Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2002, 20:39
asterisk
asterisk is offline
Hee luitjes!

Ik heb even een vraagje: hoe komen jullie aan je staf? gaan jullie echt het bos in om een tak af te knippen? ik woon nou niet bepaald dicht bij een bos. En je kunt er wel bestellen, bij Large bijv., (maar die is dan van natuurklei) maar dan heb ik zo'n gevoel dat die staf eigenlijk maar een massaproduct is, niet meer echt 'identiek'. snappie? graag jullie mening!

BB, Asterisk
Advertentie
Oud 02-06-2002, 20:46
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Over wat voor staf heb je het? Zo'n eentje die je gebruikt om een cirkel te trekken voor rituelen en zo?
Oud 02-06-2002, 21:45
Mark
Mark is offline
Hij speelt sinterklaas.
Oud 02-06-2002, 21:50
Katertje
Katertje is offline
tis niet de bedoeling dat je het bos ingaat om een mooie tak af te knippen meestal ligt er weleen mooie tussen het snoeihout en anders ergens op de grond het is het beste als je je straf persoonlijk maakt.
dan kun je er je volleedige kracht voor gebruiken
dingen om het mee te privatiseren zijn bijv.:
*een geurtje
*tekens; pentagrammen krachtlijnen enz...
*runes
*teksten bijv.: "And YeHarm None Do What Ye Will"
*bepaalde kruiden bundeltjes

k hoop dat dit wat meer duidelijkheid geeft Blessed Be en Merry Part,

Outdated Spirit
Oud 03-06-2002, 14:39
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Meteen nog een vraagje nu de topic er al is

Kan je een staf maken van takken die op de grond liggen? of is dat 'dood' hout?

En kan je een staf maken van de Wilg of de Kastanjeboom? Of heb je perse een Hazelaar nodig?
Oud 03-06-2002, 14:45
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef:

En kan je een staf maken van de Wilg of de Kastanjeboom? Of heb je perse een Hazelaar nodig?
Elke tak die op de grond ligt of afgeknipt is van een boom is dood. De tak kan geen voedingstoffen meer krijgen van de boom zelf en sterft dus. Conclusie: Alle staffen zijn dood houd.
Oud 03-06-2002, 17:57
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Elke tak die op de grond ligt of afgeknipt is van een boom is dood. De tak kan geen voedingstoffen meer krijgen van de boom zelf en sterft dus. Conclusie: Alle staffen zijn dood houd.
ja, dat snap ik.
maar sommigen zeggen dat als je een tak in een keer afsnijdt, dat er dan nog een stukje 'ziel' of zoiets dergelijks, nog in de tak zit. en dat dat belangrijk is voor de energien
terwijl een tak die op de grond ligt dat niet (of wel) kan hebben, dat is wat ik me nou afvroeg
Oud 03-06-2002, 18:15
CryperA
CryperA is offline
Of je nu perse een wilgentak of weet ik veel nodig hebt heb ik geen verstand van, denk dat een gewone tak die redelijk goed van vorm is al goed genoeg is. Zelf heb ik ooit een tak gevonden en vond hem wel schikken dus die heb ik ook gewoon meegenomen. Hij is ook niet supergroot ofzo, de lengte van mijn hand tot aan iets verder mijn elleboog denk ik?

En je kunt die staf dan helemaal eigen maken door er dingen ofzo in te krassen of op te tekenen, zoiets als Natural Mark zegt met wierook etc.
Oud 03-06-2002, 18:46
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef:

ja, dat snap ik.
maar sommigen zeggen dat als je een tak in een keer afsnijdt, dat er dan nog een stukje 'ziel' of zoiets dergelijks, nog in de tak zit. en dat dat belangrijk is voor de energien
terwijl een tak die op de grond ligt dat niet (of wel) kan hebben, dat is wat ik me nou afvroeg
Dat maakt niks uit, of je de tak nou afsnijd of later vind op de grond, een tak komt niet ergens vandaan. Die komt van een boom, dus als je een tak op de grond vind, dan zal wel iemand anders die hebben afgesneden voor jou, of de wind het het er gewoon afgewaaid. Dus dat maakt niks uit.
Oud 03-06-2002, 21:15
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef:

Ik denk dat je gewoon taktisch moet zijn, het hout op de grond is of uitgedroogd, of verrot, er is weinig kans dat daar iets stevigs tussen zit. Je kan dus idd beter een tak afsnijden. Alleen niet bomen kaalplukken, dus!
Oud 04-06-2002, 09:25
almere_girl
almere_girl is offline
een staf MOET je van een levende boom afsnijden en het netjes aan die boom "vragen" anders zit er geen kracht in de staf!
snap?
groetjes
Oud 09-06-2002, 21:15
MUBA
MUBA is offline
... hoe vraag je dat dan?

*ziet het al voor zich:*

Yo boom, jij ziet er relaxed uit zeg, zeker die grote tak daar net boven mijn hoofd. Hey is het goed als ik die er es lekker af ga roppen weej?

Regels voor berichten