Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2005, 06:04
Verwijderd
Een paar vrienden van me gister hadden gister LSA-thee gezet, de meeste voelde er geen zak van maar 1 meisje begon helemaal te trippen, beweerde ze. Ze heeft 3 uur lang nergens op gereageerd en vervolgens zei ze dat ze zich niks meer kon herrinneren van de laatste 3 uur.

Nu vraag ik me af, is dit mogelijk of is het totale aanstellerij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2005, 12:20
zeehond23
zeehond23 is offline
kan best Mensen kunnen ook zich dronken voelen terwijl ze alcohol vrij bier op hebben etc etc.
Oud 09-08-2005, 12:24
Akilina
Akilina is offline
Was je erbij? Of is het een verhaal wat je gehoord hebt van je vrienden. Want als je er bij was en als iemand echt een paar uur lang de indruk maakte van de wereld te zijn geweest, dan zal het wel niet echt aanstellerij zijn lijkt mij.

En die zaadjes hebben ook echt een psychedelische werking toch, dus zo raar moet het niet zijn als iemand daar een beetje een veranderd bewustzijn door verkrijgt.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 12:30
Mir-idiotA
kan idd wel zo zijn.
misschien had zij totaal lege maag e.d., dingen die ook meespelen met die plantendrugs wil het goed werken
daarbij natuurlijk is het bij elk mens anders, en merkt de één er wel wat van en de ander niet.

ik kan het me zel fniet voorstellen, heb nl. ook wel LSA zaadjes gevrote

oh wacht dit was thee.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 13:20
Verwijderd
ja ik merkte ook niks van 5 zaadjes, terwijl anderen lekker gingen op 3..kan dus best he. wie gaat er nou 3 uur lang doen alsof
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 15:51
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Je maaginhoud heeft invloed op (bepaalde) drugs. Niet iedereen is even gevoelig voor (bepaalde) drugs. Het is ook mogelijk dat niet iedere deelnemer dezelfde hoeveelheid LSA op had. Wellicht zijn er nog andere factoren, zoals andere drugs/voeding in je lichaam en/of de effecten daarvan, maar verder dan dit kom ik even niet.

Het feit dat je het over aanstellen hebt doet vermoeden dat het geen prettige ervaring was. Nazorg is in dat geval essentieel ivm uiten, discussie, heelingproces, leerprocess, enz. Het is hoe dan ook belangrijk je vriendin serieus te nemen en goed naar haar ervaring te luisteren ipv te stellen dat het onzin is, dat ze zich aanstelt, enz. Een goede vriend(in) neem je doorgaans serieus en vice versa; trippen doe je niet met kennisen maar met 1 of meerdere personen die je vertrouwt des te meer wanneer je op de experimentele tour gaat.

Dus wanneer dit je dwars zit zorg er dan voor dat zij zich kan uiten. Dat hoeft niet persee tegenover jou te zijn dat kan ook bij een andere vriend(in) bij wie ze zich mogelijk prettiger voelt, of bij een andere begeleider. Misschien kan zij die persoon niet (direct) vinden om wat voor reden dan ook. Het is ook mogelijk dat ze hier geen behoefte aan heeft omdat ze dit al heeft gedaan, omdat ze het zelf kan verwerken of omdat het geen negatieve ervaring was.

Overigens heb ik nog nooit LSA gebruikt slechts een beetje over gelezen hier en daar. Het is meer een algemeen advies mbt trippen.
Oud 09-08-2005, 16:00
Verwijderd
Ik zeg niet dat ik haar niet geloofde maar het kwam allemaal nogal twijfelachtig en overdreven over, maar goed
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 16:16
Mir-idiotA
dat denken mensen wel vaker als ze iemand flink zien trippen en zelf dat nog nooit op die manier hebben meegemaakt.
en dan vergeten ze ff hoe veel gevoeliger die mensen op dat moment en erna zijn, zo kun je het goed voor een ander verkloten
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 16:17
Verwijderd
Er is helemaal niks verkloot, mellow out.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 16:17
Mir-idiotA
oke schat, wat jij wilt
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 16:18
Verwijderd
Ze weet niet eens dat ik er twijfelachtig over was,.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 16:19
Mir-idiotA
oke, nja, ben je wijzer van dit topic nu?
grote kans dat ze wel zat te trippen dus
kleine kans dat ze gaat faken (waarom zou ze ook?¿)
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 22:05
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Ik heb laatst wat lsa zaden besteld.
Maar toen ik vervolgensde nacht erna wat dieper groef kwam ik geen mindblowing experiences tegen en werd de ervaring zoals ik die gemiddeld tegemkwam omschreven als 'zeer mild paddo-effect'.
Toen meteen die order gecancelled en maar multi aan stoelen gehaald.

