![]() |
|
Er staan (slechts) 2 artikelen over op Pubmed (grote medische database)
Heb nu ff geen zin om ze door te spitten maar de liefhebber kan de abstracts lezen op http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...=inleurlib_fft en typ bovenin in: AK602 Beiden onderzoeken zijn trouwens in vitro. Het enige dat ik wel kan zeggen is dat een clinical research op 40 aidspatienten niet echt een betrouwbaar onderzoek is, omdat toevalligheden de uitkomst van het onderzoek zeer sterk beinvloeden.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Op http://www.niburu.nl staan ook wel zulke artikelen erover. Moet je maar eens doorkijken. Natuurlijk weet ik niet hoeveel er waar is enzo, maar ik betwijfel ook de juistheid van de pharmaceutische industrie.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Het klinkt wel allemaal als een mooi medicijn maar ik vraag me af 1. hoe het kan dat er geen bijwerkingen zijn als je een medicijn ontwikkelt dat de witte bloedcellen (gedeeltelijk) remt 2. hoe ze kunnen weten dat er geen bijwerkingen zijn als er nog niet op mensen is getest |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Dat zeg ik.. pharma industrie gaat alleen over geld. Vandaar dat zeldzame ziekten niet worden aangepakt. Dat kan alleen door particuliere geld zorg. Dat de pharma industrie die medicijnen niet oppikt heeft vooral de reden dat het gevrijwaard is van patenten, omdat het om volledig natuurlijke medicatie gaat en geen ingewikkelde chemische formules enzo... vandaar dat de industrie er geen winst op kan maken... het kan het alleen produceren enzo. Citaat:
|||
Citaat:
Zoals een figuur in 1 van mn boeken hier mooi aangeeft (kan m nu niet inscannen): de factoren waarnaar gekeken wordt voor de ontwikkeling van een nieuw medicijn zijn - farmaceutische mogelijkheden - therapeutisch nodig - economisch rendabel Ik kom nu ook een stuk tegen over 'Orphan drugs', oftewel geneesmiddelen voor zeldzame aandoeningen of geneesmiddelen waar (nog) geen goede markt voor is (bijvoorbeeld de mannenpil) en daar staat bij dat er zowel nationaal als internationaal verschillende fondsen en afspraken zijn die ervoor zorgen dat bedrijven toch gestimuleerd worden dit soort medicijnen te ontwikkelen. Natuurlijke medicatie is inderdaad vrij van patenten, maar op een moment dat een farmaceutisch bedrijf een nieuw medicijn op de markt brengt is daar ook de chemische structuur van bekend en kan dus elk bedrijf ermee aan de slag, net zoals met natuurlijke medicatie. Het enige waar farmaceutische bedrijven patent op aanvragen en wat ze ook graag binnen hun eigen muren willen houden is de samenstelling van het geneesmiddel en hoe dat geproduceerd wordt, dat bepaalt namelijk voor een groot deel de werkzaamheid van een medicijn. Één verkeerd bestanddeel en je hele geneesmiddel werkt niet meer. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
get a life ![]()
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Het is bekend dat pharmaceutische industrie die middelen niet verder produceert enzo als het echt niets oplevert. En er zijn misschien wel wat potjes enzo met wat geld, maar dat is niet zoveel als pharmaceutische bedrijven hebben. Gewoon even zelf wat zoeken over pharmacritici. Zijn genoeg sites over. En ook over de aidsmedicijnen die niet verder bekeken worden.
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 19-07-2005 om 07:07. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kankergeneesmiddelen kan men oa. zeer selectief maken door recombinante eiwitten te gaan maken onder de vorm van antistoffen. Andere, niet voorspelbare neveneffecten kunnen toegewezen worden aan idiosyncrasie, een soort allergische reactie. Maar die is eerder zeldzaam, en valt niet te veralgemenen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
geneeskunde en religie Kapee | 68 | 03-02-2006 12:19 | |
Lichaam & Gezondheid |
meedoen aan betaalde onderzoeken coldplayfan | 34 | 23-03-2005 23:26 | |
Algemene schoolzaken |
Enquête over AIDS dankjewel | 35 | 27-02-2005 13:22 | |