Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Huidige situatie met enige kleine aanpassingen maar wel individuele landen?.
Zoals mooi verwoord is in het boek van Pim 'Zielloos Europa' bestaat Europa uit een grote verscheidenheid van culturen, waarbij het op een hoop gooien eeuwig zonde zou zijn van die culturen en waarbij dit te veel zal zorgen voor onenigheid over allerlei standpunten door de cultuurverschillen. Vandaar dat ik dus voor het bovenstaande ben (in het boek 'Europa, een verbond van soevereine staten!' genoemd), alleen zullen de aanpassingen niet klein zijn, maar groot. Om eens een paar dingen te noemen: - Asielbeleid: Goede Europese grensbewaking, tot het zover is, ieder land z'n eigen grenzen laten bewaken. Ook misschien een goed idee is 't om ervoor te zorgen dat genaturaliseerde mensen, i.i.g. die 'n generaal pardon in een europees/benulux land hebben gekregen, zich niet zomaar automatisch in een ander Europees land (of benelux-land) mogen vestigen. - De Euro is een goed plan, maar (blz. 81 en 82: ) "Het EMU-project is echter bovenal een project van de eurocratische elites in de landen van de lidstaten: los van het volk, politiek weinig geprononceerd en bepaald door technocratische criteria.... Het had zo anders gekund. Men had de convergentie tussen de economieën van de lidstaten van onderaf aan langzaam kunnen laten groeien en deze groei vanuit het forum van de EU kunnen begeleiden en stimuleren. Logisch sluitstuk had dan kunnen zijn de totstandkoming van een gezamenlijke munt. Dat zou dan in de volgende eeuw (twiety: deze eeuw dus, boek is uit de vorige eeuw) zijn gebeurd, op een moment dat het fysieke geld vrijwel is vervangen door digitaal geld. Voor het gevoel van de mensen zou het dan niet meer zijn geweest dan een administratieve procedure, gedragen door werkelijke eenheid van staten en hun economieën." Alhoewel het terugdraaien van de huidige situatie moeilijk is, zo niet vrijwel onmogelijk, pleit ik voor deze aanpak bij landen die kandidaat zijn om lid te worden van de EU. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Samenwerking op economisch vlak is O.K. Het huidige EG-verdrag biedt daar genoeg mogelijkheden voor.
Zoals boven gezegd, zijn de diverse landen van Europa te verschillend, zowel in bevolking, mentaliteit als stand van wetgeving. Dat allemaal op één lijn brengen is niet alleen onbegonnen werk, maar ook hoogst onwenselijk. @ twiety: heb jij ook nog een eigen mening, of dreun je alleen maar op wat je in de boeken van wijlen onze grote vriend Pimmie hebt gelezen? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Economisch moeten we 1 worden. Maar ik denk niet dat de politieke integratie verder moet gaan. Ik zou het wel willen, maar het lijkt me niet reëel. Ik denk dat veel landen hun trots niet opzij kunnen zetten en hun macht willen delen. Als alles gecentraliseerd bestuurd wordt, dan krijgen de lidstaten spijt van hun beslissing. Landen zullen uittreden en dit zal dan het einde van de eu kunnen betekenen... |
![]() |
||
Citaat:
|
Europa moet wel een worden en géén federatie (regionalisme, bureaucratie.)
Het lijkt me ook wenselijk steeds twee of drie landen te fuseren tot grotere landen en dan die weer .. bla bla tot je een land Europa over hebt en ja hoor daar mag je van mij 4 eeuwen voor uittrekken.. (bijv.: begin met Benelux,Iberië en Scandinavië zodat de verhoudingen in de EU wat beter liggen)
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En centraliseren op handel lijkt me helemaal geen goed plan aangezien handel op dit moment $$$ is, een $$$ is weer macht.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En er is al zoveel geoferd voor vrede...... ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() weet je niet hoeveel "ambtenaren" (want tjah wat zyn hun wekrtijden en opdrachten koffie drinken en krant lezen) dat kost!!! en dan dus ook geld uit het "eu fonds" moet gehaald worden daar voor!
||
Citaat:
Waarom ontstaat er oorlog? oorsprong ligt in centralisatie. Een samenwerkende wereld is alleen te bereiken via decentralisatie. Maar nee, echt concreet lijkt het ook niet. Maar er leek zoveel niet concreet 100 jaar geleden en nu is het zo ingeburgerd als een buskwietje bij de koffie
||
Citaat:
Je begint altijd "klein" maar het is geen einddoel. En op de manier waarop het momenteel gaat lijkt het wel een einddoel.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Europa kijkt toe Gatara | 176 | 24-11-2004 07:49 | |
Ayaan Hirsi Ali met de dood bedreigd Verwijderd | 302 | 23-11-2004 13:55 | |
ARTistiek |
kunst of zelfverminking? Endomychus | 55 | 26-04-2004 17:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
De ongefundeerde afkeer naar George W. Bush en de Amerikanen. the atmosfere | 154 | 17-08-2003 15:43 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Europa tegenover de Islam Klager | 58 | 24-02-2002 22:31 |