Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 10-08-2005 @ 00:01 :
Ik heb ook nog steeds 2 van die zakjes met zaden liggen, maar ik durf ze niet zo goed te nemen omdat ik een paar keer heb gehoord dat mensen er heel erg beroerd van werden (als in misselijk). En aangezien ik al vaak genoeg onverwachts heb moeten kotsen als gevolg van teveel drugs durf ik het niet zo goed te nemen.. :/
|
Overgeven kan meerdere oorzaken hebben. Bijvoorbeeld omdat je recent (teveel) hebt gegeten hetgeen nog niet verwerkt is of ivm maagzuur welke niet in balans is (denk aan bijv koffie en het zuur van fruit). Wanneer je moet overgeven terwijl je drugs gebruikt (hebt) is het het beste om daar aan toe te geven omdat je dan van de gerelateerde stress af bent. De smaak kun je wat aan doen door een kopje (rustgevende) tee te drinken, iets lichts te eten, pepermuntje of mint-blaadje kouwen, enz. Overweeg in ieder geval om over te geven wanneer je het idee hebt dat je misselijk bent. Het is ook geen schande ofzo en bij bepaalde drugs (bijv peyote of vliegenzwam) normaal/veelvoorkomend.
Het probleem bij natuurlijke drugs (en ingredienten, voeding) is dat de hoeveelheid van actieve stoffen die de gebruiker wenst te krijgen niet een statisch gegeven is terwijl dat bij chemische drugs wel het geval is -- aangenomen dat je het zelf maakt of de producent direct kent en/of vertrouwt. Dit kaart ik aan omdat ik dit regelmatig als argument tegen het gebruik van LSA zaden en Ergot zie aangekaart.
Het is uiteraard ook verstandig eerst uitgebreid te lezen over een drug alvorens je deze gebruikt. Dit stelt je enerzijds gerust, maakt je meer zeker van je zaak. Anderzijds kun je er met anderen over praten, zij weten dan wat je van plan bent en waarschijnlijk kun je er ook achteraf met hen over praten.
Minimaal effect, waarbij het effect van de drug waarneembaar is voor de gebruiker, is 25-50
volgens Erowid (morning glory basic/intro gedeelte) en 20-50 volgens
Peyote.com. Hoe dan ook, het is verstandig niet meteen full-on te gaan en rond de minimum dosage te blijven. Het lijkt mij ook verstandig om meerdere bronnen te lezen mbt dat minimal effect. Later kun je er eventueel morning glory bij nemen of opnieuw trippen en dit zal je 'eerste keer visie' op de drug niet enorm beinvloeden. Blijft ook raadzaam om een sitter in de buurt te hebben.
Ook interessant ivm 'bad trip' is het volgende gequote van eerdergenoemde peyote.com bron.
Citaat:
[...]
Unpleasant LSD and morning glory trips can be smoothed out or even stopped by taking niacin (in the form of nicotinic acid, vitamin B-3 or "niacin"). Vitamin C has been shown to reduce the incidence of paranoia and prevent depletion of the vitamin from the adrenal glands during LSD trips.
There have been reports that commercially available packets of morning glory seeds from some distributors are coated with fungicides or other chemicals to increase shelf life or discourage the practice of eating them. Seeds from plants grown in one's own garden will be safe as long as you do not spray them with insecticides.
The last few notes about Niacin and Vitamin C are based on a paperback edition of Hoffer & Osmonds "The Psychedelics"
[...]
|
En het blijkt dat er qua potentie ook verschil tussen LSA zaden bestaat.
Citaat:
[...]
The Hawaiian baby woodrose entered the drug scene in 1965 with the publication of a paper in "Science" entitled "Ergoline Alkaloids in Tropical Wood Roses" by Hylin and Watson. The wide circulation of this journal assured thorough dissemination of the information they presented. They wrote, "The possible health and legal problems associated with the presence of similar compounds in commercially cultivated plants led us to examine the ornamental wood roses, Ipomoea tuberosa and Argyreia nervosa, both common Hawaiian crops that have assumed commerical importance as components of [the] dried tropical flower industry." Comparing the seeds of these two plants with those of the morning glory varieties Pearly Gates and Heavenly Blue, they found the following yield of alkaloids (mg of alkaloid/g of seed material):
Heavenly Blue 0.813
Pearly Gates 0.423
I. tuberosa [None]
A. nervosa 3.050
The seed of A. nervosa is the best plant source of ergoline alkaloids discovered; it contains approximately 3 mg of alkaloidal material per gram of seed. Approximately one-eighth of this is lysergamide.
Hylin and Watson found the major alkaloidal constituents in A. nervosa seeds to be ergine (780 mcg/g of fresh seed) and isoergine and penniclavine (555 mcg).
[...]
|
Vooral dit laatste lijkt me gevaarlijk aangezien de een zegt "ik gebruikte 30 LSA zaadjes en merkte niet veel" terwijl dat over bijvoorbeeld Pearly Gates of Heavenly Blue gaat. Gebruikt iemand anders die informatie om bijvoorbeeld 40 A. Nervosa (Hawaïaanse baby woodrose) zaadjes te gebruiken zal die ander een totaal andere dosage LSA binnenkrijgen! En weer een stelde niets te merken. Die had de placebo I. Tuberosa gebruikt hehe