Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2005, 14:34
KMBA
KMBA is offline
En nee, dit is geen dragonball Z Ki topic.. ik had tijdens een training van AIkido [voor degene die niet weten wat dit is:
*http://nl.wikipedia.org/wiki/Aikido
*http://www.aikikai.nl/ ]

Maar goed, waar was ik.. O jah.. tijdens een training van een paar keer terug, kreeg ik midden in de les een warm gevoel, ontspannen en toch krachtig. Is/Was dit Ki?

Greetz,

KMBA
Advertentie
Oud 20-07-2005, 15:04
Raven
Raven is offline
kan

Ki komt in veel vormen afhankelijk van wat je ermee doet
Oud 20-07-2005, 19:45
KMBA
KMBA is offline
Nader info please
Oud 20-07-2005, 20:23
Joostje
Joostje is offline
Nouja, aangezien de leerlingen vano sensei het er niet over eens zijn over wat ki is en of het bestaat, kun je daar moeilijk antwoord op krijgen
Oud 20-07-2005, 21:01
Halogeen
Halogeen is offline
sorry, maar ik ga toch voor chemische processen.

Het warme gevoel kan ontstaan door een hoger metabolisme. Het ontspannen gevoel wordt bijvoorbeeld ook ervaren door marathonlopers (je weet wel, stofjes in je hersenen enzo).
Oud 21-07-2005, 01:41
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
KMBA schreef op 20-07-2005 @ 15:34 :

kreeg ik midden in de les een warm gevoel, ontspannen en toch krachtig.
In wetenschappelijk kringen noemt men dit een 'orgasme'.
Oud 21-07-2005, 07:59
KMBA
KMBA is offline
Rollo Tomasi schreef:

Citaat:
In wetenschappelijk kringen noemt men dit een 'orgasme'.
Lol , maar dit was geen sex, dit was een Aikido training!

Halogeen schreef:

Citaat:
sorry, maar ik ga toch voor chemische processen. etc
Je bedoeld endorfine? Meestal komt endorfine los bij veel inspanning [sex, rennen etc] Maar misschien beschouw jij AIkido net zoiets als karate [wat ik je niet kwalijk neem hoor] en denkt dat AIkido veel bewegen is... dat is het ook.. Maar niet zoals hardlopen. Dus in dat opzicht is is het onmogelijk geweest dat het endorfine is geweest.

Daarnaast concentreerde ik me ook niet echt super hard.. ik liet het komen, dus te veel concentratie -> warme handen etc. kon het ook niet zijn...

KMBA
Oud 21-07-2005, 20:57
Verwijderd
volgens mij wil je gewoon horen dat het 'ki' was. Simpelweg omdat je geen andere mogelijkheid accepteert.
Maar wat heb je aan 'ki' als het al bestaat?
Oud 21-07-2005, 22:16
Vejji
Vejji is offline
Citaat:
soldaat schreef op 21-07-2005 @ 21:57 :
volgens mij wil je gewoon horen dat het 'ki' was. Simpelweg omdat je geen andere mogelijkheid accepteert.
Maar wat heb je aan 'ki' als het al bestaat?
ki bestaat gewoon.
het is lichaamsenergie die je tot een zekere hoogte kunt manipuleren.
erg handig bij trappen en stoten etc

@ts:
hoeft niet kan ook gewoon combinatie zijn van factoren.
Oud 22-07-2005, 06:15
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
KMBA schreef op 21-07-2005 @ 08:59 :

Je bedoeld endorfine?

hihi ja (lekentaal)

Citaat:
KMBA schreef op 21-07-2005 @ 08:59 :

Maar misschien beschouw jij AIkido net zoiets als karate [wat ik je niet kwalijk neem hoor] en denkt dat AIkido veel bewegen is... dat is het ook.. Maar niet zoals hardlopen. Dus in dat opzicht is is het onmogelijk geweest dat het endorfine is geweest.

Daarnaast concentreerde ik me ook niet echt super hard.. ik liet het komen, dus te veel concentratie -> warme handen etc. kon het ook niet zijn...

