Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2005, 08:35
Laen
Laen is offline
Ik heb sinds 2 weken een vakantiebaantje als administratief medewerkster, maar omdat ik hier maar 2 dagen in de week kon werken heb ik daarnaast gesolliciteerd bij een bedrijf en daar ben ik aangenomen (ook als vakantiekracht).
Donderdag ben ik daar voor het eerst geweest om ingewerkt te worden, en dan zou dat maandag weer gebeuren en vanaf woensdag zou ik dan beginnen.
Maar nou deed zich het volgende probleem voor.. Op mijn werk (die eerste als administratief medewerkster) hebben ze aangegeven dat ze mij vaker willen/kunnen/mogen inzetten!
En nou komt mij dat veel beter uit dan die andere, omdat dit veel dichterbij is en de werktijden zijn soepeler.
Nou komt mijn vraag.
Kan ik dat tweede baantje nog weigeren? Of is dat te laat omdat ik al heb toegezegd?

(het is trouwens allemaal via randstad uitzendbureau geregeld)
Oud 25-06-2005, 08:41
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Je kan gewoon weigeren hoor. Waarom niet? Als jij zegt dat je een betere aanbieding hebt gekregen, kunnen ze daar niets tegenin brengen. En dat zullen ze wel snappen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 08:46
Laen
Laen is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-06-2005 @ 09:41 :
Je kan gewoon weigeren hoor. Waarom niet? Als jij zegt dat je een betere aanbieding hebt gekregen, kunnen ze daar niets tegenin brengen. En dat zullen ze wel snappen.
Maar ik zou maandag vanaf 8 uur ingewerkt worden en randstad is ps vanaf 8.30 open..
Oud 25-06-2005, 09:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Laen schreef op 25-06-2005 @ 09:46 :
Maar ik zou maandag vanaf 8 uur ingewerkt worden en randstad is ps vanaf 8.30 open..
Dan moet je bellen, zo vroeg mogelijk. Naar dat bedrijf dus he?

Ik heb ook wel eens een dag van te voren afgebeld omdat ik iets anders gevonden had. Geen probleem. Ze hebben zo iemand anders.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 09:04
Laen
Laen is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-06-2005 @ 10:00 :
Dan moet je bellen, zo vroeg mogelijk. Naar dat bedrijf dus he?

Ik heb ook wel eens een dag van te voren afgebeld omdat ik iets anders gevonden had. Geen probleem. Ze hebben zo iemand anders.
Dat kan ik toch niet maken?
Oud 25-06-2005, 09:17
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
Laen schreef op 25-06-2005 @ 10:04 :
Het staat misschien niet super netjes, maar zoals Chloe Siere al zei, als je een beter aanbod hebt gekregen kunnen zij daar niets tegenin brengen..
Oud 25-06-2005, 09:27
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
je bent een uitzendkracht, dus mag je zo opstappen. ze mogen jou ook zo weer wegsturen.
Oud 25-06-2005, 09:48
Verwijderd
Citaat:
Nee, puur moreel bezien niet. Ze zullen je ongelooflijk lomp vinden en daarna waarschijnlijk specifiek verzoeken díe uitzendkracht níet meer te sturen, maar verder geen ernstige consequenties.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 09:57
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Is Randstad op Zaterdag niet open?

En ehh anders ga je maandag toch gewoon en zeg je dat het je achteraf niks lijkt en je een beter aanbod hebt gehad.

grtz
ivo
Oud 25-06-2005, 10:09
Laen
Laen is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-06-2005 @ 10:48 :
Nee, puur moreel bezien niet. Ze zullen je ongelooflijk lomp vinden en daarna waarschijnlijk specifiek verzoeken díe uitzendkracht níet meer te sturen, maar verder geen ernstige consequenties.
ook niet vanuit het uitzendbureau?
Oud 25-06-2005, 10:10
Laen
Laen is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 25-06-2005 @ 10:57 :
Is Randstad op Zaterdag niet open?

En ehh anders ga je maandag toch gewoon en zeg je dat het je achteraf niks lijkt en je een beter aanbod hebt gehad.

grtz
ivo
Nee, heb al gekeken maar is gesloten..
En dat zou ik idd kunnen doen, maar dan zit dat bedrijf om 8 uur te wachten omdat ik er niet ben (en randstad gaat pas om h9 open)..
Oud 25-06-2005, 10:53
Unexplained
Unexplained is offline
Juridisch gezien heb je geen problemen. Je hebt immers altijd nog een proeftijd waarin zowel werkgever als werknemer zonder 'nasleep' van elkaar af kunnen komen.

Denk alleen dat je jezelf bij dat bedrijf én bij het uitzendbureau niet echt populair maakt.
Oud 25-06-2005, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Laen schreef op 25-06-2005 @ 11:09 :
ook niet vanuit het uitzendbureau?
Hangt van het uitzendbureau af. Het zal geen financiele consequenties hebben, maar de kans is natuurlijk wel aanwezig dat het uitzendbureau gewoon niet meer met je verder wil. Het is natuurlijk niet zo netjes om eerst onvoorwaardelijk ja te zeggen en vervolgens af te haken. Dan had je vantevoren al moeten zeggen dat je misschien een ander baantje kon krijgen en dat dit inwerken voorwaardelijk zou zijn, dan was het achteraf niet zo zuur.

Citaat:
Unexplained schreef:Juridisch gezien heb je geen problemen. Je hebt immers altijd nog een proeftijd waarin zowel werkgever als werknemer zonder 'nasleep' van elkaar af kunnen komen.
Het gaat om een uitzendovereenkomst, daarbij zijn de uitzendkracht werknemer en het uitzendbureau werkgever. Tussen de uitzendkracht en het bedrijf waar die werkt, de 'inlener', bestaat geen overeenkomst.

Dat wil dus niet zeggen dat er geen opzegtermijn kan zijn, omdat het uitzendbureau zijn uitzendkrachten aan eigen regels mag onderwerpen (die zijn dan gewoon onderdeel van de uitzendovereenkomst, die natuurlijk gewoon een bijzonder type arbeidsovereenkomst is).

Maar de bepalingen voor opzegtermijnen, proeftijd e.d. zijn niet zonder meer van toepassing in de verhouding uitzendkracht-inlener. Wel in de verhouding uitzendkracht-uitzendbureau, maar daar gaat het hier niet om. In de regel kun je als uitzendkracht onmiddellijk stoppen met werken bij de inlener, maar het is dan natuurlijk wel de bedoeling dat het uitzendbureau het vantevoren weet.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 11:51
Blenderhead
Blenderhead is offline
Ga alleen die maandag werken en zeg het daarna meteen af.
Oud 25-06-2005, 15:36
Laen
Laen is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-06-2005 @ 12:02 :
Hangt van het uitzendbureau af. Het zal geen financiele consequenties hebben, maar de kans is natuurlijk wel aanwezig dat het uitzendbureau gewoon niet meer met je verder wil. Het is natuurlijk niet zo netjes om eerst onvoorwaardelijk ja te zeggen en vervolgens af te haken. Dan had je vantevoren al moeten zeggen dat je misschien een ander baantje kon krijgen en dat dit inwerken voorwaardelijk zou zijn, dan was het achteraf niet zo zuur.

Het gaat om een uitzendovereenkomst, daarbij zijn de uitzendkracht werknemer en het uitzendbureau werkgever. Tussen de uitzendkracht en het bedrijf waar die werkt, de 'inlener', bestaat geen overeenkomst.

Dat wil dus niet zeggen dat er geen opzegtermijn kan zijn, omdat het uitzendbureau zijn uitzendkrachten aan eigen regels mag onderwerpen (die zijn dan gewoon onderdeel van de uitzendovereenkomst, die natuurlijk gewoon een bijzonder type arbeidsovereenkomst is).

Maar de bepalingen voor opzegtermijnen, proeftijd e.d. zijn niet zonder meer van toepassing in de verhouding uitzendkracht-inlener. Wel in de verhouding uitzendkracht-uitzendbureau, maar daar gaat het hier niet om. In de regel kun je als uitzendkracht onmiddellijk stoppen met werken bij de inlener, maar het is dan natuurlijk wel de bedoeling dat het uitzendbureau het vantevoren weet.
Dat andere baantje is ook via randstad.. en daar heb ik ook meer toekomstperspectief. Maar iig bedankt voor je uitgebreide reactie. Denk dat ik het beste gewoon hen om 8 uur kan bellen en direct om h9 randstad maandag dan he?
Oud 25-06-2005, 15:37
Laen
Laen is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 25-06-2005 @ 12:51 :
Ga alleen die maandag werken en zeg het daarna meteen af.
Dan hebben ze een dag minder om een vervangend persoon te zoeken. Vanaf woensdag hebben ze iemand nodig. Denk niet dat dat erg netjes is toch?
Oud 25-06-2005, 17:50
Roos
Roos is offline
Je moet wel een beetje ballen hebben hoor.

Ik was vroeger ook zoals jij: dat kan toch niet??
Tuurlijk kan het wel. Een beetje meer aan jezelf denken kan geen kwaad.

Ja of je zegt niks, en je hebt deze zomer een stom bijbaantje
Oud 25-06-2005, 20:52
T_ID
T_ID is offline
Wat gaan ze doen? Je ontslaan?

Zeker over vakantiewerk wordt vaak niet moeilijk gedaan, lullig voor ze als ze een dag van tevoren horen dat ze nieman zullen hebben voor een functie, maar daar zitten verder geen consequenties aan.
Oud 26-06-2005, 15:29
juno
juno is offline
Omdat beide baantjes via hetzelfde uitzendburo zijn geregeld, zal Randstad er niet moeilijk over doen. Kies altijd voor jezelf, niemand anders zal het voor je doen namelijk.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 15:49
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 26-06-2005 @ 16:29 :
Omdat beide baantjes via hetzelfde uitzendburo zijn geregeld, zal Randstad er niet moeilijk over doen.
Dus als een uitzendbureau jou aan meerdere baantjes helpt, mag je je gedragen zoals je wilt? Kom.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 16:11
juno
juno is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-06-2005 @ 16:49 :
Dus als een uitzendbureau jou aan meerdere baantjes helpt, mag je je gedragen zoals je wilt? Kom.
Dat zeg ik niet. Ik zeg wel dat een uitzendburo beduidend vervelender zal doen als je een ander baantje regelt via een ander uitzendburo. Dat is hier niet het geval, dus daarom zal Randstad deze keer niet echt vervelend doen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 10:01
Laen
Laen is offline
Nogmaals bedankt

Alles is goed gegaan gisteren!
Oud 29-06-2005, 02:35
Tom Poes
Tom Poes is offline
Citaat:
Laen schreef op 28-06-2005 @ 11:01 :
Nogmaals bedankt

Alles is goed gegaan gisteren!
Hoe?
Oud 04-07-2005, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Tom Poes schreef op 29-06-2005 @ 03:35 :
Hoe?
Ze heeft een hamer gepakt en de boel kort en klein geslagen, toen mocht ze vertrekken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten