Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2004, 16:12
AnyName
AnyName is offline
Ik lag vannacht in bed toen ik wakker werd met een heel raar gevoel en een geluid hoorde. Het geluid begon heel erg laag en werd opeens heel hoog en verdween.
Ik werd er niet bang van maar ik kreeg dr wel kippevel van.
Ik ging in de kamer kijken wat het was want het klonk alsof het daar vandaan kwam (mijn woonkamer zit naast mijn slaapkamer) dus ik stond op en ging kijken en toen had mijn tv een soort gloed op zich wat hij heeft als hij net is uitgezet.
Ik woon op mezelf en niemand anders heeft de sleutel maar toch was mijn tv net uitgezet (of zo leek het in ieder geval)

Zonet belde mijn moeder mij op dat mijn laatste oma vannacht is overleden in haar slaap.

Ik weet niet of dit echt bewijs is, maar ik heb geen andere verklaring dan dat het een geest is geweest die mij dat gevoel gaf en mij wakker maakte met dat geluid.
Ik snap alleen niet hoe het kan dat mijn tv aan kan zijn geweest want hij stond ook niet op standby.

Als ik eraan denk dan krijg ik een gevoel van onzekerheid en niet echt angst maar vind het wel beetje spannend...

Ik heb nooit echt in geesten geloofd en ik weet het nu nog steeds niet zeker maar dit is wel heel toevallig...
Advertentie
Oud 25-05-2004, 17:24
someone
someone is offline
ikzelf geloof er wel in dat het je oma kan zijn geweest, had je een speciale band met haar misschien of kon de rest wel afscheid van haar nemen behalve jij?

naja je hebt er niet veel aan ik kan je alleen maar zeggen dat ik wel in zulke dingen geloof, heb het alleen zelf jammer genoeg niet mee gemaakt.
Oud 25-05-2004, 17:43
Vissertje
Vissertje is offline
ik krijg gewoon rillingen bij het idee
maar wel speciaal toch?
Oud 25-05-2004, 18:39
Boozle
Boozle is offline
Mij lijkt het ook niet fijn. Eerst die geest en dan overlijd je oma ook nog. En het zou natuurlijk kunnen dat het je oma was.
Oud 25-05-2004, 20:35
Prophecy
Prophecy is offline
Wow...

Je hoort wel vaker dat zulke dingen gebeuren als iemand waarmee je een bepaalde band hebt overlijd.

Ik kan me wel voorstellen hoe je dat hebt ervaren, en misschien zelfs wel een beetje verklaren.

Geesten bestaan, voor zover ik op de hoogte ben, niet uit materie maar uit een vorm van energie.

Dat zou ook verklaren waarom je tv wat gloeide, en mogelijk kwam het geluid ook doordat de energie misschien een speaker van je tv liet trillen. (of een andere geluids apparaat ofzo)

Het is natuurlijk geen wetenschappelijk bewijs, maar het is zeker wel aanleiding om in geesten te geloven.
Ik persoonlijk vind dit wel een aannemelijke reden om te geloven dat "geesten" wel bestaan, hoewel ik niet precies weet wat een geest is.
Oud 25-05-2004, 21:29
Shade
Shade is offline
is dit bewijs....?

maareh geloof wat je wilt, maar dit zoek je meer op dan dat het echt gebeurd is
Oud 25-05-2004, 22:12
JCG
JCG is offline
ik heb ook zoiets gehad, maar bij mij was het een droom. Of het bewijs was weet ik niet maar vond het wel raar.
Oud 26-05-2004, 21:20
Verwijderd
Topic titel: "Het Bewijs "

Citaat:
AnyName schreef op 25-05-2004 @ 17:12 :
Ik weet niet of dit echt bewijs is
Oud 27-05-2004, 00:56
AnyName
AnyName is offline
Het is geen wetenschappelijk bewijs natuurlijk maar dit is voor mijn persoonlijk wel de reden dat ik erin geloof. Hiervoor geloofde ik er niet in.

Citaat:
JCG schreef op 25-05-2004 @ 23:12 :
ik heb ook zoiets gehad, maar bij mij was het een droom. Of het bewijs was weet ik niet maar vond het wel raar.
Dat vind ik dus ook ja, heel erg vreemd. Tenzij geesten wel bestaan.

Citaat:
someone schreef op 25-05-2004 @ 18:24 :
ikzelf geloof er wel in dat het je oma kan zijn geweest, had je een speciale band met haar misschien of kon de rest wel afscheid van haar nemen behalve jij?
Ik had wel een hele goeie band met haar, ze was altijd heel aardig en vriendelijk en het was mijn laatste oma.. Mijn andere oma heb ik nooit gekent en mijn opa's zijn al overleden toen ik nog veel jonger was.

Citaat:
naja je hebt er niet veel aan ik kan je alleen maar zeggen dat ik wel in zulke dingen geloof, heb het alleen zelf jammer genoeg niet mee gemaakt.
Nou zo leuk is het niet hoor.. Wel interessant misschien maar ik voel me nu wel ongemakkelijk soms als ik eraan denk.. Ik heb verder nog niets vreemds meer meegemaakt zoals dat maar toch vind ik het geen prettig idee dat geesten misschien bestaan.. Ik denk gewoon angst voor het onbekende ofzow..
Oud 27-05-2004, 08:51
Rieno
Rieno is offline
Nu weet ik uit ervaring dat TV's wel eens de neiging hebben om te gaan ontladen.....dan lijkt het ook net alsof ze net uitgezet zijn, maar eigenlijk zijn ze dan hun statische lading kwijt