Iemand hier wel stevige ervaringen met lsa?
Oud 09-08-2005, 22:24
Verwijderd
ik zelf niet, maar vrienden van me hebben wel goede trips erop gehad. te vergelijken met een goede paddo trip en heel visueel.
als je ze toch nog wil proberen, koop ze dan in enschede zou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 22:37
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Hehe

ik ken wel iemand daar ja
I might just do that
Oud 09-08-2005, 23:01
Verwijderd
Ik heb ook nog steeds 2 van die zakjes met zaden liggen, maar ik durf ze niet zo goed te nemen omdat ik een paar keer heb gehoord dat mensen er heel erg beroerd van werden (als in misselijk). En aangezien ik al vaak genoeg onverwachts heb moeten kotsen als gevolg van teveel drugs durf ik het niet zo goed te nemen.. :/
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 04:09
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
neem dan ook niet teveel

tenzij je met je neus een bal hoog kan houden
Oud 10-08-2005, 11:19
Mir-idiotA
Enige wat ik van LSA zaden had was dat degene die bij me was, ik dacht dat die een ander hoofd had.
Elke keer als ik dan echt zijn hoofd zag baalde ik enorm.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 16:22
Verwijderd
heuh weet iemand hoe lang die lsa houdbaar is?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 16:23
Mir-idiotA
staat et er nie op?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 16:28
Verwijderd
nee dude, anders vraag ik het toch niet
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 16:34
wann
wann is offline
Redelijk lang. Ik geloof IIG in de richting van 2 jaar (volgens de zooi die ik van de smartshop kreeg). Natuurlijk is het best mogelijk dat er in die tijd wat LSA wordt afgebroken.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 16:38
Verwijderd
schraal die smartshop lui altijd he...ik kan me herinneren dat die dude toen half jaar zei
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 17:28
Mir-idiotA
Citaat:
Oma schreef op 10-08-2005 @ 17:28 :
nee dude, anders vraag ik het toch niet
sorry hoor dudette, heb je ze nog liggen dan?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 17:34
Verwijderd
yeah dudet van een jaar geleden ofzo..vond ze net bij een grote laatjesschoonmaak lagen nog wel meer leuke dingen tussen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2005, 17:51
Mir-idiotA
zoals?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 17:53
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 10-08-2005 @ 00:01 :
Ik heb ook nog steeds 2 van die zakjes met zaden liggen, maar ik durf ze niet zo goed te nemen omdat ik een paar keer heb gehoord dat mensen er heel erg beroerd van werden (als in misselijk). En aangezien ik al vaak genoeg onverwachts heb moeten kotsen als gevolg van teveel drugs durf ik het niet zo goed te nemen.. :/
Overgeven kan meerdere oorzaken hebben. Bijvoorbeeld omdat je recent (teveel) hebt gegeten hetgeen nog niet verwerkt is of ivm maagzuur welke niet in balans is (denk aan bijv koffie en het zuur van fruit). Wanneer je moet overgeven terwijl je drugs gebruikt (hebt) is het het beste om daar aan toe te geven omdat je dan van de gerelateerde stress af bent. De smaak kun je wat aan doen door een kopje (rustgevende) tee te drinken, iets lichts te eten, pepermuntje of mint-blaadje kouwen, enz. Overweeg in ieder geval om over te geven wanneer je het idee hebt dat je misselijk bent. Het is ook geen schande ofzo en bij bepaalde drugs (bijv peyote of vliegenzwam) normaal/veelvoorkomend.

Het probleem bij natuurlijke drugs (en ingredienten, voeding) is dat de hoeveelheid van actieve stoffen die de gebruiker wenst te krijgen niet een statisch gegeven is terwijl dat bij chemische drugs wel het geval is -- aangenomen dat je het zelf maakt of de producent direct kent en/of vertrouwt. Dit kaart ik aan omdat ik dit regelmatig als argument tegen het gebruik van LSA zaden en Ergot zie aangekaart.

Het is uiteraard ook verstandig eerst uitgebreid te lezen over een drug alvorens je deze gebruikt. Dit stelt je enerzijds gerust, maakt je meer zeker van je zaak. Anderzijds kun je er met anderen over praten, zij weten dan wat je van plan bent en waarschijnlijk kun je er ook achteraf met hen over praten.

Minimaal effect, waarbij het effect van de drug waarneembaar is voor de gebruiker, is 25-50 volgens Erowid (morning glory basic/intro gedeelte) en 20-50 volgens Peyote.com. Hoe dan ook, het is verstandig niet meteen full-on te gaan en rond de minimum dosage te blijven. Het lijkt mij ook verstandig om meerdere bronnen te lezen mbt dat minimal effect. Later kun je er eventueel morning glory bij nemen of opnieuw trippen en dit zal je 'eerste keer visie' op de drug niet enorm beinvloeden. Blijft ook raadzaam om een sitter in de buurt te hebben.

Ook interessant ivm 'bad trip' is het volgende gequote van eerdergenoemde peyote.com bron.

Citaat:
[...]

Unpleasant LSD and morning glory trips can be smoothed out or even stopped by taking niacin (in the form of nicotinic acid, vitamin B-3 or "niacin"). Vitamin C has been shown to reduce the incidence of paranoia and prevent depletion of the vitamin from the adrenal glands during LSD trips.

There have been reports that commercially available packets of morning glory seeds from some distributors are coated with fungicides or other chemicals to increase shelf life or discourage the practice of eating them. Seeds from plants grown in one's own garden will be safe as long as you do not spray them with insecticides.

The last few notes about Niacin and Vitamin C are based on a paperback edition of Hoffer & Osmonds "The Psychedelics"

[...]
En het blijkt dat er qua potentie ook verschil tussen LSA zaden bestaat.

Citaat:
[...]

The Hawaiian baby woodrose entered the drug scene in 1965 with the publication of a paper in "Science" entitled "Ergoline Alkaloids in Tropical Wood Roses" by Hylin and Watson. The wide circulation of this journal assured thorough dissemination of the information they presented. They wrote, "The possible health and legal problems associated with the presence of similar compounds in commercially cultivated plants led us to examine the ornamental wood roses, Ipomoea tuberosa and Argyreia nervosa, both common Hawaiian crops that have assumed commerical importance as components of [the] dried tropical flower industry." Comparing the seeds of these two plants with those of the morning glory varieties Pearly Gates and Heavenly Blue, they found the following yield of alkaloids (mg of alkaloid/g of seed material):

Heavenly Blue 0.813
Pearly Gates 0.423
I. tuberosa [None]
A. nervosa 3.050

The seed of A. nervosa is the best plant source of ergoline alkaloids discovered; it contains approximately 3 mg of alkaloidal material per gram of seed. Approximately one-eighth of this is lysergamide.

Hylin and Watson found the major alkaloidal constituents in A. nervosa seeds to be ergine (780 mcg/g of fresh seed) and isoergine and penniclavine (555 mcg).

[...]
Vooral dit laatste lijkt me gevaarlijk aangezien de een zegt "ik gebruikte 30 LSA zaadjes en merkte niet veel" terwijl dat over bijvoorbeeld Pearly Gates of Heavenly Blue gaat. Gebruikt iemand anders die informatie om bijvoorbeeld 40 A. Nervosa (Hawaïaanse baby woodrose) zaadjes te gebruiken zal die ander een totaal andere dosage LSA binnenkrijgen! En weer een stelde niets te merken. Die had de placebo I. Tuberosa gebruikt hehe
Oud 10-08-2005, 17:57
Mir-idiotA
hey Hawaïaanse baby woodrose, komt bekend voor, dat hadik eens
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 17:59
Verwijderd
huh wow 25-50, daarbij hebben ze het wel over morning glory. Hawaian baby woodrose is een gemiddelde dosis 5 tot 8 zaadjes!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 18:30
Mir-idiotA
ik had daar 8 of 10 ofzu toen volgens mij
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 19:52
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
Oma schreef op 10-08-2005 @ 18:59 :
huh wow 25-50, daarbij hebben ze het wel over morning glory. Hawaian baby woodrose is een gemiddelde dosis 5 tot 8 zaadjes!
Yep bedankt voor de verduidelijking er staat niet bij welke soort morning glory, terwijl de peyote.com bron duidelijk aangeeft dat ook daar verschil in zit qua sterkte van LSA. 0,4x versus 0,8x is nogal een verschil!
Reageren

Regels voor berichten