blijf absoluut in de schaduw (beter binnen blijven ,aangezien een parassol toch zon doorlaat), doe loszittende, niet schurende kleding aan. Smeer je goed in met een aftersun (meestal verkoelt het alleen, maar tegen de pijn is het fijn). Yoghurt schijnt ook een verkoelende werking te hebben.
||
Citaat:
Maar een goede oplossing is inderdaad om komkommer op de verbrande huid te leggen of yoghurt of iets En natuurlijk aftersun, daar is het ook voor bedoeld
|
arghh, ja, dat ken ik. Ik heb ook een keer mijn onderbeen en voet paars gehad...
Wat mij hielp was aftersunspray (spray calmante) van "Ecran" (een witte verstuiver met groene letters) Ik heb deze op vakantie in zeeland gekocht maar heb hem verder nooit ergens gezien, dus weet niet of hij hier ergens te krijgen is. Verder geen schurende kleding, zo veel mogelijk op blote voeten lopen en inderdaad, zoals leonoor al zei: calendulan-emulsie (als je de aftersun niet kunt vinden) (Bijna) koud water erlangs laten lopen kan ook fijn zijn, en dan aan de lucht laten drogen. Bereid je in elk geval voor op een lange periode vervellen, bij mij duurde het zo'n 3 weken.... ![]() Succes ermee! |
![]() |
|
![]() |
Dankjewel kids. Ik kom net strompelend van een feestje terug, waar ook iedereen me erg zielig vond, en waar ik een paracetamolletje van de gastvrouw kreeg. Dat helpt gelukkig.
Ik loop op de teenslippers maat 45 van mijn vriend, die passen zonder knellen.
|
![]() |
hai kreeftje
![]() Inderdaad komkommerschijfjes.... tijdje niet in de zon!!!! Aftersun erop smeren, en dan beter vaak een beetje, dan 1 keer heel erg veel... Verder is het heel erg belangrijk dat je er geen geparfumeerde bodylotion opsmeert, want hierdoor ga je juist vervellen!!!!! Als je blaren hebt, en die open gaan, moet je er absoluut geen creme-pjes op smeren.... Suc6 ermee! Liefs, f.f.
|
Ik ben ook verbrand!! Bij mij gaat dat heel snel, maar we hebben thuis ICE, dat is Instant Cooling Effect. Van dat blauwe spul dat echt heel lekker is. Dus ik laat mijn vriend mij lekker even insmeren dalijk
![]() Ik hoop dat t snel over is. Een yoghurt-voetenbadje kan helpen, in het ziekenhuis gooien ze mensen met 3e graadsbrandwonden ook in een yoghurtbad...
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Het wordt al minder hoor, pijn is stuk minder, en de zwelling gaat nu een beetje afnemen. En ik ben ook al begonnen met vervellen. Ja, tante ziet er fraai uit momenteel. Ik ga voorlopig de eerste paar jaar niet meer in de zon!
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb het 2 keer gehad
de eerste keer mn hele lichaam behalve waar mn bikini zat zeg maar, ik heb een week pijn gehad echt vreselijk, daarna jeuk de tweede keer alleen mn voeten en ik kon dus niet lopen tips? tsja, tegen pijn: koude theedoek en after sun, en vooral rust tegen jeuk: metholpoeder |
![]() |
||
Citaat:
Maauhm ik heb nog nooit gehoord van jeuk na het verbranden ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
*zucht* Smeer ik mezelf netjes in, zelfs tot aan de randje van mijn oren, vergeet ik mijn scheiding in mijn haar... *auw* *auw*
Nu kan ik mijn haar niet borstelen ![]() Mwoeah shit happens ![]()
|
Pfff ik ben op t strand een keer zo erg verbrand dat ik gigantische blaren op mn gezicht had. Dat was echt geen pretje....zat met een icepack op mn hoofd en t duurde echt dagen voor t weg was
![]() Brrrr....je zou denken dat ik toen mn lesje wel had geleerd, maar laatst was weer mn hoofd zo rood als een tomaat. Maar zo erg als met die blaren is het gelukkig nooit meer geweest. (ok op pinkpop had ik een klein plekje op mn kin) *zucht* ik ben hopeloos en verbrand echt ontzettend snel, ookal smeer in me in met 20.
||
![]() |
Citaat:
Ik heb al het vel er al afgescrubt, maar de nieuwe huid die tevoorschijn kwam is nog zo kwetsbaar. Dat jeukt nu. Zucht. Eerst jeukte het vervellen, nu jeukt de nieuwe huid...
|
Verwijderd
|
mja ik ben laatst ook nogal verbrand. Dinsdag had ik me niet ingesmeerd en er was geen verbranding te zien, dus ik dacht: dan woensdag weer niet..
![]() Gevolg: m'n buik enzo, m'n hele voorkant eigenlijk, is echt totaal niet verbrand (want dat was al bruin). Maar m'n rug... auwwwww.... ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Verbrand, maar weer de zon in? Vlinderr | 23 | 24-06-2005 17:50 | |
Lichaam & Gezondheid |
Verbrand hoofd --> vreemde reactie hoofdhuid naam onbekend | 8 | 24-06-2005 10:05 | |
Eten & Drinken |
verbrand eten miekevis | 25 | 06-03-2005 16:59 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Verbranding chemische wpens USA Machiavelli | 15 | 11-08-2003 08:31 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Vlaggen verbranden: toestaan of niet? Rabbi Daniel | 37 | 21-06-2003 20:00 | |
Lichaam & Gezondheid |
Verbrand en toch weer in de zon?! Hawahaai | 8 | 15-04-2003 17:39 |