Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2005, 09:27
@Moon
@Moon is offline
Binnenkort laat ik mijn verstandskiezen trekken maar ik begin nu eigenlijk een beetje te twijfelen of ik het wel moet doen. Want volgens mn moeder kunnen je tanden/kiezen doordat ze meer ruimte krijgen een beetje gaan verschuiven. Het is wel een geleidelijk proces. Dat is bij haar ook gebeurd maar toen ging het dan om een gewone kies. Dus ik vraag me af of zoiets ook daadwerkelijk gebeurd als je je verstandskiezen laat trekken.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 09:44
gurl19
gurl19 is offline
ik denk dat je geen andere keus hebt dan laten trekken. 8 September gaan ze het ook bij mij doen. Ik wil het liever ook niet, maar hij kan gewoon niet doorkomen en gaat uiteindelijk zeer doen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 09:50
Yaris
Yaris is offline
Je kan er maar beter vanaf zijn. Ik heb er ook al 2 laten verwijderen omdat ze weinig tot geen ruimte hadden en in m'n wang groeiden wat weer resulteerde in het ontsteken van m'n wang.

Binnen 1 minuut ben je van je van je verstandkies af. Ze waren nog niet eens volgroeid en toch al een wortel van bijna 1 cm .
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 09:57
Verwijderd
hopelijk doen ze het chirurgisch dan krijg je lekker sterke pijnstillers
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 23:12
@Moon
@Moon is offline
Ik heb ze eigenlijk al best wel lang. Ik denk toch al minstens 2 jaar. Ze zijn nooit helemaal doorgekomen, maar ik heb er verder niet echt last van. Alleen zegt dat mn tandarts dat ik die twee kiezen die voor die verstandskiezen staan moeilijk kan schoonhouden met een tandenborstel. Op zich kan ik ook wel flossen en lysterine gebruiken oid.
Op zich ben ik er niet bang voor om ze te laten trekken oid. k ben alleen bang dat mn gebit op een gegeven moment schots en scheef eruit gaat zien
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 23:15
Verwijderd
Ben ik vroeg ofzo.. ik heb 3 verstandskiezen al helemaal en de laatste begint nu door te komen. Ik had nog genoeg ruimte in mijn mond en door die verstandskiezen is het nu nog mooier geworden.

ben volgende maand 15 btw
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 00:52
Verwijderd
Ze hoeven niet altijd problemen te veroorzaken, maar de kans is wel aanwezig. In dat geval zal je tandarts je ook altijd doorverwijzen naar de kaakchirurg. In dat geval zal hij ook wel hebben vastgesteld dat ze in de weg zitten en daardoor je andere tanden geen groeiruimte bieden of zelfs actief dwarszitten, maar tegen die tijd heb je er waarschijnlijk ook al wel last van gehad.

Meestal werkt het ook wel, maar dan zo geleidelijk dat tegen de tijd dat die tanden een klein stukje verschoven zijn jij allang vergeten bent dat daar ooit verstandskiezen hebben gezeten.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten