Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2005, 16:50
naam onbekend
naam onbekend is offline
Afgelopen weekend, ik was een weekend weg met mijn studentenvereniging, ben ik verbrand op mijn hoofd, onder mijn haar. Mijn haar is namelijk onlangs gemilimeterd, en ik was vergeten een pet mee te nemen.

Nu werd ik vanmorgen wakker, en er was iets raars aan de hand. Mijn hoofdhuid bleek een beetje vreemd te hebben gereageerd op de verbranding. Er zaten ineens allemaal korsten op de verbrande plek op mijn hoofd. Het was geen geronnen bloed, het was gelig en plakkerig. Ik heb het weggehaald, en het is tot nu toe niet teruggekomen.

Weet iemand wat het was, waar het vandaan kwam, en of het gevaarlijk is?
Oud 20-06-2005, 17:03
Verwijderd
Wondvocht oid? 't Hoeft niet te bloeden, maar er kan wel vocht vrij komen. Als het opdroogt, zal het best een beetje gelig kunnen zijn. Hou het goed schoon, zou ik zeggen, zit er niet te veel aan, en dek het niet te veel af.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 18:14
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Komt door het verbranden. Kben wel eens heel erg verbrand geweest, en toen was het ook gelig van kleur (vel + vocht).
Gata vanzelf weer over.

Als ik jou was zal ik de zon nog maar ff vermijden, totdat het over is. En doe voortaan een petje op, als je in de zon loopt of smeer het goed in met zonnebrand.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 19:03
MTpower
MTpower is offline
waarschijnlijk was/is het een 2de graads brandwond. Die komen samen met blaren... soms zo klein dat je ze eerst niet opmerkt, maar ze gaan dus wel open en dan heb je van dat gelige vocht dat dus ook opdroogt gezien de warmte...

Denk dat dat het is

edit:
Als je dus heel erg 2de graads bent verbrand moet je dus VEEL drinken, vanwege het vochtverlies dankzij de blaren

Laatst gewijzigd op 20-06-2005 om 22:59.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 21:29
Verwijderd
Oh, ik zei niet te veel afdekken, maar dus wél buiten in de zon he. In bed bv. níet, dan kan het mooi genezen. Is belangrijk bij verbranding.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 16:24
illogical
illogical is offline
zou er eens zalf voor lichte brandwonden en schaafwonden op doen...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 07:57
Verwijderd
Citaat:
illogical schreef op 22-06-2005 @ 17:24 :
zou er eens zalf voor lichte brandwonden en schaafwonden op doen...
die mag alleen op 1egraads brandwonden, niet op 2egraads!

Gewoon niets erop smeren, pet of hoed op als je naar buiten gaat, er zo veel mogelijk vanaf blijven en véél drinken. Eventueel kun je er af en toe zo'n ding op leggen, ehm, met blauw spul erin en dat moet dan in de vriezer en na een tijdje er weer uit en dan werkt het verkoelend, zijn bij de drogist te koop.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 19:01
toothfairy
toothfairy is offline
Ik ben op vakantie 2 jaar geleden ook 2e graads verbrand. Maar toen waren het wel grote blaren op m'n gezicht. 'k Heb er ook wel brandwondenzalf aangedaan. Dat doet wel goed, maar ik kon het er bijna niet afspoelen omdat m'n gezicht zo gevoelig was door 't verbranden.
Oud 24-06-2005, 10:05
naam onbekend
naam onbekend is offline
Bedankt voor de tips Het is gelukkig alweer zo goed als genezen. Maar ik ga in ieder geval niet meer zonder pet de deur uit.

Regels voor berichten