Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2003, 10:03
Hawahaai
Hawahaai is offline
Jaja, het is weer eens zover: ik heb gisteren buiten in de zon gezeten en ik ben verbrand. Ik ben behoorlijk rood, maar het doet niet zeer. Natuurlijk is het niet verstandig als ik vandaag dan weer buiten in de zon ga zitten leren, maar ik ben niet verstandig, dus ik doe dat toch . Nu is mijn vraag: als ik me goed insmeer met factor 20 en ik hou mijn verbrande schouder (het is er maar 1) een beetje uit de zon, gaat deze dan niet erger verbranden? --> dus: kan ik in de zon gaan zitten zonder dat mijn verbrande plekken erger rood gaan worden?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 10:11
dyfusica
dyfusica is offline
tja het doet wel pijn als het nog erger word maar ik dnek dat als je de verbrande shcouder een beetje uit de zon houd het wel goed komt.. e3n anders, een beetje pijn omdat je verbrand, straks is het wle mooi bruin
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:39
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 15-04-2003 @ 11:11:
tja het doet wel pijn als het nog erger word maar ik dnek dat als je de verbrande shcouder een beetje uit de zon houd het wel goed komt.. e3n anders, een beetje pijn omdat je verbrand, straks is het wle mooi bruin

Sommige mensen worden niet bruin na rood, daar moet je van jezelf al een getinte huid voor hebben. Ikzelf wordt eerst rood, en dan ga ik vervellen, en ben ik weer net zo wit.

Beschermen met kleding, en dan is donkere kleding echt beter dan wit. Wit houdt bijna geen UV tegen, zwart bruin en marineblauw wel.
Oud 15-04-2003, 11:57
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik word altijd knalrood, en dan ga ik vervellen en ben ik weer wit... Maar daarom hoopte ik dat ik in de zon kon zitten zonder te verbranden . Is helaas weer niet gelukt dus...
Maar goed, ik zal maar een shirtje aandoen over mn verbrande schouder, en dan ga ik toch maar weer in het zonnetje zitten
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 12:01
Iduna
Iduna is offline
Heb je je niet ingesmeerd? Meestal lijkt t nutteloos maar als je eenmaal rood geworden bent weet je weer dat t wel zin heeft.
Ik zou als ik jou was niet de hele dag in de zon gaan liggen, vooral niet wanneer de zo'n op zn hoogste punt is (ik dacht tussen 11 en 3?). Beetje insmeren met aftersun erna helpt ook vaak.
Ik weet er eigenlijk niet zoveel van want ik word vrijwel nooit rood.

Citaat:
poesiefox schreef op 15-04-2003 @ 12:39:
Beschermen met kleding, en dan is donkere kleding echt beter dan wit. Wit houdt bijna geen UV tegen, zwart bruin en marineblauw wel.
Ja dat is wel zo maar donkere kleuren absorberen toch warmte? Dan lijkt t me niet prettig om met donkere kleren in de zon te zitten..
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 12:22
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 15-04-2003 @ 13:01:
Heb je je niet ingesmeerd? Meestal lijkt t nutteloos maar als je eenmaal rood geworden bent weet je weer dat t wel zin heeft.
Ik verbrand behoorlijk snel, maar ik dacht dat het nu zo'n vaart nog niet zou lopen, in deze tijd van het jaar...
viel dat even tegen.
Ja, ik heb me nu wel ingesmeerd, en gisteren ook met after sun, dus ik verwacht dat het verder wel goed zal gaan .
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 13:55
beestje
beestje is offline
ja het heeft echt geen zin om in de zon te gaan zitten als je al verbrand bent.. als ik jou was zou ik lekker binnen blijven en anders de verbrande plekken goed bedekken, anders wordt het alleen maar erger en daar word je ook nie vrolijk van...
Oud 15-04-2003, 14:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik verbrandde ook altijd heel snel en het duurde ook erg lang voordat ik bruin werd maar vorig jaar ben ik op vakantie geweest naar Italie en daar ben ik heel bruin geworden en nu heb ik twee middagjes in de zon gezeten en ben ik nu ook al weer heel erg bruin. Volgens mij komt het echt doordat ik nog een ondergrondje van vorig jaar had ofzow, dus: iedereen die niet snel bruin wordt, naar Italie!!!

(Ik ben net een week naar zuid-Frankrijk geweest en iedereen dacht dat ik daarom zo bruin was maar daar heeft de zon bijna niet geschenen en ik ben dit weekend pas bruin geworden )
Oud 15-04-2003, 17:39
Not for Sale
Not for Sale is offline
Dat van 'vervellen-en-dan-weer-wit-zijn', da's toch raar? Heeft iemand hier er een beetje verstand van? Vervellen is toch opperhuid en pigment zit daar toch niet in??

Regels voor berichten