KMBA

Hmja, ik las dat het elementen had van allerlei andere oosterse vechtsporten. Maar het is toch wel lichamelijk heel zwaar en vermoeiend? Of misschien zat je in een soort van trance? Of misschien wílde je het zó graag voelen, dat je het voelde. Waarom wil je het voelen? en als je het gevoeld hebt, wat dan? Vind je het niet een tikkeltje arrogant van jezelf, want eigenlijk beweer je dus dat je al zo verheven bent, dat je Ki ervaart. Kortom hoe denk jij erover?
Oud 22-07-2005, 06:57
Vejji
Vejji is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 22-07-2005 @ 07:15 :

hihi ja (lekentaal)

Hmja, ik las dat het elementen had van allerlei andere oosterse vechtsporten. Maar het is toch wel lichamelijk heel zwaar en vermoeiend? Of misschien zat je in een soort van trance? Of misschien wílde je het zó graag voelen, dat je het voelde. Waarom wil je het voelen? en als je het gevoeld hebt, wat dan? Vind je het niet een tikkeltje arrogant van jezelf, want eigenlijk beweer je dus dat je al zo verheven bent, dat je Ki ervaart. Kortom hoe denk jij erover? [/B]
aikido is vrijwel helemaal vanuit stilstand, ze vallen ook vrijwel nooit aan maar wachten tot er een trap of stoot komt die ze kunnen ombuigen zodat ze het gewicht en snelheid van de aanvaller kunnen gebruiken om zelf aan te vallen/onder controle te krijgen.

@ts: voelde je het over je hele lichaam? of op 1 specifiek punt?
Oud 24-07-2005, 17:35
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gijsbertus schreef op 22-07-2005 @ 07:57 :
aikido is vrijwel helemaal vanuit stilstand, ze vallen ook vrijwel nooit aan maar wachten tot er een trap of stoot komt die ze kunnen ombuigen zodat ze het gewicht en snelheid van de aanvaller kunnen gebruiken om zelf aan te vallen/onder controle te krijgen.

@ts: voelde je het over je hele lichaam? of op 1 specifiek punt?
In de eerste plaats is het maar wat je onder aanvallen ervaart (je hebt vrij directe tegenaanvallen ). In de tweede plaats kan de hele tiojd heen en weer gegooid worden door de ander best vermoeiend zijn
Oud 24-07-2005, 17:46
KMBA
KMBA is offline
Ik voelde het gewoon als een geheel.. net zoals mijn leraar zei.. uit mijn hara/dan tien etc kwam de beweging.. heel maf..

Ik ben niet arrogant.. maar wat zou het anders geweest kunnen zijn? Het is namelijk niet zo dat ik perse Ki wilde voelen.. ik weet niet eens of het wel Ki is.. daarom vraag ik het voor de zekerheid hier. Omdat ik weet dat er hier experts zijn

KMBA
Oud 28-07-2005, 12:03
Verwijderd
Het kan idd Ki zijn geweest. Aangezien het de energie in je lichaam is. Soms kan dit op bepaalde momenten of situaties opeens echt voelbaar zijn..

DD
Oud 28-07-2005, 15:21
Verwijderd
Citaat:
KMBA schreef op 24-07-2005 @ 18:46 :
Ik voelde het gewoon als een geheel.. net zoals mijn leraar zei.. uit mijn hara/dan tien etc kwam de beweging.. heel maf..

Ik ben niet arrogant.. maar wat zou het anders geweest kunnen zijn? Het is namelijk niet zo dat ik perse Ki wilde voelen.. ik weet niet eens of het wel Ki is.. daarom vraag ik het voor de zekerheid hier. Omdat ik weet dat er hier experts zijn

KMBA
die 'experts' kunnen toch alleen maar speculeren over wat het geweest zou zijn omdat ze het geen van allen hebben meegemaakt wat jij op dat moment voelde en ook al heb je het zelf meegemaakt kun je nog niet met zekerheid zeggen wat er is alleen dat er iets is dus zekerheid zul je hier nooit krijgen.
Volgens mij KAN het ki geweest zijn maar het kan ook heel goed iets anders geweest zijn
Advertentie

Regels voor berichten