Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2005, 19:52
MaHo
MaHo is offline
Ik heb een groot probleem.....
Ik heb net 2x een Ilyama ProLite E435S gekocht (voor mezelf en voor m'n ouders), maar nu blijkt dat op mijn PC een DVI-I Aansluiting zit en op mijn monitor een DVI-D....ik had nog nooit gehoord dat er 2 "standaarden" waren. Ik had dus gewoon een DVI-kabel erbij gekocht voor DVI-I naar DVI-I. Dit past dus niet.
Ik heb even op internet egzocht en ik kan geen DVI-I-->DVI-D kabels vinden.Is er een oplossing op zit ik nu met een digitale monitor die ik alleen maar analoog kan gebruiken??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2005, 19:53
M@rco
M@rco is offline
Kijk eens:
http://www.1to0.nl/productinfo.php?id=644&cat=9
Oud 06-07-2005, 19:57
MaHo
MaHo is offline
Neen, mijn DVI-I kabel heeft dus 2 identieke kanten en die DVI-I aansluiting past niet op de DVI-D aansluiting van mijn monitor...
Ik als echter net HIER dat een DVI-D kabel het altijd doet?? Dus kan ik een DVI-D stekker op mijn DVI-I aansluiting van mijn videokaart doen?

Edit; Je hebt ge-edit lamme *** (Eerst zei M@rco dat ik de kabel gewoon om meost draaien )
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:04
]{ing
]{ing is offline
dvi-d is hetzelfde als dvi-i maar dan met extra pinnen (die je in het geval van aansluiting op dvi-i niet gebruikt), dus het werkt altijd. die extra pinnen bij dvi-d zijn trouwens bedoeld voor meer bandbreedte bijv voor tft's met hdtv resolutie

Laatst gewijzigd op 06-07-2005 om 21:08.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 11:54
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Onjuist, ]{ing. Je moet een DVI-D kabel hebben. DVI-I heeft (nog) niets te maken met extra bandbreedte, maar met ondersteuning van twee soorten output, analoog en digitaal. De DVI-D kabel gebruik je vervolgens om je monitor met je videokaart te verbinden. Je hoeft dus geen DVI-I aansluiting voor je videokaart te hebben.
Oud 07-07-2005, 13:36
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-07-2005 @ 12:54 :
Onjuist, ]{ing. Je moet een DVI-D kabel hebben. DVI-I heeft (nog) niets te maken met extra bandbreedte, maar met ondersteuning van twee soorten output, analoog en digitaal. De DVI-D kabel gebruik je vervolgens om je monitor met je videokaart te verbinden. Je hoeft dus geen DVI-I aansluiting voor je videokaart te hebben.
? ik zei dat dvi-d een grotere bandbreedte heeft dan dvi-i, om hogere resoluties te ondersteunen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 14:28
Gimme more beer
Citaat:
]{ing schreef op 07-07-2005 @ 14:36 :
? ik zei dat dvi-d een grotere bandbreedte heeft dan dvi-i, om hogere resoluties te ondersteunen
DVI-I ondersteunt een hogere bandbreedte, niet DVI-D, maar dat heeft vooralsnog niets met hogere resoluties te maken, maar met analoog&digitaal signaal in 1 uitgang.
Oud 07-07-2005, 14:44
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-07-2005 @ 15:28 :
DVI-I ondersteunt een hogere bandbreedte, niet DVI-D, maar dat heeft vooralsnog niets met hogere resoluties te maken, maar met analoog&digitaal signaal in 1 uitgang.
ik snap het al ik was in de war met de dual link en single link versies van dvi
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 16:58
Enlightenment
Enlightenment is offline
DVI-I is DVI-A + DVI-D.

Je kunt dus gewoon je DVI-I videokaart op je DVI-D monitor aansluiten, dat gebeurt bij vrijwel alle DVI-situaties. Overzicht:

DVI-D = digitale DVI standaard
DVI-A = analoge DVI standaard (ja lekker idee), in feite gewoon een D-SUB aansluiting voor backwards compatibiliteit
DVI-I = zowel DVI-D als DVI-I.

DVI-I zit op je videokaart, zo kun je gewoon DVI-D voor je TFT monitor gebruiken, en kun je door middel van een donglestekkertje je DVI poort in een D-SUB poort inschakelen.

Plaatjes:
http://www.mycableshop.com/3rd_Level/Video-Flat.htm
Oud 07-07-2005, 19:54
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 07-07-2005 @ 17:58 :
en kun je door middel van een donglestekkertje je DVI poort in een D-SUB poort inschakelen.
Dat snap ik even niet, sorry

Maar ik moet dus een DVI-D kabel aanschaffen? Of moet ik met convertors gaan werken?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 19:59
M@rco
M@rco is offline
Als ik die plaatjes zo bekijk moet je idd gewoon een DVI-D kabel aanschaffen. Let wel op waar je dat doet, de meeste winkels vragen gerust 25 euro voor zo'n kabeltje.
Oud 08-07-2005, 06:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
Als je monitor DVI is, heb je een DVI-D kabel nodig ja. Die past gewoon op je DVI-I poort.

Als je monitor D-SUB (normaal analoog "VGA") is, én je wilt hem op de witte DVI uitgang van je videokaart aansluiten, dán heb je een convertorstekker nodig. Deze zet DVI-I om in D-SUB en dan kun je een normale D-SUB kabel gebruiken naar je monitor toe.

Ik heb dat hele DVI gedoe ook niet bedacht. Ik vind het tegenstrijdig om een analoge "Digital Visual Interface" standaard (DVI-A dus) te hebben, maargoed.

DVI-A wordt dus gebruikt om je DVI-I om te kunnen vormen naar D-SUB, door middel van zo'n convertorstekkertje (wat een "dongle" heet) die je op de DVI-I uitgang van je videokaart plaatst.
Oud 08-07-2005, 11:46
M@rco
M@rco is offline
Dat kun jij wel tegenstrijdig vinden, maar zolang er nog heeeeeel veel mensen zijn met analoge monitoren is het best handig.
Oud 08-07-2005, 12:16
Gimme more beer
Citaat:
M@rco schreef op 08-07-2005 @ 12:46 :
Dat kun jij wel tegenstrijdig vinden, maar zolang er nog heeeeeel veel mensen zijn met analoge monitoren is het best handig.
Die mensen moeten eigenlijk ook dood
Oud 08-07-2005, 17:29
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
M@rco schreef op 07-07-2005 @ 20:59 :
Als ik die plaatjes zo bekijk moet je idd gewoon een DVI-D kabel aanschaffen. Let wel op waar je dat doet, de meeste winkels vragen gerust 25 euro voor zo'n kabeltje.
zo hebben ze me bij de paradigit een keer ook zo'n extreem bedrag laten dokken voor zo'n kabeltje.. 10 euro zou heel wat redelijker zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten