Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2005, 19:46
Canine 13
Canine 13 is offline
Hallo allemaal

Ik zou graag jullie mening ergens over willen horen.
Ik begin volgend jaar aan mijn 3e jaar dierverzorging. Op MBO nivo.
Nou ben ik heel erg graag bezig met dieren, dat is het probleem niet.
Maar ik vind de opleiding zo ongeloofelijk rot.
De leraares van ons doet veel minder moeite voor je als ze je niet mag. Mag ze je niet (zoals mij) dan doet ze ook bijna niks voor je en snauwt je af.
Nu heb ik het 2e jaar ook het vak administreren niet gehald, snapte er echt niks van. (werd trouwens wel gegeven door een andere leraar hoor)
Maar dat zou dus betekenen dat ik dan op nivo 3 zou moeten uitstromen, maar ik moet nivo 4 halen om door te kunnen naar de HBO.
Wat vinden jullie dat ik moet doen.
Zouden jullie het verstandig vinden om als het niet lukt op deze school terug te gaan naar mijn vorige school en daar naar de havo te gaan volgen.
Of wat.....
Ik wil echt graag naar het HBO want daar liggen de beroepen (ook o.a betere kans om te werken in het buitenland) die ik echt tof vind.

Mijn eerste keuze was dan ook het leger in te gaan.
Wil ik nu ook nog steeds.
Maar daarvoor nemen ze me niet aan (alleen voor stomme kantoorbaantjes) omdat ik maar 1.50m lang ben en een beenprothese draag.

Dus jah, ik zit ergens wel een beetje in de knoop met mezelf.

Groetjes K9
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2005, 19:52
Verwijderd
Vind je de opleiding rot of die docent? Dat lijkt me nl nogal een verschil.

Kun je het vak dat je niet gehaald hebt niet herkansen? Dat zou ik dan eerst proberen. Neem er desnoods bijles voor oid. En anders goed bedenken wat je nu echt wilt. Ik kan nl niet voor jou beslissen wat je moet doen, dat zul je toch echt zelf moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 20:03
Canine 13
Canine 13 is offline
Die docente is echt vreselijk.
Maar er is ook geen andere MBO opleiding dierverzorging hier in de buurt.
En het is een nieuwe opleiding, maar niemand wil je ook een stage plek aanbieden omdat ze weten dat de leerlingen uit het Groenhorst College in Barneveld beter bekent staan.
De communicatie op onze school is anders ook echt waardeloos.
En ze zeggen dat ik dat vak niet kan herkansen omdat m'n rooster te vol zit het komende jaar, en het jaar daarna is er ook geen tijd meer voor.
Het 1e jaar is zo slecht verlopen en daardoor hebben we veel vertraging in de opleiding opgelopen.
Dus nu hebben we geen tijd meer voor zulke dingen.
En dat is niet eens onze schuld, maarja dat maakt deze school echt niks uit.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 20:08
Verwijderd
Overal zijn vreselijke docenten (of anders wel vreselijke mensen). En de organisatie/communicatie is op vrijwel elke vervolgopleiding bagger.

Als je de opleiding wel heel erg leuk vindt, dan zul je met haar en de school om moeten leren gaan. Je volgt die opleiding voor jezelf, niet voor haar, laat haar en de school dat dan niet verpesten.

Als je dat vak niet meer kunt herkansen ed en je mag zonder niet verder en/of kunt zonder je diploma niet halen, dan heeft het geen zin om verder te gaan, toch? Dan zul je iets anders moeten zoeken. En wat dat dan is, ik denk dat je dat toch echt zelf moet beslissen.

Als je wel verder wilt kun je het misschien 'hogerop' zoeken en bv. aan de directeur een brief sturen met de vraag om het te mogen herkansen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 23:10
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
ga anders vavo doen of zo....
maar ik weet niet of dat wel kan omdat je NIVEAU 3 doet op mbo.. ( dus geen tl leerweg ? )
Oud 17-07-2005, 10:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik vraag me af of het hbo wel wat voor je is als je een administratief vak al zo moeilijk vindt op het mbo. Op het hbo heb je meer van dat soort vakken nml.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 16:16
akumabito
akumabito is offline
Tsjah, he makkelijkste zou natuurlijk zijn als je gewoon op je huidige school zou blijven.. misschien eens proberen de problemen met die docente uit te praten? Is er anders misschien nog een vergelijkbare school in je omgeving waar je dezelfde opleiding zou kunnen doen?

Ik ben zelf van een MBO opleiding die me totaal niet beviel gestapt om weer terug naar de HAVO te gaan.. beviel me prima eigenlijk, en nu doe ik ook een HBO opleiding..
Oud 17-07-2005, 19:39
Judy2
Judy2 is offline
Zorg in ieder geval ervoor dat je goed geinformeerd bent/blijft naar de doorstroommogelijkheden etc.

Niet dat je later voor verassingen komt te staan.

Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 00:21
Vice
Vice is offline
Citaat:
K9 schreef op 16-07-2005 @ 21:03 :
Die docente is echt vreselijk.
Maar er is ook geen andere MBO opleiding dierverzorging hier in de buurt.
En het is een nieuwe opleiding, maar niemand wil je ook een stage plek aanbieden omdat ze weten dat de leerlingen uit het Groenhorst College in Barneveld beter bekent staan.
De communicatie op onze school is anders ook echt waardeloos.
En ze zeggen dat ik dat vak niet kan herkansen omdat m'n rooster te vol zit het komende jaar, en het jaar daarna is er ook geen tijd meer voor.
Het 1e jaar is zo slecht verlopen en daardoor hebben we veel vertraging in de opleiding opgelopen.
Dus nu hebben we geen tijd meer voor zulke dingen.
En dat is niet eens onze schuld, maarja dat maakt deze school echt niks uit.
Je zou nog altijd in een andere stad kunnen kijken en het daar alsnog op niveau 4 proberen, want het zou zonde zijn om hierdoor een niveau terug te moeten gaan. Terug naar de havo is een optie, maar bedenk wel dat wanneer hbo te moeilijk is, je alleen een havo-diploma hebt en alsnog een mbo-opleiding zou moeten doen. Aan alleen havo heb je niet zoveel.
Oud 18-07-2005, 11:04
Canine 13
Canine 13 is offline
Citaat:
Vice schreef op 18-07-2005 @ 01:21 :
Je zou nog altijd in een andere stad kunnen kijken en het daar alsnog op niveau 4 proberen, want het zou zonde zijn om hierdoor een niveau terug te moeten gaan. Terug naar de havo is een optie, maar bedenk wel dat wanneer hbo te moeilijk is, je alleen een havo-diploma hebt en alsnog een mbo-opleiding zou moeten doen. Aan alleen havo heb je niet zoveel.
Misschen dat ik dat doe.
Eerst nivo 3 afronden hier en als ik dan nier door kan hier, dan misschien havo 4 en 5 in 1 jaar doen.
Opzich wil ik nog helemaal niet stoppen met studeren, bevalt me eigenlijk wel.

Akumabito:
In welk jaar van je MBO studie zat je op dat moment?

Groetjes K9
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten