Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2005, 13:13
Rodion
Rodion is offline
Ik mij al aangemeld bij de IB-G, maar daar schijn je een bevestiging van te krijgen waarna je je 'echt' kunt inschrijven bij een universiteit. Het probleem is dat ik over een paar dagen op vakantie ga tot mijn studie begint. En die bevestiging krijg ik niet voordat ik op vakantie ga, omdat ik 'm pas 2 weken geleden naar de IB-g heb gestuurd.

Nu wilde ik weten: moet je die aanmelding bij een uni persé doen voordat je studie begint? Zo ja: wat moet je dan allemaal invullen, wat zijn de keuzes die je moet maken? Want ik ben van plan om een vriend te vragen om dat dan voor mij te doen. (Zo moeilijk is mijn handtekening niet )

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2005, 13:36
Verwijderd
Je moet alleen gegevens invullen, je namen, adres etc. Een gewaarmerkt kopie van je diploma moet erbij (soms ook een gewaarmerkt kopie van je cijferlijst). Soms een gewaarmerkt kopie van je paspoort/ID, soms een uitreksel van de gemeente. Vraag dat anders even nu na bij de uni, dan leg je al die dingen gewoon klaar. Vervolgens kan een vriend van je die gegevens gewoon invullen en alle papieren in een enveloppe doen en opsturen. Lijkt me geen probleem. In principe zou je ook zelf nu naar de uni kunnen gaan en je daar ter plekke in laten schrijven, maar ik weet niet of ze dat overal toestaan (mijn hogeschool deed dat bv. wel).

Je kan 't ook later doen, als je voor 31 augustus naar de uni gaat ben je zeker nog op tijd om je in te schrijven voor 't onderwijs. Maar 't lijkt me handiger dat een vriend dit voor je doet, dan krijg je iig op tijd de informatie die je nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 16:15
Verwijderd
Ik zou het niet door een vriend laten doen want bij mij hebben ze een foto genomen bij mijn inschrijving
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 16:21
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
doezel schreef op 27-07-2005 @ 17:15 :
Ik zou het niet door een vriend laten doen want bij mij hebben ze een foto genomen bij mijn inschrijving
Dus nu staat die vriend op jouw studentenkaart?
Oud 27-07-2005, 16:27
CobraKing
CobraKing is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 27-07-2005 @ 17:21 :
Dus nu staat die vriend op jouw studentenkaart?
Oud 27-07-2005, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Je moet een vriend natuurlijk niet naar de uni sturen, maar meestal krijg je inschrijfformulieren thuis gestuurd en die kan je best in laten vullen en op laten sturen door een vriend.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Nee, gelukkig niet. Ik was gewoon boos omdat ze een foto wilden nemen. Het zag er namelijk niet uit
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 27-07-2005 @ 17:29 :
Je moet een vriend natuurlijk niet naar de uni sturen, maar meestal krijg je inschrijfformulieren thuis gestuurd en die kan je best in laten vullen en op laten sturen door een vriend.
Hier moet je je inschrijven op de univ zelf.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 09:34
Verwijderd
Citaat:
doezel schreef op 27-07-2005 @ 20:32 :
Hier moet je je inschrijven op de univ zelf.
Dat kan TS net zo goed zelf doen voor hij op vakantie gaat dan. Of er vlak na.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 17:15
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 28-07-2005 @ 10:34 :
Dat kan TS net zo goed zelf doen voor hij op vakantie gaat dan. Of er vlak na.
Bedankt voor de info. Nu komt het wel goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten