Citaat:
Soezen schreef op 03-07-2005 @ 11:41 :
Sinds ongeveer twee weken is het over tussen mij en mijn vriend (ex dus). We hebben het samen besloten na anderhalf jaar bij elkaar geweest te zijn. Het verwerken van de breuk was voor mij en voor hem echt heel erg moeilijk, en we hadden het zeker niet zo erg verwacht. We dachten namelijk dat het gevoel over was. Enja, vrienden en vriendinnen zeggen dat je afleiding moet zoeken en dat het dan wel over gaat, maar dat is gewoon niet zo.
|
In dit kleine stukje tekst verraad je al wat je eigenlijke bedoelingen zijn. Jullie hebben de relatie verbroken op basis van dubieuze meningsverschillen terwijl je er niet voor de volle 100% achter stond. Elke nasleep van een relatie is moeilijk te verwerken, maar zóveel moeite zou het niet moeten kosten.
Citaat:
Mijn verstand is dus het voornaamste probleem. Mijn gevoel zegt Ja, ik wil hem terug, maar mijn verstand zegt nee. Natuurlijk zegt iedereen gelijk: kies voor je gevoel. Maar dat vind ik makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb hem gister mee uit eten genomen, en heel gezellig gekletst en alles. Helemaal verliefd. Maar toch roept mijn verstand steeds van: het is niet slim, doe het niet, en dan brokkelt de wolk waar ik eventjes op stond, toch verder af. Hij kent me natuurlijk als de beste, en hij ziet dit ook allemaal zelf ook, maar hij wil het liefst weer helemaal opnieuw beginnen.
|
Hierin zeg je gewoon dat je verliefd op hem bent, maar dat je verstand tegen werkt. Dan vraag ik me waar jij met je verstand bent en of je ze wel allemaal op een rijtje hebt. Waarom zou je verstand iets anders zeggen dan je gevoel? Is hij vreendgegaan en zou dat weer kunnen gebeuren? Je zult toch iets meer informatie moeten geven zodat wij kunnen beoordelen waarom jouw verstand en je gevoel niet op een lijn zitten.
Citaat:
We hebben nu besloten dat we wel kijken hoe het gaat. Het is nog niet officieel een relatie maar we blijven elkaar wel zien en doen leuke dingen samen. Als jullie dit zo lezen, wat gaat er dan door je heen? Wat denk jij dat je zelf zou doen? Is dit een goede oplossing?
|
Het is niet officieel een relatie, maar officieus wel. Je kan het beestje wel geen naam geven, maar dat doet niets af aan de werkelijkheid. Jullie zijn dus gewoon weer samen, maar soms zegt je verstand dat dit niet de goede manier is. Wáárom zegt je verstand dat? Waarom is het dan, in eerste instantie, uitgegaan? Als je het mij vraagt dan ben jij gewoon erg verliefd op die jongen en dan moet je jezelf niet tegen laten houden door wat praktische oneffenheden. Liefde overwint alles, nietwaar? Misschien moet je, en hij ook, eens iets vaker iets door de vingers zien. Dat maakt een relatie voor beide partijen leefbaarder.
Conclusie: ga ervoor en zorg dat je weer helemaal gelukkig wordt mét hem. Vergeet je verstand, volg je gevoel.