Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2002, 12:17
agnosticus
agnosticus is offline
Dit berichtje plaatste iemand op het actualiteitsforum. ik heb het hier geplaatst om een andere reden dan hij/zij(namelijk als bewijs voor de evolutietheorie),dus dit is geen crosspost.

maargoed,hier komt het bewijs:


Elektronica verandert de duim

Uitgegeven: 25-3-2002 11:42
Laatst gewijzigd: 25-3-2002 12:44

AMSTERDAM - De menselijke duim is aan het veranderen, beweren Britse onderzoekers. Het gebruik van elektronica heeft er voor gezorgd dat fysieke veranderingen die normaal over verschillende generaties verlopen, nu binnen enkele decennia zijn gebeurd. De sterkste vinger van de hand wordt steeds belangrijker.

Uit een onderzoek waaruit de krant The Observer citeert, blijkt dat de duim bij jongeren onder de 25 jaar de andere vingers aan het inhalen is als het meest krachtige uitsteeksel van de menselijke hand.

Vooral jongeren die vanaf heel jeugdige leeftijd omgaan met elektronische toestellen zoals computerspelletjes, mobiele telefoons, internet en e-mail, worden geconfronteerd met een veranderende duim.

Andere dingen

De duim wordt volgens het Britse onderzoek niet alleen sterker, hij wordt ook voor andere dingen gebruikt. Zo blijkt de duim-generatie de duim ook te gebruiken om bijvoorbeeld aan te bellen, terwijl we daar vroeger instinctief de wijsvinger voor gebruikten.

Mensen die niet frequent de gsm gebruiken, doen dat met alle vingers, terwijl jongeren die voortdurend de gsm gebruiken, beide duimen gebruiken. In Japan bestaat er zoiets als de oya yubi sedai, de duim-generatie.

Het onderzoek werd uitgevoerd in onder meer Londen, Peking, Chicago en Tokio.

http://nu.nl/document?n=54187




[Dit bericht is aangepast door agnosticus (29-03-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2002, 13:12
soulless
soulless is offline
Worden er mensen met andere duimen geboren?

Of verandert deze gewoon door oefening?

Think before you post.
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:47
ganralph
ganralph is offline
toch is dit wel een van de dingen waarmee ooit bewijs voor de evolutietheorie geleverd zou kunnen worden.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 06:20
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
soulless schreef:
Worden er mensen met andere duimen geboren?

Of verandert deze gewoon door oefening?

Think before you post.

Inderdaad. Er is geen sprake van een aangeboren eigenschap die de overhand neemt omdat de overlevingskansen ( ) groter zijn. Door oefening van jongs af aan ontwikkelt de duim zich anders. Niks evolutie-bewijs. Overigens is evolutie al lang bewezen. Je hebt van die guppen die 100 generaties per jaar hebben. Vang een school guppen, zet ze in water met een andere pH-graad en hun kleur, grootte en stofwisseling verandert in de loop der genraties .

__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 15:42
tacidvs
tacidvs is offline
Ik sluit me bij soulles aan. Als je die theorie nu met een zo'n artikeltje wilt bewijzen, be my guest.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 15:44
Verwijderd
Dat bewijst alleen dat eigenschappen van mensen kunnen veranderen onder invloed van veranderende omstandigheden. Maar dat is oud nieuws. De crux bij de evolutietheorie is nooit om aan te tonen dat hij nog steeds werkt, maar hoe hij begon.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 21:28
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dat bewijst alleen dat eigenschappen van mensen kunnen veranderen onder invloed van veranderende omstandigheden. Maar dat is oud nieuws. De crux bij de evolutietheorie is nooit om aan te tonen dat hij nog steeds werkt, maar hoe hij begon.

mwa. ook dat, maar wetenschappers willen vaak het geloof onderuit kicken, dus als je bewijst dat ie nu nog steeds werkt heb je een goed argument om het geloof omver te werpen.

Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 22:08
L Boksha
Avatar van L Boksha
L Boksha is offline
Nauwelijks. Je hebt mensen die denken dat de evolutietheorie juist het bewíjs voor een god is.
De evolutie theorie zoals Darwin hem voorstelde is namelijk te lángzaam. Als die zou gelden zouden we nu nog borrellende hoopjes zijn.
Er zijn verklaringen te bedenken die dit teniet doen, maar bewezen worden ze niet.

Fossielen wijzen er nog steeds op dat er in ieder geval evolutie plaatsvond, maar ik denk dat er meer gebeurd is dan Survival of the fittest (Fucking of the sexiest? Dat zou de boel flink vernsellen...)
__________________
完璧な物語だ!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 23:10
John Sickbock
John Sickbock is offline
Kheb net met iemand een heel lang chatgesprek hierover gehad, kan nu ook wel wat zinnigs zeggen hoop ik

Zelf ben ik een aanhanger van de evolutietheorie, maar ik denk niet dat er een bewijs is aan te voeren dat bewijst dat het scheppingsverhaal onzin is. Het is gewoon een mogelijkheid, net als evolutie.

De gedachte dat evolutie te langzaam gaat of dat de kans erop te klein is, is onzin. De kans erop is wel heel klein, maar dat maakt niet uit omdat er misschien wel oneindig veel universa zijn waarin het 'geprobeerd' kan worden.

Idd het gaat niet om het nu werken van evolutie, maar om het begin. Maar voor dat begin waren er dus misschien wel oneindig veel kansen beschikbaar.

Wie kan me uitleggen of het bij die guppen ook echt zo was dat ze veranderden doordat de slecht werkenden minder kinderen kregen voordat ze doodgingen?
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Atheisme vs agnosticisme: welke is een betere houding om aan te nemen in het leven?
Gatara
106 21-06-2008 12:37
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Executie Stanley Tookie Williams, morgen al...
Verwijderd
109 15-12-2005 23:46
Liefde & Relatie mister right of mister right now
eeh...?
71 12-10-2004 14:25
Levensbeschouwing & Filosofie Bewijs dat god bestaat, en bewijs tegen de evolutie
Isa
209 07-07-2004 23:53
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom worden levensbeschouwingen als iets 'stoms' gezien
Verwijderd
87 03-01-2004 15:22
Levensbeschouwing & Filosofie Een simpel vraagje voor de gelovigen..
Nyrvana
20 01-03-2003 16:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.