Zou kunnen dat dat het geweest is....maar ik ben ook weer niet zo sceptisch dat ik niet denk dat het iets anders geweest kan zijn. Bewijs zou ik het ook niet noemen, maar toevallig is het wel.
Oud 27-05-2004, 09:50
Senica
Senica is offline
ik geloof er wel in en ik weet wel zeker dat het je oma is geweest.
mijn tante had twee paarden en die waren op een dag gestolen.
mijn moeder had die avond gedroomd dat iemand met een stok achter die paarden aan zat. en ze kreeg ook die dag te horen dat de paarden weg waren en dat ze met een stok zijn achterna gejaagd mijn moeder was gaan kijken en het was presies de zelfde stok waarover ze had gedroomd
het klinkt misschien stom maar het is gewoon zo dat er iets boven natuurlijks is en dan heb ik het niet over aliens.
Oud 27-05-2004, 23:44
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
*kippenvelt*
Oud 28-05-2004, 11:28
Mu
Mu is offline
Ik vind het een beetje raar dat je zo op het bewijzen van een bepaald verschijnsel afgaat in plaats van op je persoonlijke ervaring
Oud 28-05-2004, 15:24
AnyName
AnyName is offline
Zonder dit "bewijs" of deze ervaring zou ik er nog steeds niet in hebben geloofd.

Beter bewijs zul je wel niet krijgen want geesten zijn nou eenmaal niet tastbaar...

Maar het feit dat ik niet de enige ben die zulke dingen mee heb gemaakt is toch wel een hele goeie aanleiding om aan te nemen dat geesten bestaan. Voor mij iig wel.
Als je het zelf meemaakt heb je geen ander bewijs meer nodig.

Mensen willen altijd harde bewijzen zien, maar dingen die we niet compleet begrijpen zijn niet altijd te bewijzen, en dat betekend zeker niet dat ze niet bestaan.

Geesten is geen fantasie die toevallig gedeelt wordt door miljoenen mensen tegelijk.
Eerder betwijfelde ik dat, maar nu weet ik beter. Ik spreek nu uit ervaring.
Oud 29-05-2004, 04:19
AXE
AXE is offline
Wie gelooft er nog meer wel/niet in geesten en waarom?
Oud 29-05-2004, 10:26
Shitonya
Shitonya is offline
Zo kun je alles wel een geest noemen voor verschijnsels die je niet kunt verklaren

(neuh, ik geloof dus niet in geesten)
Oud 29-05-2004, 10:26
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
AXE schreef op 29-05-2004 @ 05:19 :
Wie gelooft er nog meer wel/niet in geesten en waarom?
Ken je beter aparte topic voor maken
Oud 29-05-2004, 17:40
AnyName
AnyName is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 29-05-2004 @ 11:26 :
Zo kun je alles wel een geest noemen voor verschijnsels die je niet kunt verklaren

(neuh, ik geloof dus niet in geesten)
Dus als we iets niet kunnen verklaren is het per definitie geen geest?

Uitsluiten dat geesten bestaan is minstens zo naief als het geloven dat ze wel bestaan.

Ik noem zeker niet alles wat ik niet snap een geest, alleen maar als ik daar goeie aanleiding toe heb (zoals in het bovenstaande geval).

Citaat:
Shitonya schreef op 29-05-2004 @ 11:26 :
Ken je beter aparte topic voor maken
Nee doe maar hier in mijn topic Ik zoek ook meer mensen die (mede) door mijn ervaring ook in geesten geloven. Vertel ook ff waarom je gelooft ajb.
Oud 30-05-2004, 02:44
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
AnyName schreef op 29-05-2004 @ 18:40 :
Dus als we iets niet kunnen verklaren is het per definitie geen geest?

Uitsluiten dat geesten bestaan is minstens zo naief als het geloven dat ze wel bestaan.

Ik noem zeker niet alles wat ik niet snap een geest, alleen maar als ik daar goeie aanleiding toe heb (zoals in het bovenstaande geval).

Nee doe maar hier in mijn topic Ik zoek ook meer mensen die (mede) door mijn ervaring ook in geesten geloven. Vertel ook ff waarom je gelooft ajb.
Dingen uitsluiten is niet zo naief als in dingen "geloven"... naar mijn mening.
En door deze ervaring heb je nog geen bewijs dat het een of andere geest was. Het had wel van alles kunnen zijn. Je geest kan je ook wel eens voor de gek houden zoals in je dromen, fata morgana's en ga zo maar door. Nou ja..."geest" is misschien een verkeerd woord in die vorige zin

Wie gelooft er wel in geesten en wie niet? Hmm de meesten zeggen misschien of zou kunnen , de rest nee geloof ik niet in en een heel klein percentage gelooft er wel in.
De redenen zijn ook allemaal te voorspellen...n.a.v ervaringen, geloof, kennis en andere factoren..hieruit kunnen argumenten voortkomen die een voorspelbaar antwoord geven.
Je gelooft erin of niet, punt. Het is leuk en aardig om te weten waarom dit en dat dan? Maar meer kun je er niet mee, laat ze lekker geloven of niet. Je kunt elkaar moeilijk overtuigen, omdat er voor geesten nog geen bewijzen zijn...denk ik zo maar eens.
Oud 30-05-2004, 22:56
Uziel
Uziel is offline
Niet te veel aan denken als je je nu al ongemakkelijk voelt...

Ik heb wel eens midden in de nacht, na een bezoekje aan een vriendin waar het aardig spookt, rillend door het donker naar mn slaapkamer gelopen. Je denkt echt overal wat te zien ineens...
Je wordt er haast gek van als je nie uitkijkt

Regels voor berichten